کمبود وزن و مشکلاتی که ایجاد می کند.

این روزها همه به دنبال وزن ایده آل خود هستن افرادی لاغر که دوس دارن چاق باشن وافرادی چاق دوس دارن لاغر باشن

images_1726312004_66e56e44ae07a.jpg

این روزها همه به دنبال وزن ایده آل خود هستن افرادی لاغر که دوس دارن چاق باشن وافرادی چاق دوس دارن لاغر باشن . اما دراین موضوع گفته عوارض کمبود وزن یعنی که یه سری کمبودهایی هستن که نمیتونن نه چاق شوند و نه لاغر حالا توضیحاتی گفته میشه درباره ی عوارض کمبود وزن :

عوارض کمبود وزن به چه معنی است ؟

کمبود وزن یعنی که یه محدوده ی وزن سالم هست که نشون داده شده که بدنتان به درستی کار می کنه و باید خارج از این محدوده می تواند چه اضافه وزن وچه کمبود وزن برسلامت شما تاثیر بگذارد وعملکردهای بدن را دچار اختلال کند . افرادی که به دلیل مختلفی دچار کمبود وزن می شود به طور طبیعی کوچک به دنیا میان که به دلیل ژنهای آنها باشد که ممکن متابولیسم بسیاری داشته باشن و به سختی بتونن وزن اضافه کنند ، که می توانند از قرص چاقی گین آپ کل بدن استفاده کنن

اگر افراد بتونن غذایی که کالری زیادی دارن مصرف کنند . بعضی افراد میتونن از یک رژیم غذایی سالم و مناسب پیروی نکنند چون که فراموش می کنن غذا بخورند اما بعضیها به خاطر مریضی که دارن نتونن غذا بخورند اما برخی از افرادی که ورزش می کنن و فعالیت زیادی دارن می توانن و غذا میخورن و کالری زیادی می سوزاند که باعث کمبود وزن آنها می شود .، کهمی توان از قرص چاقی دراگون استفاده کرد.


 

چه چیزهایی باعث علائم وعوارض کمبود وزن می شوند؟

مشکلات تیروئید ، عفونت ، مشکلات دستگاه گوارش بخصوص مشکلات معده

سرطان ویا بیماری ریوی

کمبود وزن چه عوارضی دارد ؟

کسایی که کمبود وزن دارن عوارض هایی رو دارند و ممکن دچار بیماریهایی مثل :

سوء تغذیه ، هیپوترمی و کاهش ایمنی ، پوکی استخوان ، و حتی ممکن در سنین پایین تر دچار مرگ هم باشد .افراد کم وزن فکر می کنن که زودتر از دیگر افراد بیمار می شوند یا احساس می کنن همیشه خسته هستن حتی احساس می کنن که موهایشان نازکتر شده و یا می ریزن .

کودکانی که کمبود وزن دارن ممکن است اونطوری که هستند برای سن خود رشد نکنند و در نمودارهای رشد آنها دورهای عقب ماندگی رشد دیده شود . لاغری و بی اشتهایی کودکان باید خیلی مهم باشه وحتما توسط پزشک قرار بگیره .

عوارض کمبود وزن خطرناکترین آنها چی هستند ؟

کم خونی ، پوکی استخوان ، عفونتهایی که حتی مبارزه باهاشون سخته ، قاعدگی نا منظم در زنان ، مشکلات قلبی ،

کمبود وزن می تونه برای افراد مسن هم خطرناک باشه ، میتونه همین کمبود وزن براشون شکستگی استخوان و بیماریها رو افزایش دهد .

برای اینکه بدونیم وزن سالمی داریم شاخص توده بدنی (BMI ) است . که بروزن وقد محاسبه می شود . بی ام آی محاسبه هایی داره مثلا بزرگسالان بین ۵.۱۸ تا ۹.۲۴ است . واگر بی ام آی کمتر از ۵.۱۸ باشه کم وزن به حساب میاد.

محاسبه بی ام آی بعضی افراد یکسان حساب نمیشه مثل : ورزشکارا . زنان باردار .نباید بی ام آی برای کمبود وزن خود اعتماد کنند اگرنه باید با پزشکشون راهنمایی بخوان .

راهکار

اگر کمبود وزن داریم باید انرژی کافی برای افزایش وزن پروتئین بدن وساخت ماهیچه ها و ویتامینهاو مواد معدنی مصرف کنید و می توانیم با خوردن یه سری وعده هایی غذایی وزن خود را افزایش دهیم باید غذای سالم و پر انرژی مصرف کنیم مانند : پنیر ، آجیل ، شیر و میوه های خشک مصرف کنیم ، در صورت نداشتن اشتها می توانید از قرص چاقی تی ان تی کمک بگیرید.

برای افزایش وزن ایمنی چه چیزهایی را باید رعایت کرد ؟

استفاد از شیر، چربیهای سالم .

اضافه کردن شیر خشک البته بدون چربی به سوپ .

اضافه کردن پودر پروتئین به میلک شیک

پاشیدن پنیر رنده شده روی غذا

کمبود وزن میتونه آنقدر برای سلامتی خطرناک باشد که اضافه وزن داره . کم وزن بودن می تونه باعث شه تا بدن اون مواد مغذی رو دریافت نکنه و برای سلامت بودن استخوانها ، مو ، پوست ، ناخونها خطرناک باشد .

عوارض کمبود وزن مثل :

۱- پوکی استخوان :

کمبود وزن که بیشتر منجر به پوکی استخوان دچار میشن که بیشتر هم در زنان دیده میشه که استخوانها شکسته میشن چون که مواد معدنی مثل کلسیم و منیزیم خیلی سریع به پایین میاد.


 

۲- مشکلات پوست ومو

افرادی که به کمبود وزن مبتلا هستن و روزانه تغذیه کافی نداشته باشن ویتامینها ومواد معدنی دچار کمبودشون میشن و در بدن باعث میشه ریزش مو و نازکی مو و خشک شدن پوست و شکنندگی ناخنها شوند .


 

۳- کم خونی

افرادی که کمبود وزن دارن معمولا سطح گلبولهای قرمز در خون آنها کمتر از حد معمول است و برای همین به کم خونی مبتلا می شوند ، به همین خاطر احساس سرگیجه ، سردرد و خستگی می شوند .


 

عارضه های کمبود وزن :

کمبود وزن فرد را در خطر ابتلا به برخی از بیماریهایی مثل :

{ سوء تغذیه ، پوکی استخوان ، کاهش قدرت عضلانی ، کاهش سیستم ایمنی بدن} قرار میدهد و همچنین زنان کم وزن نسبت به زنان دارای وزن مناسب🙎‍♀ شانس کمتری برای باردار شدن دارند


 

عوامل دیگری در ایجاد کمبود وزن دخیل هستند از جمله :

مصرف برخی از داروها سبب کاهش اشتها می شوند به مرور زمان و مصرف آنها فرد دچار کمبود وزن شدید می شود ؛ ورزش کردن بیش از حد مورد نیاز 🏃‍♂🧗‍♂ در حالی که رژیم غذایی پاسخگوی بدن نباشد سبب کمبود وزن می شود . داشتن استرس بالا و بیش از حد موجب بی اشتهایی و احساس حالت تهوع میشود و افراد نمی توانند به خوبی غذای رژیمی خود را رعایت کند

برخی مشکلات گوارشی هم کمبود وزن را ایجاد می کنند

در حقیقت کمبود وزن باعث می شود قدرت ایمنی فرد در مقابله با بیماریها کاهش یابد و به همین دلایل بسیاری از افراد به ( عوارض کمبود وزن ناشی از بیماریها دچار می شوند)

علل روانی کمبود وزن بیماریهای چون

افسردگی و استرس بالا است ، این بیماریها باعث بی اشتهایی میشوند و فرد به سرعت زیادی وزن خود را از دست می دهد در صورت وجود چنین عواملی فرد مورد نظر از یک روان درمانگر در صورت نیاز استفاده شود تا به عوامل کمبود وزن دچارنشود.

دلایل کمبود وزن

  • پرکاری تیروئید

  • سرطان

  • دیابت

  • ایدز

چکیده

اول باید تعریفی از * توده بدنی * داشته باشیم ..‌‌..‌ [ فرمولی هست که بر اساس قد و وزن هر فرد تعیین میشود ] که آیا وزن او در محدوده نرمال است یا ناسالم قرار دارد .

اگر بر اساس فرمول محاسبه شده شاخص توده بدنی بین ( 5• 18 تا 9•24 ) باشد وزن فرد در محدوده نرمال است . و اگر کمتر از این حدود باشد فرد دچار کمبود وزن است .

یکی از قرص های چاقی موثر قرص چاقی گلگسی فت می باشه که علاوه بر اشتهاءآور به خاطر داشتن ویتامین های مورد نظر نوعی تقویت کننده نیز هست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان