طرز تهیه خورش ملاقورمه شمالی با طعم عالی

کشور ما دارای انواع مختلف و بی شماری از خورش های لذیذ و خوش طعم می باشد که یکی از خورش های ساده که بدون استفاده از حبوبات و یا حتی گوشت و مرغ تهیه می شود خورش ملاقورمه است.

طرز تهیه خورش ملاقورمه شمالی با طعم عالی

این خورش یکی از خورش هایی است که بدون استفاده از انواع حبوبات و یا حتی انواع گوشت و مرغ تهیه می شود. تهیه خورش ملاقورمه مدت زمان زیادی نمی برد و زمان هایی که دسترسی به حبوبات و گوشت ندارید می توانید این غذا را جایگزین قورمه سبزی کنید. طرز تهیه خورش ملاقورمه شمالی با طعمی لذیذ در این مطلب قرار گرفته شده است.

ترشک مرغ درباری، خورش گوشت چرخ کرده و خورش برگ مو از جمله خورش های سنتی و لذیذ ایرانی می باشند که شما می توانید با دستور تهیه ای اصلی و ساده انواع خورش را برای ناهار و یا حتی شام تهیه کنید. برای داشتن دسترسی ساده به روش تهیه این سه خورش لذیذ بر روی لینک های در مطلب کلیک نمایید. در ادامه می توانید روش اصلی تهیه ملاقورمه را مشاهده کنید.

خورش ملاقورمه شمالی

مواد لازم

  • پیاز 1 عدد
  • گوجه 6 عدد
  • بادمجان 1 کیلوگرم
  • نعناع و جعفری ساطوری شده 1 پیمانه
  • انار ترش به مقدار لازم
  • روغن به مقدار لازم
  • زردچوبه به مقدار لازم
  • آبغوره به مقدار لازم

خورش ملاقورمه با طعمی عالی

طرز تهیه خورش ملاقورمه شمالی خوش طعم

ابتدا برای تهیه این خورش لذیذ باید بادمجان ها را پوست کنید و به صورت نگینی خرد نمایید. حالا باید برای گرفته شدن تلخی بادمجان به مدت 1 الی 2 ساعت بادمجان های نگینی شده را در آب نمک قرار دهید و بعد 1 الی 2 ساعت آبکش کنید و بشویید.

حالا باید جعفری و نعناع را بشویید و صبر کنید تا خشک شود. پس از این که سبزیجات خشک شد به صورت ساطوری خرد نمایید و کنار بگذارید. حالا باید پیاز را نگینی کنید و در قابلمه مناسب برای تهیه با مقداری روغن و زردچوبه تفت دهید تا طلایی رنگ و سبک شود.

پس از این که پیاز طلایی رنگ شد بادمجان هایی که از قبل تلخی آن ها گرفته شده است را به قابلمه اضافه کنید و تا حدی که کمی سرخ شود هم بزنید. حالا باید سبزی های تازه خرد شده را هم به قابلمه اضافه کنید و با قاشق در حد مخلوط شدن هم بزنید.

طرز تهیه ملاقورمه خوش طعم

 

حالا به دلخواه باید گوجه ها را نگینی کنید و یا با رنده، رنده کنید. گوجه را به قابلمه اضافه کنید و در آخر باید ادویه های مورد علاقه خود را به همراه نمک، فلفل، آبغوره و انار ترش اضافه کنید. حالا درب قابلمه را ببندید تا خورش جا بی افتد، در نهایت این خورش لذیذ را به همراه نان و یا برنج سرو کنید. نوش جان.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان