طرز تهیه خورش ماش پتی خوشمزه و لذیذ

خورش ماش پتی یکی از خورش های محلی استان گیلان است که در سراسر ایران از جمله گلستان محبوب است. این خورش را می توان با استفاده از برنج و با استفاده از کوکو سرو کرد.

طرز تهیه خورش ماش پتی خوشمزه و لذیذ

خورش ماش پتی یکی از خورش های محلی و بسیار خوشمزه استان گیلان می باشد که در دیگر شهر های ایران هم تهیه می شود. این خورش بسیار مقوی و مفید بوده که معمولا به همراه کوکو و یا برنج سرو می شود که بستگی به سلیقه شما دارد. این خورش در تمام فصول سال تهیه می شود اما بیشتر در فصل های تابستان و بهار خوش را تهیه می کنند. طرز تهیه خورش ماش پتی محلی در این مطلب قرار دارد.

خورش انواع مختلف و خوشمزه ای از جمله خورش مرغ و آلو و یا خورش قیمه بادمجان دارد که با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده در مطلب می توان طرز تهیه این دو خورش محلی و بسیار خوشمزه را هم به همراه دستور تهیه راحت تهیه نمایید. تعدادی از مردم این خورش را به صورت سرد و بدون برنج و با استفاده از کوکو سرو می کنند که شما می توانید آن را گرم هم سرو کنید که بستگی به سلیقه شما دارد.

خورش ماش پتی گیلان

مواد لازم

  • پیاز 1 عدد
  • سیر 3 حبه
  • ماش 2 پیمانه سر پر
  • اسفناج 1 کیلو و نیم
  • لوبیا چشم بلبلی 1.2 پیمانه
  • کدو حلوایی 150 گرم
  • لبو 3 عدد کوچک
  • رب انار 1 قاشق سوپ خوری
  • آرد سفید 1 قاشق سوپ خوری
  • نمک و فلفل به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم

خورش ماش پتی با خواص بسیار

طرز تهیه خورش ماش پتی محلی

ابتدا برای تهیه این خورش باید لوبیا ها را از شب قبل خیس کنید و در طول شب چندین بار آب آن را تعویض کنید. ماش را با مقداری آب جوش در قابلمه ای بگذارید بپزد و لوبیا را نیز در قابلمه ای دیگر با مقداری آب جوش بگذارید بپزد. حالا اسفناج ها را خرد کنید.

در ادامه زمانی که ماش مغز پخت شد و آب کمی داشت مقداری آب سرد بریزید تا پوست های ماش جدا شود. با استفاده از کفگیر پوست های ماش را بردارید و دور بریزید. پیاز را به همراه سیر پوست کنید و در تابه ای با مقداری روغن به خوبی تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

طرز تهیه خورش ماش پتی خوشمزه

زمانی که پیاز و سیر طلایی رنگ شدن آن را به قابلمه ماش بی افزایید و در حد مخلوط شدن هم بزنید. سپس اسفناجی را که خرد کرده اید را هم به قابلمه ماش بی افزایید و بگذارید تا با هم مقداری بپزند. آرد را با مقدار کمی آب سرد مخلوط کنید و به قابلمه مماش بی افزایید.

در این مرحله باید لوبیا را هم به مخلوط ماش و دیگر مواد اضافه نمایید. پس از اضافه کردن لوبیا به قابلمه ادویه ها را هم اضافه کنید. حالا حرارت را تا حد ممکن کم کنید تا خورش جا بی افتد. پس از 15 دقیقه کدو حلوایی یا لبو را به قابلمه بی افزایید و به دلخواه می توان یکی از این ها را اضافه کرد.

خورش ماش پتی خوشمزه

پس از افزرودن لبو یا کدو حلوایی چند دقیقه صبر کنید و بعد رب انار را بریزید. درب قابلمه را ببندید و بگذارید بر روی حرارت کم جا بی افتد و مواد درون قابلمه به خوبی بپزند. بعد از اینکه خورش به خوبی جا افتاد می توان آن را به همراه کوکو، نان و یا حتی برنج سرو کرد. برای تهیه انواع خورشت بر روی لینک قرار گرفته شده در مطلب کلیک کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان