معمولاً پارس خودرو بین خودروسازان داخلی به کیفیت معروف بوده و محصولاتی که از این شرکت به بازار عرضه میشوند، از نظر کیفی دارای سطح مطلوب و رضایتبخشی هستند. حال اخیراً این شرکت اولین سری از برلیانسهای سری H200 یعنی برلیانس H220 (نسخه هاچبک) و برلیاس H230(نسخه سدان) را به بازار عرضه کرده است.
برلیانسهای H200 در سال 2012 طراحی شدهاند و لااقل از رقبای داخل بازار همانند پژو 405 و یا
رانا که طراحی آنها به دهههای 90 میلادی باز میگردد، جدیدتر است. البته این طراحی جدید تنها به ظاهر باز نمیگردد و از قوای محرکه، سیستم انتقال قدرت و تجهیزات رفاهی و ایمنی جدیدتری نیز برخوردار است.
یکی از نکات خوب برلیانسهای H200 نسبت به رقبا، طراحی خوب کابین است که نه تنها از کیفیت خوبی بهره میبرد، بلکه با اضافه شدن سیستم مولتیمدیا میتوان از سطح کاملی از امکانات بهره برد.
جعبه دنده دستی برلیانسهای سری H200 با کنترل کابلی کار میکنند که اخیراً رنو نیز پس از سالها دوباره در
رنو ساندرو استپ وی از همین سیستم (کابلی) استفاده کرده است.

برلیانس H220
برلیانس سری H200پدال کلاچ نیز با سیستم انتقال روغنی (هیدرولیک) کار میکند و در عمل با یک پدال نرم نسبت به پدالهایی با سیستم مکانیکی (سیمی) مواجه هستیم. سیستم انتقال قدرت دستی MT سری H200 برلیانس با همکاری شرکت ZF آلمان طراحی و ساخته شده و میتوان به این موضوع به عنوان نقطه قوت این خودرو اشاره کرد.
روی برلیانس سری H200 به جای تسمه تایم، از زنجیر تایم استفاده شده و پیشرانه مجهز به سیستم VVT میباشد که در نهایت شاهد موتوری کممصرف و مناسب برای استفاده شهری هستیم.
این روزها برلیانس H230 اتوماتیک در بازار آزاد حدود 45 تا 46 میلیون تومان خرید و فروش میشود و پارس خودرو سعی دارد با عرضه این خودرو به بازار با رقبای این رده قیمتی پرطرفدار، رقابت کند.