طرز تهیه لازانیا بادمجان یک غذای خوشمزه و متفاوت

شما علاقه مندان به آشپزی های خانگی می توانید در این بخس با طرز تهیه لازانیا بادمجان خانگی ویژه همراه ما باشید. این لازانیا طعم عالی داشته و یک غذای رژیمی است.

طرز تهیه لازانیا بادمجان یک غذای خوشمزه و متفاوت

لازانیا یه غذای فوق العاده خوشمزه بوده که می‌ توانید برای پذیرایی در مهمانی‌ های خود نیز در منوی خود داشته باشید. شما می‌ توانید با طرز تهیه لازانیای بادمجان که یک رسپی ساده دارد آشنا شوید.

برای داشتن غذاهای متنوع و جدید در آرگا همراه ما باشد. طرز تهیه لازانیا مرغ و لازانیا کلاسیک با طعم های ویژه و خوشمزه را می توانید با ما داشته باشید.

روش تهیه لازانیا بادمجان

مواد اولیه:

  • لازانیا: 1 بسته
  • آرد: 2 قاشق غذاخوری
  • فلفل دلمه ای: 1 عدد
  • بادمجان: 3 عدد
  • قارچ: 200 گرم
  • کره: 50 گرم
  • سیر: 1 حبه
  • شیر: 2 لیوان
  • پودر آویشن: به میزان لازم
  • پنیر پیتزا: به میزان لازم
  • فلفل، نمک، زردچوبه، پودر تخم گشنیز: به میزان لازم

طرز تهیه لازانیا بادمجان:

اگر علاقه مند به غذاهای گیاهی و رژیمی هستید، حتماً به شما تهیه این لازانیا را پیشنهاد می‌ کنیم. با آماده کردن این لازانیا می‌ توانید طعم یک غذای فوق العاده را بچشید. برای داشتن این لازانیای سالم و مقوی باید ابتدا بادمجان‌ ها را بشورید و پوست کنید. بادمجان‌ ها را به صورت حلقه برش زده درون مقداری آب نمک قرار دهید تا بافت آن بهتر شده و خوشمزه‌ تر شود. این کار موجب شده تا تلخی بادمجان از بین برود.

پخت لازانیا بادمجان

تابه‌ ای روی حرارت قرار داده مقدار روغن درون آن ریخته و بادمجان‌ های حلقه‌ ای را درون آن سرخ کنید. بادمجان‌ های سرخ شده را برداشته و به آن مقداری قارچ اضافه کنید. بعد از اینکه مواد شما سرخ شد، باید فلفل دلمه‌ ای‌ های نگینی شده را به مواد اضافه کنید. کمی تفت داده تا فلفل دلمه‌ ای‌ها نرم شود. یک سیر را پوست کنده له کنید و درون مواد خود اضافه نمایید.

مقداری نمک زردچوبه، فلفل، پاپریکا، پودر آویشن و کمی پودر سیر به مواد خود افزوده و تفت داده تا عطر ادویه‌ ها بلند شود. برای خوش عطرتر شدن می‌ توانید از مقداری پودر گشنیز نیز استفاده کنید. در ادامه رب گوجه فرنگی را به مواد افزوده تفت داده تا بوی خامی رب از بین برود نصف استکان به مواد خود آب اضافه کنید.

درب تابه را قرار داده و زمان دهید تا مخلوط سبزیجات شما کمی پخته شود. درون قابلمه دیگر باید لازانیاها را درون آب جوش ریخته تا نرم شود. بعد از اینکه نرم شد آن را آبکش کرده و مقداری آب سرد روی آن بریزید تا ورقه‌ های لازانیا به دیگر نچسبد.

طرز تهیه لازانیا بادمجان

در این مرحله از طرز تهیه لازانیای بادمجان به شما تهیه یک سس بشامل را آموزش می‌ دهیم. تابه‌ ای روی حرارت قرار داده مقداری روغن درون آن بریزید و یک قاشق غذاخوری آرد درون آن تفت دهید. بعد از اینکه آرد کمی طلایی شد و بوی خامی آن از بین رفت، باید کمی شیر به آن اضافه کنید. مواد را مدام هم زده تا به غلظت لازم برسد. کمی آب جوش به سس زده و زمان دهید تا با مواد جوشیده و غلظت لازم را به دست آورد.

فر را در دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و زمان داده تا فر کمی گرم شود. درون ظرفی ورقه‌ های لازانیا را قرار داده و از سس بشامل تهیه شده روی آن بمالید. در گام بعدی باید مواد تهیه شده قارچ و بادمجان را روی ورقه‌ های لازانیا بریزید ورقه بعدی را روی آن قرار داده و به همین صورت ادامه دهید.

مرحله نهایی مقداری پنیر پیتزا روی سطح ریخته فلفل دلمه‌ ای و کمی سبزیجات معطر اضافه کنید. ظرف را درون فر قرار داده و بعد از 20 دقیقه که روی آن طلایی شد از درون فر خارج کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان