ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه حلوای بگل با روش اصلی

یکی از انواع حلوهای بسیار خوشمزه و پرطرفدار حلوای بگل می باشد که نحوه تهیه آن بسیار ساده و راحت و با مواد ساده ای می توانید آن را تهیه نمایید. به همین خاطر، در این مقاله طرز تهیه حلوای بگل را به شما دوستان آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه حلوای بگل با روش اصلی

حلو بگل یا حلوای خرما یکی از سوغاتی های خوشمزه استان ایلام می باشد که نام دیگر آن حلوای شاتیه است که در کردی به گل گفته می شود. بنابراین، اگر شما نیز تمایل به طرز تهیه بگل دارید بهتر است اما نمی دانید پکونه آن را تهیه کنید بهتر است تا پایان مطلب همراه ما باشید.


این حلوا به عنوان یکی غذا های مقوی استان ایلام می باشد. که نحوه تهیه آن بسیار ساده است و در مدت زمان کمی می توانید آن را تهیه کنید. و همچنین غنی از کلسیم است و کمک زیادی به رشد کودکان و تقویت عضلات ورزشکاران می کند از این رو، فوایدی زیادی برای سلامتی بدن دارد.

آموزش تهیه حلوای بگل

طرز تهیه حلوای بگل با طعم بی نظیر

حلوا خرما بگل از کالری بالایی برخوردار است. و یک غذای ساده و غنی از انرژی می باشد که برای کوهنوردی و حرکت ذر مسافت های طولانی گزینه مناسبی است. و با استفاده از یک لقمه از این حلوا می توانید انرژی لازم بدن تان را تا مدت زیادی تامین کنید همچنین، مصرف این خوراکی در هوای سرد کمک زیادی به گرم شدن بدن کمک می کند. که در ادامه مطلب طرز تهیه حلوای بگل را در اختیارتان گذاشته ایم  تا بتوانید به راحتی و در مدت زمان کمی این حلوای خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • کشک محلی خشک و پودر شده : تقریبا یک پیمانه
  •  خرما ( از نوع خشک و مضافتی نباشد و هسته آن را جدا کرده باشد) :  تقریبا نیم کیلو
  • زعفران و روغن حیوانی : به مقدار لازم

دستور تهیه :

به منظور تهیه حلوا  ابتدا بگل ابتدا خرما ها را بر روی حرارت ملایم و داخل روغن حیوانی گرم نمایید و هم زده تا نرم شوند.

در مرحله پایانی از نحوه تهیه حلوا بگل ترکیب زعفران و کشک که در کردی بگل گفته می شود را به خرما بیفزایید و با کمک گوشتکوب مواد را با هم ترکیب نمایید تا خرما و بگل  یکدست شوند و بعد تابه را از روی حرارت برداشته و مواد را بکوبید تا خمیری یکدست ایجاد شود.

نکته : بسته به ذائقه تان نسبت خرما و بگل را می توانید تغییر دهید اما به طور کلی اگر پر روغن و پر بگل باشد این نوع حلوا خوشمزه می شود.

نحوه تهیه حلوای بگل

دستور تهیه حلوای بگل به روش دیگر

به منظور تهیه حلول بگل می توانید از یک روش دیگر نیر استفاده نمایید. از این رو، برای تهیه این نوع حلوا از بگل خیس خورده استفاده نمایید و بعد از اینکه خرما روی حرارت نرم شد بگل خیس خورده را بیفزایید و با پشت قاشق مواد را باهم ترکیب نمایید و بعد حلوا را داخل دیس کشیده و آن را صاف نمایید و روی آن را با دانه های کنجد و بگل خشک تزیین نمایید.

در پایان به شما دوستان عزیز پیشنهاد می کنیم در صورت تمایل می توانید به منظور آشنایی با طرز تهیه حلوا دهین سنتی و طرز تهیه حلوا ماهو می توانید روی لینک مورد نظرتان کلیک نمایید و به راختی حلوای مورد علاقه تان را تهیه و نوش جان کنید.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان