ماهان شبکه ایرانیان

صبحانه تکراری تا کی؟

صبحانه وعده غذایی بسیار مهمی است و اصرار بر این است که حتما خورده شود و از قضا باید تنوع هم داشته باشد اما کمتر کسی به فکر ایجاد تنوع در صبحانه است. این در حالی است که با مواد غذایی ساده و دم دستی می‌توان غذاهای جالب و خوشمزه‌ای برای صبحانه تدارک دید. این مطلب شامل چند دستور غذایی برای وعده صبحانه است که نخستین مزیت آنها تکراری نبودن‌شان است.

صبحانه تکراری تا کی؟

صبحانه از جمله آن وعده‌های غذایی است که می‌توان با یک کاسه آش سر و ته آن را هم آورد اما مگر آدم تا چند روز می‌تواند هر روز صبح آش، کره و مربا، پنیر، املت، نیمرو و... بخورد؟ بالاخره روزی از این غذاهای تکراری خسته و دلزده می‌شود.

شاید ندانید که بر خلاف تصور ما وعده غذایی صبحانه از تنوع کم‌نظیری برخوردار است و کافی است که اندکی آشنایی و البته ذوق و سلیقه داشته باشیم تا با مواد غذایی ساده و دم دستی هر روز صبحانه‌ای متنوع نوش جان کرد و از ورطه غذاهای تکراری بیرون آمد.

دستور تهیه چند نمونه غذای ساده را که می‌توان به عنوان صبحانه میل کرد در ادامه می‌خوانید. با بنیتا همراه باشید.

 

جوی پرک با هلو، شربت افرا و گردوی آمریکایی

download.jpg

Credit: spoonuniversity

چند تکه هلوی یخ زده را به همراه مقداری جو دو سر در مایکروویو بگذارید. پخته که شدند، گردوی آمریکایی را اضافه کنید و کمی شربت افرا روی همه این مواد بریزید. این غذا مزه‌ای شبیه به کوبلر هلو دارد.

 

جوی پرک با توت فرنگی، گردوی آمریکایی و دارچین

135400_9cbed644_148513928796_640_640.jpg

Credit: spoonuniversity

همان کوبلر هلویی است که در دستور قبلی اسمش را آوردیم. منتها این جا باید به جای هلو، توت فرنگی یخ زده اضافه کنید. پخته ک شد نرم و لذیذ و شبیه به پای توت فرنگی می‌شود. قدر مغز بادام و فندق و پسته و گردو که رویش بپاشید در ترکیب با مزه دارچین به حالتی درمی‌آید که بعید است چیزی از آن باقی بماند!

 

جوی پرک با شیر بادام، بلوبری، دارچین و کره بادام

IMG_2105.jpg

Credit: spoonuniversity

این غذا را اگر برای وعده صبحانه آماده کنید و یکی مثل نویسنده این مطلب در خانه شما حضور داشته باشد، یک لحظه اگر از یاد او غافل شوید چیزی برایتان نمی‌گذارد! قدری جوی پرک را با شیر بادام و بلوبری و کره بادام و حتی کره بادام زمینی مخلوط کنید و یک ساعت بعد یا کمی بیشتر که شیر به خورد مواد رفت دزدکی و دور از چشم بقیه همه‌‌اش را خودتان نوش جان کنید!

 

جوی پرک با سیب، دارچین، جوز، میخک و گردو

31ea52b498c009a773ca3a9643c2c13e.jpg

Credit: spoonuniversity

یک عدد سیب را به صورت نگینی ریز کنید و به همراه جوی پرک در مایکروویو بگذارید. بعد قدری فلفل و نمک و از همان دارچین، جوز، میخک و گردو اضافه کنید. می‌دانید چه چیزی از آب درمی‌آید؟ پای سیب و جوی پرک!

 

جوی پرک با موز، کشمش، گردو، دارچین، جوز و میخک

79507_d91e9507_14879663441_640_640.jpg

Credit: spoonuniversity

این جا اول باید جوی پرک را بپزید و بعد بقیه مواد را به آن بیفزایید. همین که شروع به هم زدن کردید، موز آب می‌شود و غذای شما شکل و شمایل اصلی خودش را پیدا می‌کند.

 

ماست یونانی با گرانولا و میوه

coconutyogurtreciperaw-8774.jpg

Credit: spoonuniversity

این غذا آن قدر ساده است که هر کسی حتی بچه هم می‌تواند درستش کند. یعنی مواد اصلی را با هم مخلوط کنید و پس از آن بسته به ذائقه خودتان چیزهای دیگری هم به هم بزنید.

 

نان تست با آووکادو

924501.jpg

Credit: spoonuniversity

با چنگال یک ـ سوم آووکادو را روی تکه‌ای از نان تست بمالید. قدری نمک، فلفل قرمز و آب لیمو یا هر نوع مرکبات دیگر رویش بریزید. اگر دل‌تان می‌خواهد که اندکی اعیانی شود، می‌توانید رویش تخم مرغ سرخ شده بگذارید. هنگامی که این غذا را نوش جان می‌کنید حس کسی را دارید که انگار در کافی شاپی مد روز نشسته است و همه در خدمت او هستند!

 

تخم مرغ و سبزیجات

0415EasyEggsVeggies005post.jpg

Credit: spoonuniversity

تخم مرغ را هر طوری که به میل شما است بپزید. حالا دورش سبزیجات بچینید. کمی پنیر بز هم بد نیست. نوش جان کنید! خوردن سبزیجات در وعده صبحانه حس خوب سیری را به شما می‌دهد اما مهمتر از آن طعم دلپذیری است که زیر دندان‌های شما ایجاد می‌کند.

 

ساندویچ تخم مرغ

20131008-cup-and-saucer-ham-egg-cheese-thumb-610x406-357594.jpg

Credit: spoonuniversity

چه کسی می‌تواند بگوید از بیکن، تخم مرغ و پنیر بدش می‌آید؟ دو تکه نان تست، نان شیرینی حلقوی یا کلوچه انگلیسی آماده کنید و بسته به ذائقه خودتان لابه‌لا یا درون هر کدام تخم مرغ سرخ شده، پنیر و کمی کره بگذارید. یک یا دو برش بیکن هم اگر اضافه کنید وعده صبحانه شاهانه‌ای خواهید داشت!

 

پنکیک با شربت افرا و کمپوت توت

16-IMG_8369.jpg

Credit: spoonuniversity

هنگامی که پنکیک در حال پخته شده است، کمی توت فرنگی را با مقداری آب لیمو یا آب پرتقال و یک ذره شکر به مدت یک یا دو دقیقه درون مایکروویو قرار دهید. دست آخر کمپوت توت را به هم این‌ها بیفزایید.

 

پودینگ شکلات چیا با بادام، عسل و بلوبری

IMG_05161.jpg

Credit: spoonuniversity

دانه‌های چیا را شب قبل در شیر بخوابانید. صبح که شد، با پودر کاکائو و عسل مخلوط کنید. بعد رویش بادام و بلوبری بگذارید. نزدیک به یک هفته‌ در یخچال نگهداری کنید و دندان روی جگر بگذارید. ارزش صبر کردن دارد!

 

کره بادام زمینی، قهوه موکا، اسموتی موز

Banana-Coffee-Cashew-Smoothie-03.jpg

Credit: spoonuniversity

یک قاشق مرباخوری کره بادام زمینی، یک ـ سوم فنجان شیر بادام، یک ـ سوم فنجان قهوه سیاه، یک عدد موز، قدری پودر کاکائو یا چیپس شکلات و یک مشت اسفناج را درون مخلوط کن بریزید. چنان طعم تازه‌ای را زیر زبان خود مزه مزه خواهید کرد که فکرش را هم نمی‌کردید! یعنی با کافئینی که از این صبحانه دریافت می‌کنید می‌توانید با یک سنگ دو گنجشک را در هوا بزنید!

 

نان تست با کره بادام زمینی

485471496_XS.jpg

Credit: spoonuniversity

صبحانه‌‌ای کاملا بی‌نیاز از توضیح. نان تست را آماده کنید و رویش کره بادام زمینی بمالید. بعد تکه‌های میوه دلخواه خودتان را رویش بچینید و قدری پودر دارچین بپاشید یا چند قطره عسل بچکانید و... گاز بزنید!

 

گرانولا خانگی با شیر

IMG_8282.jpg

Credit: spoonuniversity

جوی پرک، شربت افرا، روغن زیتون، نمک، پودر دارچین، مغزه گردو، پودر نارگیل و تخم آفتابگردان را در ظرفی بریزید و برای یک دقیقه داخل مایکروویو بگذارید. همین که از مایکروویو بیرون آوردید شروع به هم زدن کنید تا مواد به ته ظرف نچسبند. حالا رویش شیر بریزید و نوش جان عزیزتان!

 

طالبی یا عسلک، اسفناج، اسموتی آب نارگیل

70447_be6eb36d_148796634739_640_640.jpg

Credit: spoonuniversity

تکه‌های چهار گوش یخ زده طالبی یا عسلک، یک مشت اسفناج و آب نارگیل را درون مخلوط کن بریزید و دکمه دستگاه را بزنید. چیزی شبیه به یخ در بهشت از آب درمی‌آید منتها اصیل‌ و باورنکردنی!

 

اسپرسو جوی پرک

6a00d8358081ff69e201901c34b053970b-800wi.jpg

Credit: spoonuniversity

روی جوی پرک، به جای آب، قهوه سیاه بریزید و بعد قدری شیر جوشیده اضافه کنید و اندکی پودر قهوه بپاشید. حالا پودر دارچین، میخک و جوز هندی بریزید و کمی صبر کنید تا ته نشین شوند.

 

ماست قهوه

78076_7f12126f_14879663474_640_640.jpg

Credit: spoonuniversity

یک قاشق مرباخوری قهوه فوری را روی ماست بریزیذ و با قدری شربت افرا شیرین کنید. شکر هم می‌توانید به جای  شربت افرا استفاده کنید.

 

پای کدو تنبل با ماست یا جوی پرک

90516_4c132ece_148796634850_640_640.jpg

Credit: spoonuniversity

کدو تنبل را با جوی پرک هم بزنید و بعد بپزید. پخته که شد شربت افرا، پودر دارچین، میخک، جوز هندی و مغز گردو به آن بزنید. همچنین می‌توانید کدو تنبل را با شربت افرا، پودر دارچین، میخک، جوز هندی و مغز گردو و ماست مخلوط کنید.

 

گریپ فروت کبابی

newsrep.jpgCredit: spoonuniversity

گریپ فروت را از وسط دو نیم کنید. رویش شکر قهوه‌ای بپاشید و بعد کباب کنید تا رنگش به صورت قند سوخته درآید و سطح بالای آن قهوه‌ای شود.

به عنوان مطلب تکمیلی و پیشنهادی خواندن مطلب مردم دنیا صبحانه چه می‌خورند؟ از همین نویسنده و مترجم بنیتا می‌تواند به شما در تهیه صبحانه‌های متنوع و خوشمزه کمک کند.

منبع:spoonuniversity

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان