وبلاگ مشرق

مشکلات مردم چیست و چه نامزدی آنها را حل می‌کند؟/ خدمت گمنام سپاه به جامعه برای "اهدای عضو"

محمد قوچانی اخیرا در یک مصاحبه پیرامون عارف و صدر، آنها را "نامزدهای تمرینی" جریان اصلاحات دانسته است.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

خدمت گمنام سپاه به جامعه برای "اهدای عضو"

مشکلات مردم چیست و چه نامزدی آنها را حل می‌کند؟/ خدمت گمنام سپاه به جامعه برای "اهدای عضو"

کتایون نجفی‌زاده، مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایران در مصاحبه با ایلنا پیرامون فرایند اهدای عضو در ایران نکات جالبی را مطرح کرده است.

از جمله نکات جالب در این مصاحبه اشاره به نقش سپاه پاسداران در فرایندهای اهدای عضو است.

خانم نجفی‌زاده در این باره می‌گوید: لیست تمام نیازهای پیوند ثبت است و اهدا کنندگان وارد می‌شوند. سامانه کشور شبکه‌ای است. مثلا وقتی بوشهر مرگ مغزی دارد و اهدای عضو می‌خواهد انجام دهد ولی –مرکز- پیوند قلب ندارد، در این مواقع عضوی مانند قلب با جت به مرکزی که پیوند دارد منتقل می‌شود.

او می‌افزاید: مدت زمانی که قلب می‌تواند بیرون از بدن باشد یک الی دو ساعت است و بایستی به سرعت رسانده شود. در مواقع مکرری جابجایی سریع عضو بدن از نقطه‌ای به نقطه دیگر در کشور انجام می‌شود که اورژانس کشور و هواپیمایی سپاه در این قسمت همکاری می‌کنند.[1]

*طبعا مردم بعنوان ولی‌نعمت مسئولان و نهادهای نظام اسلامی در جریان بخش زیادی از مجاهدت‌های نیروهای خدوم کشور نیستند که این نقصان باید اصلاح شود.

سپاه پاسداران بعنوان یک نیروی مکتبی حافظ انقلاب؛ فقط یک نیروی تعریف شده برای خطوط نبرد و حفظ امنیت نیست بلکه بر اساس وظایف ذاتی خود و از آنجا که مردم را ولی‌نعمت می‌داند؛ در همه عرصه‌هایی که جامعه نیاز به حضور و استمداد و مجاهدت داشته باشد؛ سپاه و پاسداران نیز حاضر خواهند بود.

همچنانکه مردم دیده‌اند سپاه چگونه در عرصه‌های عمرانی، درمان، حوادث طبیعی، سازندگی و... نیز پای کار پیشرفت است و از هیچ خدمتی به مردم دریغ نمی‌کند.

***

قوچانی: عارف و صدر نامزدهای تمرینی هستند

مشکلات مردم چیست و چه نامزدی آنها را حل می‌کند؟/ خدمت گمنام سپاه به جامعه برای "اهدای عضو"

محمد قوچانی، فعال اصلاح‌طلب و از چهره‌های مطبوعاتی جریان چپ در بخشی از یک مصاحبه با جماران پیرامون انتخابات پیش‌رو؛ رجالی مثل محمدرضا عارف و محمد صدر را "نامزد تمرینی" دانسته که می‌آیند تا تنور انتخابات را گرم کنند.

او همچنین گفته است:‌ در گذشته دکتر معین چنین وضعیتی داشت. نامزدهایی هستند که برای پیروزی نمی‌آیند، بلکه حاضر می‌شوند تا ثابت کنند که اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور دارند و فکر می‌کنم حتی اگر حمایت آقای خاتمی هم پشت سرشان باشد رأی بالایی نمی‌آورند. آقای معین هم در انتخابات 1384 به همین صورت بود. آقایان معین، عارف و صدر انسان‌های بسیار شریف و سالمی هستند. اما این یک واقعیت است که سطح رای آنان ریسک بالا دارد.[2]

*آنالیز قوچانی در این باره آنالیز صحیحی به نظر می‌رسد. البته با این پیوست که کلیت فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان هنوز و تا این لحظه شکل نگرفته است!

***

مشکلات مردم چیست و چه نامزدی آنها را حل می‌کند؟

مشکلات مردم چیست و چه نامزدی آنها را حل می‌کند؟/ خدمت گمنام سپاه به جامعه برای "اهدای عضو"

همواره در موسم انتخابات‌های ریاست‌جمهوری برای کسانی که به دنبال رأی خوب و آگاهانه هستند، این سؤال بوجود می‌آید که مشکلات کشور در مقطع فعلی چیست و کدام نامزد بهترین گزینه برای حل این مشکلات است؟

پاسخ به این سؤال و یافتن مصداق اتمّ آن می‌تواند سبب‌ساز یک رأی خوب و ادای تکلیفی شود که مرضی رضای حق‌تعالی و شهدای راه ایران و اسلام باشد و در ادامه نیز بهبود کیفیت زندگی مردم و پیشرفت کشور را رقم بزند.

آنچه که در ادامه خواهید خواند یک تصویرسازی از وضعیت مشکلات کشور و راه حل آنهاست.

*بصورت عمده باید گفت که تقریبا بیش از دو دهه است که مدیریت اجرایی در ایران با مشکل ناکارآمدی و "ناکارآمدی دولت" مواجه است. دولت‌هایی که در قبال اجرای قوانین موضوعه کشور و خاصّه مسائل اقتصادی؛ تا حد بسیار نمایانی دچار ناکارآمدی هستند و نمی‌توانند قانون و بایدهای اقتصاد و اجتماع را آنطور که باید اجرا کنند.

مشاهده می‌کنیم که قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی که تأثیر زیادی در کاهش قیمت مسکن دارد هرگز آنطور که باید اجرا نشده است، برخی طلافروش‌ها و پزشکان مالیات نمی‌دهند اما مؤدیان همیشگی مثل کارمندان باید فی‌الفور مالیات بدهند، قیمت‌های غذا و مسکن و خودرو و... هیچ قاعده خاص و سقفی ندارد و قس علی هذا.

این رها شدن برخی امور، شمایی از وضعیت کلی مشکلات امروز مردم است.

مشکلاتی که البته توانسته تأثیرش را در زندگی مردم نیز نشان دهد و بصورت ملموسی برای آنها در معیشت و پیشرفت و زندگی ایجاد مشکل کند.

و اما راه حل مشکل بی‌دولتی و رها شدن امور...

راه حل را صرفا باید در گزینه "اقتدار و مدیریت جهادی" جستجو کرد.

کسی که در وادی مشکلات پیش‌گفته از مقولاتی مثل "مبارزه با فساد، ارتباط با جهان، برنامه و..." سخن بگوید به بیراهه رفته است.

بیراهه‌ای که صرفا قرار است راه‌های رفته را دوباره بپیماید و دست آخر با مقصرسازی از زمین و زمان و رهبری به مردم و جوان‌ها و رأی‌اولی‌ها بگوید: "نشد"!

اکنون محرز است که در مقابل مشکلات اشاره شده که وصفی دقیق از وضعیت مردم است راهی جز "کارآمدی و مدیریت جهادی" نداریم و این گزاره ما را به سمت انتخاب نامزد کارآمدی و جهادی دلالت می‌کند.

سؤال دیگری در اقتفای این مسائل مطرح می‌شود و آن اینکه نامزد جهادی و کارآمد را چگونه از بین نامزدها بشناسیم؟!

پاسخ را باید در "نوشداروی کارنامه‌ها" یافت.

کارنامه بیش از هر مناظره و تبلیغی به ما می‌گوید که نامزدها که هستند و چه توانایی‌هایی دارند؟

از طرفی تلاش برای یافتن صفت جهادی و کارآمدی در میان نامزدها نیز کمک می‌کند که نامزد اصلح بلافاصله و با اندک تدقیقی از طریق کارنامه‌اش شناخته شود. زیرا نامزدهای غیر جهادی کارنامه‌هایی معمولی دارند.

در واقع کارنامه آنها بیشتر رزومه و سابقه است.

اما یک مدیر جهادی در تک به تک سمت‌هایی که حضور داشته تحول ایجاد کرده است، در سمت مردم قرار داشته و توانسته زندگی آنها را تسهیل کند و بهبود ببخشد.

به دیگر سخن اینکه کارنامه یک مدیر جهادی بر سابقه و رزومه او می‌چربد و برای فهم آن هم نیاز به چرتکه و ذره‌بین نیست.

و این فرایند شناخت در همینجا به اتمام می‌رسد و همانند یک متغیّر ریاضی به "انتخاب مردم" وابسته می‌شود.

انتخابی که اگر با رأی خوب مردم به نام یک مدیر جهادی در انتخابات همراه نشود؛ تغییر خاصی در فرایندهای فعلی زندگی ایجاد نخواهد کرد!

سمت مقابل رأی خوب البته "رأی بد" است که به انتخاب هر گزینه‌ای غیر از نامزد کارآمد و جهادی حاضر در انتخابات منتج خواهد شد.

***

1_ https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1488303

2_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1633539

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان