بر اساس شایعات مطرحشده، هوندا قصد معرفی آخرین سری از سهگانهی سوپر اسپرتهای خود را دارد. این شرکت در ابتدا در سال 2015 اولین خودرو از این سهگانه یعنی S660 را معرفی کرد. این خودرو دارای موتوری با حجم 660 سیسی بود و در وسط ماشین قرار میگرفت. هوندا سال گذشته دومین خودرو از این سهگانه را معرفی کرد. سوپر ماشین NSX از یک موتور 6 سیلندر خورجینی 3.5 لیتری بهره میبرد. بااینحال این خودرو توسط برند زیرمجموعهی هوندا، آکورا، تولید شد.
سؤال بزرگی که وجود دارد، این است که آیا واقعاً هوندا قصد معرفی یک خودروی اسپرت دیگر برای تکمیل سهگانهی خود دارد؟ یک منبع آگاه میگوید:
ازآنجاییکه S660 تنها برای بازار ژاپن ساخته شده است و NSX هم تحت برند آکورا قرار دارد، فروشندگان هوندا در ایالاتمتحده آمریکا هیچ خودروی اسپرتی برای فروش نخواهند داشت. ازآنجاییکه آمریکا بزرگترین بازار هوندا محسوب میشود، منطقی به نظر میرسد که هوندا با سوپر اسپرت جدید خود، بازار آمریکا را هدف قرار داده باشد. هنوز جزئیات بیشتری در مورد بازگشت S2000 منتشر نشده است.
هوندا در سال 1998 به مناسبت پنجاهمین سالگرد تأسیس خود، خودروی S2000 را معرفی کرد. حالا 20 سال از آن زمان گذشته است و به نظر میرسد هوندا قصد معرفی دوبارهی این خودرو را دارد. منابع آگاه فاش کردهاند که هوندا قصد دارد از این خودرو در مراسم هفتادمین سالگرد تأسیس خود در سال 2018 رونمایی کند. این منابع همچنین خبر از معرفی موتورسیکلت RC213V-S هوندا در این سال نیز میدهند.
هوندا S2000 از موتور هوندا سیویک مدل R بهره میبُرد، اما به نظر نمیرسد خودروی جدید نیز چنین موتوری داشته باشد. این منبع آگاه میگوید:
قطعاً موتور 2 لیتری هوندا سیویک مدل R موتوری قدرتمند است، اما این موتور برای سال 2018 کمی قدیمی به نظر میرسد. ما باید نگاهی روبهجلو داشته باشیم. در چنین مراسم مهمی، خودروی اسپرت ما نیز باید منحصربهفرد باشد. ازاینرو، S2000 جدید دارای یک پیشرانهی بهروز و یک شاسی منحصربهفرد خواهد بود.
مجلهی خودروی Holiday Auto ژاپن نیز گزارش کرده است که نسل جدید S2000 از یک سیستم تقویتکنندهی الکتریکی دومرحلهای استفاده خواهد کرد. این سیستم که مشابه فناوری استفاده شده در میتسوبیشی است، شامل یک سوپر شارژ برقی، یک توربوشارژر معمولی، یک سوپاپ جانبی و قطعاتی دیگر است. آزمایشها از سوی میتسوبیشی نشان دادند که چنین سیستمهایی نهتنها جمعوجور و سبک هستند، بلکه مصرف سوخت بهتری نسبت به توربوشارژهای دوقلو دارند.
بر اساس گفتههای این منبع آگاه، این سیستم که طراحی آن تقریباً شبیه به سیستم میتسوبیشی است، به شکل طولی روی یک موتور 2 لیتری از نوع 4 سیلندر خطی نصب میشود. به لطف این سیستم، قدرت موتور به 320 اسب بخار افزایش مییابد. گفته شده است که در S2000 از یک جعبهدندهی 8 سرعته دو کلاچه اتوماتیک برای انتقال بهینهی نیرو به چرخها استفاده میشود.