انتشار دوبارهٔ امید جوان؛ چراغ هفته‌نامهٔ ۲۹‌ساله خاموش نشد

مجموع سوابق مطبوعاتی دو نویسندهٔ‌ دایمی نشریه از ۱۰۰ سال فراتر می‌رود. یکی از سال ۱۳۴۲ در مطبوعات کاغذی و چاپی قلم می‌زند و دیگری از ۱۳۵۸ تا کنون.

     هفته‌نامهٔ ‌29‌سالهٔ‌ «امید جوان»‌ پس از چند شماره وقفه انتشار خود را از سر گرفت.

   به گزارش عصر ایران،‌ خبر ماه گذشتهٔ سردبیر پرسابقهٔ‌ این نشریه دایر بر احتمال توقف انتشار این هفته‌نامهٔ 29‌ساله که در رسانه‌های مختلف و کانال‌های تخصصی روزنامه‌نگاری بازتاب داشت به عنوان نشانهٔ‌ دیگری بر نزدیک شدن به پایان عصر نشریات کاغذی -چاپی تلقی و اسباب تأسف شد.

   هم او اما حالا خبر داده «امید جوان»‌بنای تعطیلی ندارد و بر آن است که به سیاق سابق و همچنان با اتکا به تک‌فروشی به انتشار ادامه دهد.

   سردبیر این نشریه گفت: پیام‌های محبت‌آمیزی که در این چند هفته  از خوانندگان قدیمی و وفادار دریافت شد بیش از هر عامل دیگری صاحب امتیاز و مالک نشریه را بر سر ذوق آورد  تا در عصر جدید سیاست در ایران هم ادامه دهد و دریغ دانستیم بعد از انتشار در دوران 5 رییس جمهوری (هاشمی رفسنجانی،‌ محمد خاتمی، محمود احمدی‌نژاد، حسن روحانی و ابراهیم رییسی) در آغاز ششمین رییس جمهوری که  گفتمان او با گفتمان مورد علاقه نشریه ( دموکراسی، عدالت اجتماعی و شایسته سالاری و آزادی های سیاسی و اجتماعی و نفی رادیکالیسم و اقتدارگرایی)  هم‌سوست چراغ آن خاموش و خاطره شود و اتفاقا ضرورت پایش و نقد بیشتر حس می شود تا چه حد به وعده‌ها وفادار است.

  وی گفت: مجموع سوابق مطبوعاتی تنها دو نویسندهٔ‌ دایمی نشریه (‌خسرو معتضد و حسن فتحی) از 100 سال فراتر می‌رود چرا که اولی از  سال1342 در مطبوعات کاغذی و چاپی قلم می‌زند -و شاید یگانه بازماندهٔ‌ نویسای نسل روزنامه‌نگاران دههٔ‌40 باشد- و دیگری از 1358 تا کنون و در حوزهٔ ‌بین‌الملل پیش‌کسوت است.

    روایت‌های هفتگی «مهرداد خدیر»‌ در صفحات وسط نیز به صورت مستمر از 27 سال گذشته و به گفتهٔ یک روزنامه‌نگار قدیمی تاریخ معاصر در آن بازتاب دارد.

«امید جوان»

عنوان روی جلد شمارهٔ‌ تازهٔ «امید جوان»‌ این است: "دولت ملی پزشکیان، جای مخالفان آزادی نیست". در توضیح این عنوان در همان صفحهٔ‌ نخست آمده: "اگرچه تلاش برای عبور از مجلس حاصل انتخابات کم‌مشارکت، اقتضای سیاست‌ورزی است اما جای مخالفان آزادی که سه سال دست در کار خالص‌سازی و شعارهای متوهمانه و حذف نیروهای مستقل بودند در دولت وفاق ملی نیست."

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان