طرز تهیه خورش برگ مو لذیذ با طعم عالی

اگر می خواهید خورشی سنتی ساده و در عین حال بسیار خوش طعم با مواد اولیه در دسترس تهیه کنید، پیشنهاد ما خورش برگ مو می باشد. این خورش طعم و عطری بی نظری داشته که از این می توان برای پذیرایی از مهمان ها استفاده کرد.

طرز تهیه خورش برگ مو لذیذ با طعم عالی

خورش برگ بو یکی از خورش های سنتی و خوش طعم ایرانی می باشد که با مواد اولیه در دسترس تهیه می شود و این خورش نیاز به زمان زیادی برای آماده سازی ندارد. در تهیه ای خورشت از برگ مو استفاده می شود که یکی از مهم ترین مواد های اولیه برای تهیه این خورشت است.  روش و یا طرز تهیه خورش برگ مو سنتی و لذیذ در این مطلب قرار گرفته شده است.

انواع خورش های ایرانی را با دستور تهیه ای ساده و طعمی بی نظیر می توان تهیه کرد و با برنج و انواع مخلفات مانند زیتون و انواع ترشی سرو کرد. خورش برگ مو یا برگ انگور را میتوان با انواع گوشت مرغ دلخواه تهیه کرد اما در روش اصلی تهیه این غذای خوشمزه از گوشت گوسفندی استفاده می شود. از انواع خورشت های لذیذ و سنتی ایرانی می توان به خورشت فسنجان کشک، خورش ترشی گورما و قیمه بوشهری اشاره کرد که با کلیک بر روی لینک ها می توانید دسترسی ساده به روش تهیه این غذاها داشته باشید.

خورش برگ مو لذیذ

مواد لازم

  • سیر 2 حبه
  • پیاز 1 عدد
  • برگ مو 150 گرم
  • گوشت گوسفندی 200 گرم
  • آب جوش 2 پیمانه
  • رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذا خوری
  • روغن به مقدار لازم
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم

خورش برگ مو ایرانی خوشمزه

طرز تهیه خورش برگ بو سنتی و لذیذ

ابتدا برای تهیه این خورش باید پیاز را پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. سپس قابلمه ای مناسب برای تهیه خورش بر روی حرارت قرار دهید و مقداری روغن در قابلمه بریزید. پیاز نگینی شده را به قابلمه اضافه دهید تا طلایی رنگ و سبک شود.

در ادامه باید سیر را پوست بگیرید و با رنده پوره کنید. سیر را به قابلمه اضافه کنید تا عطر سیر بلند شود. حالا باید رب گوجه فرنگی را به همراه ادویه ها از جمله نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و چند دقیقه تفت دهید تا خامی رب از بین برود.

گوشت را به تکه های یکسان و کوچک تبدیل کنید و بشویید. سپس گوشت را در قابلمه بریزید و تا زمانی که کاملا تغییر رنگ دهد تفت دهید.  حالا باید 2 پیمانه آب جوش را به قابلمه اضافه کنید و درب قابلمه را ببندید تا گوشت به مدت 30 دقیقه نیم پز شود.

در این مرحله بای به سراغ برگ بو ها بروید. برگ بو را به خوبی بشویید و در یک صافی مناسب بریزید. حالا شاخه های برگ را جدا کنید و برگ مو ها را بر روی تخته بگذارید و به صورت ساطوری خرد کنید. تابه ای مناسب بردارید و در تابه مقداری روغن بریزید.

طرز تهیه خورش برگ مو لذیذ

حالا برگ مو های ساطوری شده را به تابه اضافه کنید و تفت دهید. پس از 3 الی 4 دقیقه تفت دادن برگ مو ها را به قابلمه خورش اضافه کنید. حالا باید صبر کنید تا خورش لعاب بی اندازد و گوشت به خوبی پخته شود. پس از پخته شدن خورش را در ظرفی مناسب بریزید و همراه برنج سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان