وبلاگ مشرق

همین تیپ خوب است آقای پزشکیان!/ عدالتخواهی که از زندان هم "پیغام ناسزا" می‌فرستد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از کمبود ۷۰ تا ۸۰ هزار معلم برای مهرماه امسال خبر داد. اما مقصر این پدیده کیست؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. 7:30 هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

کمبود 80 هزار معلم برای مهرماه؛ مقصر کیست؟

همین تیپ خوب است آقای پزشکیان!/ عدالتخواهی که از زندان هم "پیغام ناسزا" می‌فرستد

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا از کمبود 70 تا 80 هزار معلم برای مهرماه امسال خبر داد و گفت: برنامه‌هایی که پیشنهاد داده‌ایم را باید سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه عملیاتی کند.

او تصریح می کند: متاسفانه سازمان امور استخدامی با اینکه می‌دید این مشکل وجود دارد، اما راهکارهای خوبی را ارائه نداد. ما در سال پیش سر همین موضوع با سازمان امور استخدامی با مشکل مواجه شدیم. وزیر آموزش و پرورش امکانات می‌خواست که سازمان امور استخدامی به آن‌ها نیرو نداد و بعد هم دلایلی را مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه بررسی‌های استراتژیک، این اجازه را نمی‌دهد در حالی که وقتی 4 میلیون دانش‌آموز زیاد شده است و معلم نه تنها زیاد نشده بلکه کم هم شده است، حتما کمبود معلم داریم. مردم که به استراتژی سازمان امور استخدامی کاری ندارند، وقتی دانش‌آموز زیاد می‌شود معلم نیز باید زیاد شود.[1]

*ما قضاوت درباره صحبت های رئیس کمیسیون آموزش مجلس را بر عهده مخاطبان محترم می گذاریم.

امر واضح آن است که حل مشکل کمبود معلم یک مسئله فرابخشی است و همه باید دست به دست هم بدهند تا این مشکل را حل کنند. مع الوصف به نظر می رسد همانطور که آقای منادی گفته است؛ سازمان امور استخدامی در این زمینه یک نقش کلیدی دارد.

***

به جز مواد دیپلماتیک یا الزامات رسمی؛

همین تیپ خوب است آقای پزشکیان!

همین تیپ خوب است آقای پزشکیان!/ عدالتخواهی که از زندان هم "پیغام ناسزا" می‌فرستد

رضا کیانیان، بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر در یادداشتی خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران نوشت: می‌خواستم خواهش کنم لطفا به‌جای آن کاپشن یک کت سبک تابستانی بپوشید. اصلا کاپشن به درد تابستان نمی‌خورد و در ضمن ما از «کاپشن» خاطره خوشی نداریم. شما چند ماه دیگر باید به نیویورک بروید. خیلی مهم است چه می‌پوشید.

به گزارش فرارو، او می افزاید: لطفا در لباس پوشیدن تجدید نظر کنید. شما آبروی یک ملت هستید. دیگر فقط خودتان نیستید. بگذارید ما و مردم دنیا از دیدن ظاهر شما لذت ببریم. در سازمان ملل عکس‌های شما در همه مطبوعات جهان چاپ خواهند شد. بگذارید ایران به شکل برازنده‌ای به تصویر کشیده شود.

کیانیان می نویسد: لطفا کت و شلوار خوب و خوش دوخت، کفش مناسب، جوراب‌های هماهنگ و اصلاح موی شکیل داشته باشید. خوش لباسی فقط یک ظاهر خوش نیست. یک تفکر است. دوست داشتن و فهمیدن زیبایی است. کسی که زیبایی را دوست دارد برای ملت‌اش هم زیبایی خواهد خواست. زیبایی و متناسب بودن ظاهر شما اولین نشانه اندیشه‌های شماست. دومین نشانه، تسلط شما به سخن‌وری است. این‌ها باعث می‌شوند نمایندگان دیگر کشورها بیشتر به حرف‌های شما گوش بسپارند.[2]

*صحبت های کیانیان کاملا بجاست و طبعا یک رئیس جمهور در مجامع رسمی نمی تواند لباس غیر رسمی بپوشد.

لکن باید بر این نکته هم تأکید کرد که مردم به همین استایل و همین ظاهر دکتر پزشکیان رأی داده اند!

به این معنی که همزمان با لزوم حفظ ضرورت های تشریفات و آداب دیپلماتیک اما خوب است که دکتر پزشکیان در مواقعی که با الزامات دیپلماتیک یا رسمیت مواجه نیستند؛ با همین ظاهر و استایل پیشاانتخاباتی خود که به دل مردم نشسته است در انظار عمومی ظاهر شوند.

روشی که البته در سایر ممالک هم مرسوم است.

ضمنا لازم به ذکر است که کاپشن های بهاره مناسب هر فصلی هستند.

تأکید می شود که احساس صداقت و سادگی که از ادبیات و رفتار دکتر پزشکیان دریافت شده است باید ادامه داشته باشد و هیچ چیزی رهزن این دو صفت خوب رئیس جمهور جدیدمان نشود.

جان کلام آنکه شیرازه تمام این مقولات مبحث "کارآمدی" است و ما نیز در کنار مردم امیدواریم که دکتر پزشکیان با خردمندی و تدبیر بتوانند یک دولت کارآمد تشکیل بدهند و دست آخر کارنامه خوبی داشته باشند.

***

عدالتخواهی که از زندان هم "پیغام ناسزا" می‌فرستد

همین تیپ خوب است آقای پزشکیان!/ عدالتخواهی که از زندان هم "پیغام ناسزا" می‌فرستد

حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد مجتهد شبستری نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرگزاری رسا با اشاره به این که مسئله عدالت و عدالت طلبی یکی از اهداف حکومت و انقلاب اسلامی است، گفت: قطعا باید سمت و سوی جامعه دینی به سمت و سوی تحقق عدالت باشد؛ اما طبیعتا ممکن است در این مسیر، اشتباهاتی نیز وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه گاهی مشاهده می شود کسانی که مدعی عدالت طلبی و عدالت خواهی هستند، از مسیر اصلی منحرف می شوند تصریح کرد: چه بسا ممکن است فهم صحیحی از عنوان مقدس و مطلوب(عدالت طلبی) برای برخی از افراد، اصلا رخ نداده باشد و گاها فرد، اصلا نمی داند که عدالت چیست و عدالت طلب چه کسی می باشد؟ در این صورت، این افراد، غالبا این گونه مسائل را با هدف رسیدن به اغراض مادی، سیاسی و دنیایی خود، مطرح می کنند.

مجتهد شبستری همچنین گفته است: گاهی ممکن است که فردی در قالب عدالت خواهی و عدالت طلبی، کارهایی بر خلاف شرع و دستورات دینی انجام دهد؛ در حالی که ما عدالت و عدالت طلبی را به عنوان امر مقدسی که در چارچوب امربه معروف و نهی از منکر و موازین دینی گنجانده می شود، می پذیریم. اگر از چارچوب شریعت خارج شده و بدون بررسی و تحقیق لازم، به افرادی تهمت زده و یا با آبروی افراد بازی شود، اینها اموری است که خلاف شریعت بوده و مورد قبول اسلام نمی باشد.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: باید مصالح کشور و نظام اسلامی در موضع گیری ها مد نظر قرار گرفته و اگر در گوشه ای انحرافی وجود دارد از مجرا و مسیر خود دنبال شود؛ معنای این کار این نیست که ما واقعیات را ندیده و با افراط و تفریط ها، به بهانه فسادی که ممکن است در گوشه و کنار وجود داشته باشد، فعالیت های مثبت نظام اسلامی در جهت تحقق عدالت را که صورت گرفته است، زیر سوال ببریم.[3]

*سخنان حجت الاسلام شبستری شامل "عدالتخواهان تندرو" است که عملا به نوادگان گروهک فرقان تبدیل شده اند و کارشان جز با ترور شخصیت، ترویج تهمت و لجن پراکنی پیش نمی رود.

اینان که هیچ فهم و درک منطقی درباره چرایی بروز فساد حتی در حکومت معصوم ندارند؛ اغراض شخصی خود را به عنوان مصادیق عدالت معرفی می کنند و عملا سبب محروم شدن مردم و نظام اسلامی از کارآمدی و ترویج فضای سیاه نمایی می شوند.

از بین اینان مثلا می توان به یک سخنران مدعی ارتباط با غیب اشاره کرد که سوابقی در لجن پراکنی علیه وزارت اطلاعات هم دارد و تقلا کرد آبروی دو رئیس قوه (در مقاطع مختلف) که از قضا از رجال مجاهد و کارآمد بودند را نیز ببرد.

در کنار او می توان به یکی دیگر از مدعیان عدالتخواهی اشاره کرد که علیرغم اثبات غلط بودن ادعاهایش اما همچنان حاضر به عذرخواهی نیست و حتی از داخل زندان هم "پیغام ناسزا" می فرستد.

اینان که در فضای مجازی سر و صدای زیادی هم دارند به راحتی با آبروی افراد کارآمد و نخبگان بازی می کنند، از فحاشی و تهمت هیچ ابایی ندارند و درباره اشتباهات خود نیز هرگز مسئولانه رفتار نمی کنند.

مسئله عجیب تر این است که افراد موصوف نه تنها خوانش امیدوارانه از فعالیت های نظام اسلامی در مبحث عدالت ندارند بلکه عملا رأی و نظر دستگاه های قضایی و نظارتی را هم قبول ندارند و متوجه نیستند که این روند به معنی "کیش ترور" است.

لازم به تأکید است که این دیدگاه غیر از ابتدای انقلاب که برخی ترورها را رقم زد؛ در صدر اسلام نیز مسبوق به سابقه است.

در تاریخ می خوانیم که برخی افراد چگونه در مبحث عدالت خود را کارشناس تر از امام معصوم می دانستند و از همین رو در حکومت امیرالمومنین(ع) رأی به فساد حضرتش و ترور او دادند.

***

1_https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-150724

2_https://fararu.com/fa/news/756041

3_https://rasanews.ir/003B0k

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر