کاشت مو به روش fue و مراقبت های قبل و بعد از آن

کاشت مو به روش fue، روشی کم تهاجمی و غیر جراحی است که اغلب با درد و خونریزی کمی همراه بوده و در تکمیل روش های قدیمی تر مانند FUT به وجود آمده است. روش fue با توجه به مزایایی که دارد، یکی از روش های مورد پسند بسیاری از متقاضیان کاشت مو است.

کاشت مو به روش fue و مراقبت های قبل و بعد از آن

ریزش مو یکی از ناخوشایندترین اتفاقات مشترک بین مردان و زنان به شمار می رود. ما هر روزه شاهد این موضوع هستیم که افراد زیادی برای درمان این مشکل اقدامات بسیاری انجام می دهند. از داروهای گیاهی و مواد غذایی گرفته تا آمپول های گوناگون و انواع شیوه کاشت مو را امتحان می کنند. کاشت مو به روش fue یکی از شیوه های مناسب برای درمان ریزش مو به شمار می رود. این روش در کمترین زمان ممکن، باعث پرپشت شدن موهای شما می شود. در این شیوه با خارج کردن فولیکول های مو و استفاده از موهای همان فرد در ناحیه ای که دچار ریزش نشده باشد، کاشت طبیعی مو انجام می شود. بعد از کاشت هیچگونه اثری از زخم روی پوست سر مشاهده نشده و دوران بهبودی در سریع ترین زمان ممکن سپری می شود.

نحوه برداشت گرافت مو در این روش کاشت مو کم تهاجمی بوده و خونریزی و بخیه در آن انجام نمی شود. در این مقاله هر آنچه را که باید در مورد کاشت مو به روش fue بدانید را به شما خواهیم گفت.

کاشت مو به روش fue چیست؟

کاشت مو به شیوه استخراج واحد فولیکولار به روشی گفته می شود که در آن فولیکول های جداگانه مو را از پوست سر جدا کرده و آن ها را در قسمت دیگری می کارند. در حقیقت، روش fue  در گروه شیوه های غیر جراحی کاشت مو قرار می گیرد و جزو بهترین و مناسب ترین روش ها محسوب می شود. البته لازم است بدانید جراح در روش fue از قواعد مربوط به کاشت مو استفاده می کند و موها را در یک ناحیه از پوست سر بر می دارد و در بخشی که طاس شده است، می کارد.

مزایای کاشت مو به روش fue

در انواع کاشت مو به روش fue جراحان ابتدا تعدادی از گرافت های مو را در دسته های بین یک تا چهار تار مو بر می دارند. این دسته از موها به طور معمول از دو طرف سر یا پشت گردن با استفاده از ابزار مخصوص با قطرهای کمتر از 1 میلی متر استراخ می شوند. سپس فولیکول ها به ناحیه گیرنده پوست سر منتقل شده و با استفاده از میکروسکوپ قوی کاشته می شوند. تشخیص این موضوع که کاشت مو به روش fue برای شما مناسب است یا خیر، کمی دشوار است. یکی از اصلی ترین فاکتورهای لازم و ضروری برای استفاده از این شیوه، رشد موهای سالم در پشت و قسمت های کناری سر است تا به عنوان یک ناحیه اهداکننده برای برداشت فولیکول ها عمل کند. سایر عوامل نظیر رنگ مو، حالت فر یا مواج و بافت نیز احتمال دارد روی زیبایی تان تأثیر بگذارد.

مراحل کاشت مو به روش fue

همان طور که گفته شد به طور معمول کاشت مو به روش fue به عنوان یکی از مناسب ترین و بهترین تکنیک های کاشت مو به شمار می رود. چیزی که باعث شده است fue پر طرفدار باشد شیوه ای است که در کاشت مو مورد استفاده قرار می گیرد. متخصصین پیش از کاشت، محل کاشت مو را به طور دقیق ترسیم می کنند تا بدانند هر فولیکول را در کدام زاویه قرار دهند. این شیوه کاشت یک پروسه دقیق است که نیاز به تجربه و تخصص زیادی دارد. با یک پیوند موفق کاشتfue ، موهای اهدا کننده رشد کرده و حرکت می کنند و با موهای طبیعی که پیش از این داشتید هیچ تفاوتی نمی کند. این روش پیوند مو یکی از بهترین و طبیعی ترین روش ها محسوب می شود.

مراحل اجرای کاشت مو به روش fue

در این روش کاشت موهای طبیعی شخص فقط از جایی به مکان دیگر منتقل می شود، دقیقا مثل موهای طبیعی رشد می کند و یک روش دائمی محسوب می شود. پروسه جراحی کاشت مو به روش fue با بی حس کردن پوست سر با لیدوکائین یا داروهای بی حس کننده موضعی شروع می شود. سپس، جراح پوست سر را می تراشد و یک تا چهار فولیکول مو را از ناحیه اهداکننده با استفاده از ابزار میکرو پانچ تخصصی و نورLED متمرکز برمی دارد.

بعد از برداشتن گرافت های مو، جراح با سوزن یا چاقوی جراحی، برش های ریزی به طول 1 میلی متر روی ناحیه دریافت کننده ایجاد می کند و سپس فولیکول هایی که برداشته شده است را در برش های پیوند قرار می دهد. همان طور که اشاره کردیم این عمل بدون بخیه است، بریدگی ها با محلول استریل تمیز و ضد عفونی می شوند و تمام پوست سر بانداژ خواهد شد.

 

چه افرادی کاندیدای مناسب برای کاشت مو به روش fue هستند؟

اگر پزشک شما تشخیص دهد، شما بانک موی متراکم و مناسبی داشته و دارای یکی از شرایط زیر هستید، بهتر است از مزیت های روش fue برخوردار شوید:

  • پوست سرتان خاصیت کشسانی زیادی ندارد. کسانی که پوست سر آن ها خاصیت کشسانی ندارد، نمی توانند پوست سر خود را بخیه کنند و برای fut کاندیدای مناسبی نیستند.
  • اگر جراحی با روش fut برای تان سخت است و مایل نیستید درد و خونریزی را تجربه کنید، بهتر است روش fue امتحان کنید.
  • افرادی که طاسی خفیف تا متوسط دارند یا با طاسی در جلوی سر، شقیقه ها و تاج سر مواجه هستند می توانند از روش fue استفاده کنند.
  • افرادی که پوست سرشان خاصیت کشسانی زیادی ندارد، نمی توانند پوست سرشان را بخیه کنند؛ کاشت مو به روش fue برای آن ها مناسب است.
  • افرادی کاندیدای مناسب برای کاشت مو به روش fue هستند که تحت تأثیر ژنتیک و مشکلات هورمونی مبتلا به ریزش مو یا الگوی مردانه و زنانه یا آلوپسی آندروژنی هستند.

فواید کاشت مو به روش fue

مزایای این روش

  • دوره نقاهت کوتاه: دوره نقاهت در این شیوه بسیار کوتاه است و برای هر نوع الگوی ریزش مو قابل انجام است. علاوه بر این با این روش پر تراکم ترین و طبیعی ترین موها را خواهید داشت.
  • روش کم تهاجمی: یکی از عوامل مهم و اساسی در این شیوه کم تهاجمی بودن آن است که زخم های به وجود آمده عمقی کمتر از یک سانتی متر داشته و می توان گفت که خونریزی ندارد. علاوه بر این برای زخم ها نیازی به استفاده از پانسمان و بخیه نیست.
  • امکان برداشت تعداد زیاد گرافت مو: با استفاده از این روش می توان تعداد زیادی گرافت مو برداشت کرد. در حقیقت در یک جلسه می توانید تقریبا 4000 گرافت استخراج کنید و در چند ساعت عمل کاشت را به پایان برسانید.
  • استفاده از موهای سینه و زیر گردن: دیگر مزیت های کاشت مو به روش fue می توان به امکان استفاده از موهای بدن مثل موهای سینه یا زیر گردن برای پیوند و عدم وجود عوارض در مناطقی که برداشت یا کاشت انجام شده است اشاره کرد.
  • امکان استفاده از موهای ظریف: در این روش می توان از موهای ظریف استفاده کرد. گرافت هایی که از تعداد 1 یا 2 تار مو برخوردار هستند تأثیر زیادی در طبیعی جلوه دادن خط رویش مو دارند که در این نوع پیوند مو می توان بدون هیچ گونه محدودیتی از آن ها استفاده کرد.
  • نتایج طبیعی: یکی از مزایایی که با این روش دریافت می کنید این است که نتایجی با ظاهر کاملا طبیعی ارائه می دهد. تک تک فولیکول های مو استخراج شده و پیوند انجام می شود و الگوی رشد طبیعی موهای شما انجام خواهد شد.
  • زمان بهبودی سریع: به دلیل اینکه واحدهای فولیکولی برداشته می شود خراش های ریزی ایجاد شده که بسیار سریع درمان می شوند. این اتفاق به این معنا است که قادر خواهید بود فعالیت های عادی خود را سریع تر و بدون توقف طولانی انجام دهید.

کاربرد کاشت مو به روش fue

  • نتایج طولانی مدت: بعد از پیوند موفقیت آمیز، فولیکول های مو کاشته شده به طور طبیعی به رشد خود ادامه می دهند، دقیقا مثل رشد تارهای موی پیش از ریزش یا نازک شدن مو.
  • افزایش رشد مو: میزان رشد مو را تا سه برابر بیشتر از شیوه های قدیمی پیوند فراهم خواهد کرد.
  • یدون اسکار خطی: شیوه های سنتی برداشت نواری معمولا یک اسکار خطی قابل توجه روی سر باقی می گذارد. بدین صورت با این روش، به برش طولانی نیاز نیست، زیرا فولیکول های فردی به طور مستقیم با استفاده از ابزارهای میکروجراحی استخراج می شوند و آثار کوچک و ریزی باقی می گذارند که سریعا بدون هیچ گونه جای زخم قابل مشاهده بهبود پیدا می کنند.
  • ناراحتی کمتر در حین و بعد از جراحی: با کاشت مو به روش fue بیماران به طور معمول در مقایسه با شیوه های دیگر نظیر برداشت نواری، ناراحتی کمتری در زمان عمل تجربه می کنند. همچنین، درد بعد از جراحی به علت برش های کوچک تر ایجاد شده در زمان پیوند به حداقل خواهد رسید.

کاشت مو به روش fue چه معایبی دارد؟

  • در برخی موارد احتمال حساسیت به ماده بی حسی وجود دارد که تعداد آن بسیار کم است.
  • برای انجام کاشت مو به روش fue باید موهای سر به طور کامل کوتاه شوند که برخی از افراد موافق این موضوع نیستند.
  • در هر دو ناحیه برداشت و کاشت احتمال ایجاد کمی التهاب، بی حسی و کبودی وجود دارد که در حد بسیار کمی است و در زمان کوتاهی این مشکل رفع خواهد شد.

مراحل کاشت مو به روش fue

مراقبت های ضروری قبل از کاشت مو

توجه داشته باشید به علت پیچیده بودن فرآیند کاشت مو باید حداقل دو هفته پیش از کاشت به مراقبت بپردازید. عمل کردن به این موارد برای موفقیت آمیز بودن کاشت مو به روش fue اهمیت بسیار بالایی دارد. به همین دلیل باید موارد زیر را رعایت کنید.

  • استحمام پیش از عمل پیوند مو: در روز عمل باید با شامپوی ملایم موهای خود را بشویید. زیرا بعد از کاشت تا چند روز نباید این کار را انجام دهید. علاوه بر این برای عمل باید موهای تان کاملا تمیز باشد و نباید هیچ گونه ماده ای روی آن مشاهده شود.
  • محدودیت دارویی: استفاده از برخی داروها در این دوره می توانند موجب خونریزی در زمان عمل شده و دوره نقاهت را طولانی کند. داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی، مسکن ها، داروهای رقیق کننده خون، آسپرین، مکمل ها و ویتامین ها جزو این دسته از داروها محسوب می شوند که در دوران پیش از کاشت مو نباید آن ها را مصرف کنید.
  • رنگ کردن قسمت های سفید مو: به دلیل اینکه در روز پیوند باید موها به طور کامل کوتاه شوند توصیه می شود موهای سفید خود را رنگ کنید تا پزشک در تشخیص نواحی طاس به مشکل برنخورد.

    کاشت مو به روش fue چیست؟

  • عدم استفاده از کافئین در روز کاشت: استفاده از قهوه، نسکافه، چای و هر نوع ماده کافئین داری در روز کاشت مو به روش fue ممنوع است، زیرا باعث خونریزی در زمان عمل می شود.
  • عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی: استفاده از هر گونه مواد مخدر و دخانیات موجب می شود که رگ ها تنگ شده و اکسیژن کافی به بافت های بدن نرسد که در نتیجه روند بهبود زخم طولانی خواهد شد. علاوه بر این اختلال در رسیدن مواد مغذی که توسط اکسیژن باید به فولیکول های مو برسد، موجب می شود که احتمال موفقیت عمل کاشت مو کاهش پیدا کند. هم چنین استفاده از مشروبات الکلی با رقیق کردن خون، درصد خونریزی را در زمان کاشت با این روش افزایش می دهد.

مراقبت های لازم بعد از آن

برخی از مراقبت های بعد از کاشت مو به روش fue شامل موارد زیر است:

  • تا یک هفته بعد از پیوند نباید در معرض نور آفتاب قرار بگیرید و تا 10 روز فعالیت های جنسی نداشته باشید.
  • بعد از کاشت مو به روش fue برای خوابیدن بهتر است از دو عدد بالش استفاده کنید تا سر در زاویه 30 درجه قرار بگیرد. خواب کافی به تقویت فولیکول های مو و بهبود زخم ها کمک می کند.
  • در صورتی که دچار قرمزی، تورم یا کبودی شدید این موضوع را حتما به پزشک خود اطلاع دهید.
  • بعد از موافقت پزشک برای شستن موهای جدیدتان، باید از یک اسفنج آغشته به شامپو استفاده کنید و به هیچ وجه موهای خود را ماساژ ندهید. حتی برای آبکشی نیز نباید موها را زیر دوش بگیرید. این پروسه را تا دو هفته بعد از برداشتن بانداژ باید تکرار کنید.
  • داروهایی را که متخصص تجویز می کند باید سر وقت و به طور کامل استفاده شود تا نتیجه مثبت آن را دریافت کنید.
  • از خاراندن و حتی لمس کردن نواحی بانک مو و بخش های کاشته خودداری کنید.
  • حداقل تا سه روز پس از کاشت مو با این روش انجام فعالیت های تحصیلی و کاری خود را تعطیل کنید و در این بازه زمانی فقط به استراحت کردن بپردازید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان