حجت‌الاسلام مبلغی تاکید کرد:

بازتعریف روابط بشری بر اساس مشترکات اخلاقی ادیان ضروری است

گروه حوزه‌های علمیه: رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی گفت: امروز لازم است اردوگاه اسلام شامل شیعه و سنی در صف واحدی، اردوگاه مسیحیت را به کوشش مشترک جهت تقویت اخلاق در جهان دعوت و روابط بشری براساس مشترکات اخلاقی باز تعریف شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در دیدار دکتر جلول محمد صدیقی مدیر مرکز امام غزالی مسجد بزرگ پاریس  با اشاره به اینکه چنین دعوتی اگر صورت گیرد چند فایده در بر دارد، گفت: یک فایده این است که روابط بشر از حیث زندگی، بیش از گذشته در هم تنبیده شده، و چنین وضعیتی زندگی بشر را به بازتعریف و بازسازی مبتنی بر مشترکات اخلاقی نیازمند کرده است.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی گفت: دعوت به اخلاق ادیانی خود؛ مصداق دعوت به کلمه" سواء" است که قران ما را به دعوت کردن اتباع ادیان نسبت به آن فراخوانده است.

وی ادامه داد: فایده سوم غبار زدایی از چهره اسلام ناب محمدی است که متاسفانه این چهره در اثر رفتارهای سلفی های تندرو در نزد جهانیان غبارآلود جلوه داده می‌شود.

گفتنی است مبلغی برای پاره ‌ای نشست‌ها، سخنرانی ها و دیدارها به پنج کشور فرانسه، ایتالیا، سوئد، بلژیک و واتیکان سفر کرده است.

دیدار با دکتر جلول محمد صدیقی در پاریس پایتخت کشور فرانسه صورت گرفت و قرار است ایشان سخنرانی مهمی را در جمع مسلمانان واتیکان نیز انجام دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان