طرز تهیه خورش بامیه عربی خوش طعم و لذیذ

تهیه انواعی از خورشت‌های بین‌المللی را می‌توانید در ارگا دنبال کنید ما در این بخش برای شما عزیزان طرز تهیه خورش بامیه عربی مجلسی را قرار داده‌ایم که می‌توانید مطالعه کنید

طرز تهیه خورش بامیه عربی خوش طعم و لذیذ

یکی از انواع خورشت‌ های بین‌ المللی خوشمزه با طعم ویژه بوده که شما می‌ توانید، طعم فوق العاده آن را تجربه کنید. پس در این بخش با طرز تهیه خورش بامیه عربی همراه ما باشید.

تهیه انواعی از خورشت های ساده و اصلی را می توانید در ارگا تجربه کنید. طرز تهیه خورشت مرغ و خورشت ماست با طعم های متنوع را در آرگا مطالعه خواهید کرد.

طرز تهیه خورش بامیه عربی

مواد اولیه:

  • بامیه: 300 گرم
  • سیر: 2 حبه
  • پیاز: 1 عدد
  • گوشت: 400 گرم
  • رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری
  • گوجه فرنگی: 2 عدد
  • فلفل سیاه و نمک: به میزان لازم
  • آبغوره و آبلیمو: به میزان لازم
  • روغن و زردچوبه: به میزان لازم

طرز تهیه خورشت بامیه:

مرحله اول برای تهیه این خورشت خوشمزه تهیه مواد است. پیاز و سیر را به صورت نگینی خرد کنید. درون تابه‌ای ریخته و با کمی روغن مواد را تفت دهید. بعد از اینکه پیاز کمی شیشه‌ ای شد، می‌ توانید به آن را سیر را اضافه کرده تا عطر آن بلند شود. حالا کمی زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرد و مواد را مجدد تفت دهید. در این بخش گوشت‌ های خرد شده را اضافه کنید.

دستور تهیه خورش بامیه عربی

گوشت را مقداری تفت داده تا رنگ آن عوض شود. در صورتی که می‌خواهید، پخت گوشت‌ ها بهتر شود، می‌ توانید از تکه‌ های ریزتر گوشت استفاده کنید. گوجه فرنگی را پوست کرده رنده کنید و به مواد گوشت اضافه کرد و کمی تفت ده تا گوجه آبدار شده و نرم شود. در ادامه می‌ توانید از ادویه‌ های دلخواه برای مزه‌ دار کردن این غذا استفاده کنید. ما به شما چوب دارچین را پیشنهاد می‌ کنیم.

مقداری آب جوش روی مواد ریخته و درب قابلمه را قرار دهید تا به مرحله پخت خود برسد. در حین پخت گوشت‌ ها می‌ توانید بامیه‌ ها را اضافه کنید. بامیه‌ ها را شسته و سالم به خورشت اضافه نمایید. از قبل می‌ توانید آن را کمی تفت دهید که بافت آن آسیب نبیند.

بعد از اینکه بامیه‌ ها و گوشت خورش پخته شد، باید رب گوجه فرنگی را اضافه کنیم. در این مرحله رب را درون تابه‌ای با کمی روغن تفت داده در صورتی که ادویه شما کم است، می‌ توانید با آن مقداری ادویه اضافه کنید. توجه کنید که نمک را هم در این مرحله به رب اضافه کرده و بعد به مواد بزنید. رب را که داخل مواد خورشت اضافه کردید کمی زمان داده تا جا افتاده‌ تر شود.

رسپی خورش بامیه عربی

در ادامه می‌ توان از مقداری آب غوره یا آب لیمو برای مزه‌دار کردن این خورشت استفاده کنید. 40 دقیقه پایانی برای تهیه این خورشت مهم است. پس درب قابلمه را قرار داده زیر حرارت را خیلی کم کرده تا خورشت به آرامی جا افتاده شده و به غلظت کافی برسد در این مرحله خورشت شما به خوبی روغن انداخته و می‌ توانید درون ظرف سرو کنید.

خورشت یکی از خورش‌ های محبوب بوده و در مهمانی ها سرو می‌ شود. شما می‌.توانید این خورش را در کنار پلو سرو کرده و نوش جان کنید. این خورشت پیشنهاد فوق العاده‌ ای برای مهمانی‌ های شما خواهد بود. شما می‌ توانید بامیه را مخصوص تهیه کرده و به صورت فریزر نگهداری کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان