«مریض بزرگ» The Big Sick: به خنده‌دارترین فیلم کمدی رمانتیک ۲۰۱۷ خوش‌آمدید.

داستان روبه‌رو شدن یک استندآپ کمدین، با تفاوت‌‌های فرهنگی و دوست‌دختری در کما که برگرفته از داستانی واقعی است، باعث شکل‌گیری فیلم کمدی رمانتیک فوق‌العاده‌ای شده است

داستان روبه‌رو شدن یک استندآپ کمدین، با تفاوت‌‌های فرهنگی و دوست‌دختری در کما که برگرفته از داستانی واقعی است، باعث شکل‌گیری فیلم کمدی رمانتیک فوق‌العاده‌ای شده است.
یک راننده‌ی تاکسی‌ شرکت اوبر Uber اهل شیکاگو به اسم کمیل Kumail، با بازی بازیگر بااستعداد، کمیل نانجیانی Kumail Nanjiani (بازیگر نقش دینش Dinesh در سریال تلویزیونی «دره‌ سیلیکون» Silicon Valley) که گه گاه استندآپ کمدی اجرا می‌کند، از شنیدن خبر بیماری غیرمنتظره و غیرقابل توضیح دوست‌دخترش امیلی Emily (با بازی زویی کازان Zoe Kazan) شوکه می‌شود. تا پیدا شدن درمانی برای این بیماری، امیلی به کمای القاشده پزشکی می‌رود. باورش سخت است؟ نه.نانجیانی و امیلی وی گوردون Emily V.Gordon، فیلم‌نامه‌نویس این فیلم که همسر او نیز هست، این فیلم کمدی رمانتیک را بر اساس تجربه شخصی امیلی از بیمارستان و رابطه‌ی چند فرهنگی خودشان، نوشته‌اند. فیلم‌نامه خنده‌دار و صمیمی آن‌‌ها، اصالت کمیابی دارد که مخاطب را جذب کرده و نمی‌تواند چشم از صفحه‌نمایش بر‌دارد.
کمیل و امیلی در یک کلاب باهم آشنا شده و مجذوب یکدیگر شدند. علاقه مشترک آن‌ها به هم به حسی عمیق‌تر تبدیل می‌شود، اما طفره رفتن کمیل برای معرفی این دختر سفیدپوست که به‌زودی تخصص روان‌شناسی می‌گیرد، به خانواده مسلمان متعصب خود، ادامه دارد. هر بار که این کمدین برای شام به خانه می‌رود، پدر (با بازی انوپم کهیر Anupam Kher) و مادرش (با بازی زنوبیا شروف Zenobia Shroff)، دختر معقول پاکستانی دیگری را، به امید راضی کردن پسرشان به ازدواج سنتی، برای معرفی دعوت کرده‌اند.

کمیل نانجیانی و امیلی وی گوردون

اینکه این دنیای قدیم که با خانواده و فرهنگ‌‌ پاکستانی‌شان عجین شده‌، هنوز برای این مرد جوان جذابیت دارد، نکته مثبتی از این فیلم است. ناراحتی امیلی از این‌که همیشه فاصله اندکی از آدم‌های مهم زندگی مردی که عاشقش است، دارد، باعث تعجب نیست. کمیل اما احساساتش را پنهان می‌کند، به‌غیراز نمایش‌های کمدی معمولش که در آن‌ گزینه‌های شغلی موردقبول برای یک مرد پاکستانی جوان را به‌این‌ترتیب می‌گوید: “دکتر، مهندس، وکیل، عضو داعش و کمدین “
رابطه این زوج به بن‌بست می‌رسد و دختر درصحنه‌ای که با طنز طعنه‌آمیز و احساسات جریحه‌دار شده، تشدید شده است، رابطه‌اش را با او تمام می‌کند. بعدازاین اتفاق امیلی در بیمارستان بستری می‌شود و کمیل با والدین بسیار دلسوز امیلی، تری Terry (با بازی ری رومانو Ray Romano) و بت Beth (هالی هانتر Holly Hunter) زوج شمال کالیفرنیایی که خود درگیر مشکلات زندگی زناشویی هستند، روبه‌رو می‌شود. هردوی آن‌ها از کمیل به خاطر ناراحت کردن دخترشان متنفرند، اما کم‌کم هردو، این غریبه را به چشم انسانی آسیب‌پذیر، می‌بینند. این اتفاق ساده‌ای نیست. درد و رنج راهی برای مقابله با کلیشه‌های معمول دارد.رومانو و هانتر نقش خود را به زیبایی اجرا می‌کنند، رک‌گویی آن‌ها باعث می‌شود این مرد با تضاد فرهنگی و ترس از تعهد، حرف‌های دلش را بزند. بازی نانجیانی الهام‌بخش است، با بازی مستحکم و باظرافت و جذاب خود به این نقش معنا می‌بخشد. هرکسی که او را در سریال «دره سیلیکون» و یا در نقش‌های مکمل دیده باشد، می‌داند که این کمدین سرگرم‌کننده است، اما عمق احساسی که در این فیلم نمایش می‌دهد، نشان می‌دهد که حرفه‌ بازیگری او تازه شروع‌شده است.
احسنت به کارگردان فیلم، مایکل شوالتر Michael Showalter (نویسنده فیلم Wet Hot American Summer) که توانسته تعادل صحنه‌ها و احساسات عاطفی و کمدی را در به‌خوبی حفظ کند؛ و هم‌چنین تقدیر از تهیه‌کننده جاد اپتاو Judd Apatow، برای استفاده به‌جا از طنز در متن برای تعاملات – گاه سخاوتمندانه و گاه خودخواهانه- کمیل با استندآپ کمدین‌های دیگر، با بازی Bo Burnham بو بورنهام، Kurt Braunohler و بازیگر مجموعه تلویزیونی «پخش زنده شنبه‌شب»، اندی برایانت  Aidy Bryant؛ اما بازهم این نانجیانی و گوردون هستند که با نشان دادن روابط (و خانواده‌های درگیر آن) به شکل همان دادوستد آسیب‌زننده‌ای که در واقعیت است، سطح توقع را از فیلم‌های کمدی رمانتیک بالا می‌برند. فیلم «مریض بزرگ» The Big Sick، رک‌ترین و خنده‌دارترین فیلم کمدی رمانتیک اخیر است، اما بدانید که: آن‌قدر می‌خندید که دل‌درد می‌گیرید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان