ماهان شبکه ایرانیان

طرز تهیه خورش نعنا جعفری غذای متفاوت ایرانی

شما علاقه مندان به آشپزی های متنوع خانگی در این قسمت با طرز تهیه خورش نعنا جعفری ویژه با یک دستور ساده آشنا می شوید. این خورش طعم و عطر عالی دارو.

طرز تهیه خورش نعنا جعفری غذای متفاوت ایرانی

اگر به دنبال یک خورش ساده و ویژه برای پذیرایی در مهمانی های خود هستید، در این قسمت با طرز تهیه خورش نعنا ویژه همراه ما باشید. این نوع خورش با طعم و مزه ای عالی تهیه می شود.

شیوه تهیه خورش نعنا مجلسی:

این نوع خورش متنوع را می توانید در سفره های مهمانی خود تهیه کرده و یک مهمانی فوق العاده داشته باشید. شما با نحوه تهیه انواع خورش نیز در آرگا آشنا خواهید شد.

طرز تهیه خورش نعنا جعفری

مواد اولیه:

  • گوشت: 300 گرم
  • جعفری: 2 فنجان
  • نعناع: 20 برگ
  • پیاز: 1 عدد
  • نمک: 1 قاشق چای خوری
  • روغن افتابگردان: 3 قاشق غذاخوری
  • پودر فلفل سیاه: به میزان لازم
  • پودر زردچوبه: 1 قاشق چای خوری

طرز تهیه خورش نعنا و جعفری:

برای آماده سازی این خورش خوشمزه و مرغوب نیاز به مقداری نعنا و جعفری دارید. باید نعنا و جعفری را پاک کرده و بشورید‌. بعد از اینکه سبزیجات شما به خوبی آبکشی شد، باید سبزیجات خود را خرد کنید.

مراحل تهیه خورش نعنا جعفری

یک پیاز نگینی شده را درون قابلمه ای ریخته و کمی روغن به آن اضافه کنید. در ادامه پیازها را تفت داده تا به خوبی سبک شود. مقداری فلفل، زردچوبه و نمک به مواد خود اضافه کرده و گوشت ها را اضافه کرده تا به خوبی درون مواد تفت خورده و تغییر رنگ بدهد.

بعد از چند دقیقه باید سبزی نعنا و جعفری را به گوشت های خود اضافه کرده و درون مواد کمی تفت دهید تا عطر سبزیجات ها بلند شود. بعد از اینکه سبزی ها مقداری تغییر رنگ داد، باید مقداری آب روی مواد ریخته و درب قابلمه را قرار داده تا مواد شما به خوبی پخته شود.

حالا باید گوجه سبزهای شسته شده را به مواد خود اضافه نمایید. افزودن گوجه سبز موجب شده تا خورش شما طعم ترس و ملسی داشته باشد‌. کمی به خورش خود نمک اضافه کرده تا طعم خورشت شما بهتر و عالی شود.

در این مرحله از طرز تهیه خورش نعنا و جعفری باید زمان دهید تا خورش شما کمی جا افتاده شود. این نوع خورش را می توانید در کنار پلو نیز سرو کرده و نوش جان کنید در صورتی که گوجه سبز ندارید، از مقداری غوره تازه استفاده کنید.

مواد خورش نعنا جعفری

شما می‌ توانید از رب انار نیز برای ترش و ملس کردن این خورش استفاده کنید. این خورشت ویژه طعم فوق العاده‌ ای داشته و عطر و طعم نعنا جعفری در آن فوق العاده می‌ شود. برای آماده سازی این خورش بهتر است تا از سبزیجات معطر و تازه استفاده نمایید.

نکته مهم در پخت این نوع خورش این است که ابتدا در مرحله آماده‌سازی سبزیجات نباید نعنا آنقدر تفت بخورد که مزه تلخی در غذا بگیرد. بنابراین میزان تفت خوردن مواد نیز باید مناسب باشد.

در مرحله آخر پخت باید درب قابلمه را به صورت نیمه قرار داده تا خورشت شما جا افتاده شود و به خوبی روغن بیندازد. این خورش یک خورشت سیاه رنگ بوده و به دلیل سبزی‌ هایی که در آن استفاده می‌ شود، مزه ویژه‌ای دارد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان