ماهان شبکه ایرانیان

به همت پژوهشکده باقرالعلوم (ع)؛

کتاب «تبلیغ تربیت‌گرا» منتشر شد

گروه حوزه‌های علمیه: مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) از انتشار کتاب «تبلیغ تربیت‌گرا» همزمان با ایام اربعین حسینی خبر داد.


حجت‌الاسلام علی اصغر رادحسینی، مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) بیان کرد: کتاب تبلیغ تربیت گرا در آستانه اربعین حسینی و با توجه به نزدیکی ایام تبلیغی دهه آخر صفر منتشر شد.



وی با اعلام این خبر عنوان کرد: در این مجموعه ارزشمند سعی شده است موضوعاتی مطرح شود که در تمام فرآیند تبلیغ تأثیر گذار باشند. از این رو در ابتدا به اصلی‌ترین محور کتاب، یعنی «تبلیغ» پرداخته می‌شود. توجه به تبلیغ وضعیت و اهمیت تبلیغ را در آیات و روایات منعکس می‌کند. بخش بعد آسیب‌های تبلیغ متداول است که کاستی‌های تبلیغ حال حاضر را بیان می‌کند.



مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) تاکید کرد: بعد از مشخص شدن مرزها و حدود ممنوع و آسیب‌زای تبلیغ متداول، با سرفصل تبلیغ تربیت‌گرا تصویری کلی از عناصر و ویژگی‌های تبلیغ تربیت‌گرا ارائه می‌شود که به دنبال ترسیم تبلیغ مطلوب است.



حجت‌الاسلام راد حسینی سپس به دو بخش اساسی تبلیغ اشاره کرد و افزود: در این کتاب به دو بخش اساسی تبلیغ یعنی تبلیغ لسانی و غیرلسانی در قالب دو بخش اصلی تبلیغ تربیت‌گرا پرداخته می‌شود. بعد از آن با انواع تبلیغ تربیت‌گرا انواع تبلیغ‌ها ترسیم و در ادامه با عنوان رویکردهای تبلیغ تربیت‌گرا به تشریح بسترهای تبلیغ اشاره می‌شود.



این مبلغ حوزوی عنوان کرد: با توجه به مراکز و محدوده‌های تأثیرپذیر انسانی و تشخص‌های مورد هدفِ تبلیغ تربیت‌گرا حیطه‌های تأثیر گذاری نگاشته شده است. این کتاب بعد از آن، مقاصد تبلیغی را با عنوان «اهداف تبلیغ تربیت‌گرا» تشریح می‌کند، در نهایت با طرح معیارهای کمی برای ارزیابی مجموعه‌ تبلیغ به تشریح میزان‌های ارزشیابی تبلیغ برتر با عنوان «شاخصه‌های سنجش روش تبلیغ موفق» به پایان می‌رساند.



حجت‌الاسلام رادحسینی افزود: مخاطبین این کتاب، دست‌اندرکاران امر تبلیغ، اعم از مبلغان، مربیان، مدیران مراکز تبلیغی، کارگردانان، تهیه کنندگان، مدرسان و محققان حوزه‌ تبلیغ هستند.



مدیر گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم(ع) بیان کرد: نظر به استفاده‌ پراکنده از قرآن و سنت در مؤلفه‌های تبلیغ متداول، ترسیم نظام‌مند تبلیغ بر اساس آیات و روایات، نیازی است که به صورت فراگیر در محققان و مبلغان رو به افزایش است. اما شیوه‌ی استاندارد و شفافی برای طراحی تبلیغ با تکیه بر آیات و روایات نگاشته نشده است. در این نوشته با استفاده و استناد به ثقلین سعی بر نظام‌سازی تبلیغ و عناصر آن شده است. لذا استفاده‌ حداکثری از مفاهیم و معالم، با رعایت ضوابط و مقرارت مندرج در آیات و روایات همت نگارندگان است.



وی تاکید کرد: این کتاب به محض تولید و چاپ با استقبال گرم موسسات و آموزشکده های تبلیغی مواجه شده است و هم اکنون در سه موسسه جامعه المصطفی(ص) العالمیه، بیان، روایت سیره شهداء در مقاطع سطح چهار و پنج، کارشناسی و کارشناسی ارشد تدریس می‌شود.



حجت‌الاسلام رادحسینی در پایان افزود: موسساتی که لازم می‌دانند این اثر را در لیست کتابهای آموزشی خود قرار دهند می‌توانند با گروه تبلیغ پژوهی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) تماس بگیرند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان