کنترل گرسنگی با شناخت خوراکی‌ها_قسمت اول

اگر احساس می‌کنید که از موضوع همیشگی "خوردن" رنج می‌برید، این مشکل تنها مختص شما نیست

 

اگر احساس می‌کنید که از موضوع همیشگی "خوردن" رنج می‌برید، این مشکل تنها مختص شما نیست. بسیاری از افراد به دلیل گرسنگی، از رژیم گرفتن صرف نظر می‌کنند. خبر خوب این است که دیگر نیازی نیست گرسنگی بکشید؛ تحقیقات، ترکیباتی را در چند خوراکی شناسایی کرده است که باعث می‌شوند مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و هورمون‌های گرسنگی را در شما کاهش می‌دهد. در اینجا به 5 "متوقف‌کننده گرسنگی" طبیعی  در دو قسمت اشاره خواهد شد که به شما کمک می‌کنند تا در این نبرد پیروز شوید.

1- تمشک‌ها 

خانواده توت ها، فواید زیادی در سلامتی دارند.از میان آنها، تمشک ویژگی برجسته‌ای در توقف گرسنگی دارد. یک فنجان تمشک قرمز یخ زده، تنها 80 کالری دارد و حاوی 8 گرم فیبر است. در واقع، تمشک‌ها یکی از غنی‌ترین منابع فیبری هستند که می‌توانید پیدا کنید. به دلیل اینکه غذاهای حاوی فیبر بالا، باعث می‌شود که افراد سریع‌تر احساس سیری کنند و مدت زمان طولانی تری سیر بمانند، باعث کاهش میل به غذا نیز می‌شود. تمشک‌ها همچنین دارای مقدار قابل توجهی ویتامین C، منگنز و پتاسیم هستند.

چگونه از تمشک‌ها بیشتر در برنامه غذایی خود استفاده کنیم: تمشک تازه، میوه‌ای خوشمزه و دلچسب تابستانه است. اما فقط استفاده از آنها را به فصل تابستان محدود نکنید. در تمام طول سال می‌توانید تمشک یخ زده بخرید و آنها را میل کنید. برای خوردنشان، آنها را چند دقیقه در دمای اتاق بگذارید تا گرم شوند، سپس آن‌ها را به ماست و یا روی سالاد خود اضافه کنید. یکی از راه‌های ساده برای لذت بردن بیشتر از خوردن آنها، این است که اسموتی آن‌ها را درست کنید و در وعده صبحانه خود بخوربد. 1 لیوان تمشک قرمز یخ زده و شیر بدون چربی را به همراه یک عدد موز متوسط با یکدیگر مخلوط کنید، آن را میل کنید و روز خود را آغاز کنید.

2- جلبک دریایی

 جلبک دریایی چیزی بیش از یک چاشنی مرسوم و معمول است، بلکه از‌بین‌برنده اشتها نیز هست. قرن‌ها در آسیا از جلبک دریایی استفاده می‌شده است، امروزه مزیت آن در کنترل اشتها و کاهش وزن شناسایی شده است. جلبک دریایی دارای مقدار زیادی پروتئین و فیبر است که منجر به هضم آرام غذا و کنترل قند خون و کاهش میل به غذا می‌شود. یک شیمی دان ژاپنی کشف کرده است که رنگ دانه قهوه‌ای رنگی به نام فوکوزانتین که در نوعی از جلبک ( جلبکی که در سالاد و سوپ استفاده می‌شود) وجود دارد ، باعث تسریع کاهش وزن می‌شود. بر اساس تحقیقی که در دانشگاه Hokkaida در ژاپن انجام شده است، مشاهده شده است که 5 تا 10 درصد از وزن موش‌های چاق به دلیل اینکه فوکوزانتین به غذای آن‌ها اضافه شده بود، کاهش یافته بود. فوکوزانتین باعث تحریک تولید پروتئینی که سوزاندن چربی را سریع‌تر می‌کند و افزایش می‌دهد، می‌شود. 

چگونه از جلبک‌های دریایی بیشتر در برنامه غذایی خود استفاده کنیم: در داخل فروشگاه‌ها، در قسمت غذاهای کشورهای مختلف، به دنبال جلبک دریایی بگردید. همچنین در مغازه‌هایی که محصولات آسیایی می‌فروشند، می‌توانید جلبک دریایی را پیدا کنید. می‌توانید از آنها در سوپ، خورش و غذاهای سرخ کردنی استفاده کنید. همچنین خوراکی‌هایی از جلبک دریایی در بازار وجود دارد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان