ماهان شبکه ایرانیان

مقایسه بزرگ بین آفرودرهای مدعی، داستر، لندکروز یا جیپ؟ + فیلم

بزرگ‌ترین تست و بررسی خودروهای شاسی بلند در سال ۲۰۱۷ میلادی توسط کارشناسان "اتوکار" با حضور ۶ نماینده از کشورهای مختلف جهان همچون جیپ رانگلر، ایسوزو D-Max، مرسدس بنز G۳۵۰d، لندروور دیسکاوری، تویوتا لندکروزر Invincible و خودروی داچیا داستر صورت گرفته است که فیلم و جزییات آن را در خودروبانک مورد بررسی قرار داده‌ایم

بزرگ‌ترین تست و بررسی خودروهای شاسی بلند در سال 2017 میلادی توسط کارشناسان "اتوکار" با حضور 6 نماینده از کشورهای مختلف جهان همچون جیپ رانگلر، ایسوزو D-Max، مرسدس بنز G350d، لندروور دیسکاوری، تویوتا لندکروزر Invincible و خودروی داچیا داستر صورت گرفته است که فیلم و جزییات آن را در خودروبانک مورد بررسی قرار داده‌ایم.

تویوتا لندکروزر

تویوتا لندکروزر

معمولا شروع کار با مشخصات فنی است، ولی ما در ابتدا با لاستیک‌های اتومبیل‌ها شروع خواهیم کرد که کمتر کسی به آنان اهمیت می‌دهد، اما نباید فراموش کنیم که نوع لاستیک می‌تواند یکی از مهم‌ترین فاکتورهای اتومبیل در مسیرهای آفرودی باشد. زیرا شما هر چقدر قدرت و گشتاور بالا داشته باشید، اگر لاستیک‌های شما مناسب نباشد و یا به فرض مثال با لاستیک‌های استاندارد به نبرد جاده‌های خاکی و یا سطوح لغزنده بروید، کاری از پیش نخواهید برد و صرفا هرزگردی لاستیک و اتلاف نیروی موتور خواهید داشت، پس لاستیک می‌تواند اولین رکن اتومبیل‌های شاسی بلند باشد تا یک آفرود نوردی مطلوب و لذت بخش برایتان فراهم آورد که از بین خودروهای حضور یافته در این تورنومنت، عملکرد لاستیک‌های جیپ رانگلر بسیار خوب توصیف شده است و بعد از آن خودروی لندروور دیسکاوری قرار می‌گیرد.

مرسدس بنز G350d

مرسدس بنز G350d

در امکانات و تجهیزات رفاهی نیز خودروی تویوتا لندکروزر Invincible بهتر از همه توصیف شده و بعد از آن خودروی لندروور دیسکاوری با 7 صندلی سرنشین و امکانات لوکس و مدرن قرار می‌گیرد، هرچند رقیب سوم تویوتا لندکروزر در این تورنومت تجهیزاتی، خودروی آلمانی مرسدس بنز G کلاس خواهد بود که سیستم تعلیق بسیار خوب آن یک فضای نسبتا آرام در داخل کابین فراهم آورده است.
بعد از این سه خودروی شاسی بلند که هم قابلیت آفرودی بسیار خوبی دارند و هم یک خودروی لاکچری محسوب می‌شوند، خودروی "ایسوزو D-Max"به عنوان دیگر نماینده ژاپنی‌ها در این تورنومنت خواهد بود که با تجهیزات و امکانات خوب خود، از دید کارشناسان در جایگاه چهارم این لیست قرار گرفته است تا بعد از آن شاهد حضور جیپ رانگلر در جایگاه پنجم باشیم که تجربه 75 ساله خود را بیشتر از همه در قابلیت آفرودی خود بکار گرفته است تا اینکه یک خودروی شاسی بلند لاکچری به شمار آید.

جیپ رانگلر

جیپ رانگلر

از لحاظ امکانات و تجهیزات، در جایگاه آخر نیز شاهد حضور داچیا داستر هستیم که حضور آن در این تورنومنت تعجب برانگیز است و جای بحث دارد، اما کارشناسان انگلیسی "اتوکار" ترجیح داده‌اند که داچیا داستر را به همراه ایسوزو D-Max به جمع بزرگان صنعت خودرو همچون تویوتا لندکروزر، لندروور دیسکاوری، مرسدس بنز G کلاس و یا حتی خودروی جیپ رانگلر اضافه کنند که هرکدام بزرگان صنعت خودروسازی و بخش شاسی بلندهای آفرودی به شمار میروند.
از عملکرد فنی غافل نشویم، میتوان گفت که خودروی آمریکایی جیپ رانگلر با پیشرانه 3.6 لیتری شش سیلندر بنزینی، قویترین شرکت کننده در این تورنومنت خواهد بود که نیروی تولیدی آن در دور موتور 6350 به حداکثر 276 اسب بخار و همچنین گشتاور آن در دور موتور 4300 نیز به چیزی معادل 470 نیوتن متر می‌رسد که توسط جعبه دنده 5 سرعته اتوماتیک دریافت شده و به خروجی منتقل می‌شود که عملکردی بی نظیر در مسیرهای آفرودی خواهد داشت، اما بر روی جاده می‌تواند شتاب صفر تا صد 8.9 ثانیه و حداکثر سرعت 180 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.
بعد از آن هم لندروور دیسکاوری با یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر دیزلی قرار می‌گیرد که دارای قدرت 254 اسب بخاری در دور موتور 3750 دور بر دقیقه است، اما از نظر گشتاور تولیدی موتور بسیار بالاتر از جیپ رانگلر قرار می‌گیرد که عملکرد آن با استفاده از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، در 3600 دور بر دقیقه به عدد 600 نیوتن متر می‌رسد که هم در مسیرهای آفرودی کشش بسیار بهتری نسبت به جیپ رانگلر دارد و هم در شتاب صفر تا صد موفق به ثبت زمان 8.1 ثانیه شده است. هرچند سرعت آن هم به 210 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که بیشتر از تمامی شرکت کنندگان این تورنومنت آفرودی است.

ایسوزو D-Max

ایسوزو D-Max

باتوجه به اعداد و ارقام، مرسدس بنز G350d با حداکثر قدرت 241 اسب بخار در جایگاه سوم قرار می‌گیرد، اما گشتاور آن در 1600 الی 2400 دور بر دقیقه برابر با 600 نیوتن متر لندروور دیسکاوری خواهد بود که برخاسته از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر دیزلی همراه با جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک است که شتاب آن در جاده به 8.9 ثانیه و همچنین بیشینه سرعت آن هم به 191 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
نسخه Invincible از خودروی تویوتا لندکروزر هم با استفاده از یک پیشرانه چهار سیلندر 2.8 لیتری دیزلی، خود را در جایگاه چهارم این لیست پیدا کرده است که بیشینه قدرت آن به 172 اسب بخار و همچنین گشتاور آن هم در 1600 الی 2400 دور بر دقیقه به عدد 450 نیوتن متر می‌رسد که از طریق جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک دریافت شده و به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود که ماحصل آن شتاب 12.7 ثانیه و حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعت شده است.

داچیا داستر

داچیا داستر

پنجمین خودروی قدرتمند این تورنومنت هم ایسوزو D-Max پیکاپ است که از یک پیشرانه 2.8 لیتری چهار سیلندر توربودیزل با حداکثر قدرت 172 اسب بخاری و گشتاور 450 نیوتن متری سود می‌برد که عملکرد بسیار خوب آن در تست‌های آفرودی موجب حیرت کارشناسان "اتوکار" شده است. اما در آخر همانطور که انتظار می‌رود، خودروی داچیا داستر با پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر دیده می‌شود که حداکثر قدرت آن 124 اسب بخار و همچنین حداکثر گشتاور آن در 2000 دور بر دقیقه نیز به عدد 200نیوتن متر می‌رسد که عملکرد آن در تست آفرود بسیار ناامید کننده است.

توضیحات

در پایان باید به این موضوع اشاره کنیم که گروه خودروبانک فیلم تست و بررسی آفرودی این 6 خودروی شاسی بلند را آماده کرده و در انتهای مقاله بارگذاری کرده است که به ترتیب خودروی جیپ رانگلر، ایسوزو D-Max، مرسدس بنز G350d، لندروور دیسکاوری، تویوتا لندکروزر Invincible و همچنین خودروی داچیا داستر بهترین و بدترین خودروهای آفرودی این تست انتخاب شده‌اند که دلایل آن را در فیلم زیر می‌توانید پیدا کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان