طرز تهیه خورش فسنجان کشک خوش طعم و ملس

خورش فسنجان یکی از خوش طعم ترین خورش هایی می باشد که شما می توانید در منزل تهیه کنید. تهیه این خورش مدت زمان زیادی نیاز ندارید زیرا مرغ در زمانی حدود ۱ الی ۲ ساعت می برد و در نهایت کشک را اضافه می کنید.

طرز تهیه خورش فسنجان کشک خوش طعم و ملس

خورش فسنجان یکی از محبوب ترین خورش های کشور ایران به شمار می رود. این خورش خوش طعم ملس را می توان به همراه کشک هم تهیه کرد. در تهیه فسنجان از گوشت و یا مرغ به دلخواه تهیه می شود که مدت زمان تهیه این غذای خوش طعم حدود 2 الی 2 ساعت و نیم می باشد. طرز تهیه خورش فسنجان کشک با طعمی بی نظیر در این مطلب قرار گرفته شده است.

از انواع خورش های ایرانی می توان به پامادور خورشت، آغوز مسما و قیمه بوشهری اشاره کرد. این خورش های خوش طعم سه تا از سنتی ترین خورش های کشور ما می باشند که با کلیک بر روی لینک های قرار گرفته شده می توانید روش های پخت این خورشت ها را به راحتی مشاهده نمایید. انواع خورش از جمله فسنجان کشک را باید با برنج سرو کرد. برنج را به روش دلخواه می توان پخت.

خورش فسنجان کشک ملس

مواد لازم

  • سیر 5 حبه
  • پیاز 1 عدد
  • فیله مرغ 500 گرم
  • گردو 200 گرم
  • کشک 1 پبمانه
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم

خورش فسنجان کشک لذیذ

طرز نهیه خورش فسنجان کشک لذیذ

ابتدا برای تهیه این خورش لذیذ باید پیاز را رنده نمایید. در ادامه فیله مرغ را هم به تکه های کوچک ترین تقسیم کنید و به همراه پیاز رنده شده و سیر خرد شده با مقداری روغن درن قابلمه ای تفت دهید. سپس ادویه ها از جمله نمک، فلفل و زردچوبه هم به قابلمه اضافه کنید.

در ادامه باید گردو را پودر کنید. پس از اینکه آب مرغ و پیاز از بین رفت گردو را هم به قابلمه اضافه کنید. پس از گذشت 3 دقیقه 4 لیوان آب جوش به قابلمه بی افزایید تا مرغ به خوبی پخته شود. زمانی که 1 ساعت از پخت گوشت مرغ و خورش گذشت باید کشک را بی افزایید.

طرز تهیه خورش فسنجان کشک لذیذ

در مرحله آخر باید مدت زمانی حدود 2 ساعت از پخت مرغ گذشته باشد و گردو به روغن افتاده باشد خورش را مزه کنید و اگر ادویه کم بود می توانید مقداری دیگر اضافه کنید. این موقعه می توان خورش را به همراه انواع مخلفات مانند انواع سالاد، ترشی و برنج سرو کنید. نوش جان.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان