۹ چیزی که نباید بعد از ساعت ۹ شب بخورید یا بنوشید- بخش اول

 
خواب شب شما باید شیرین و دلنشین باشد. از همین رو باید مراقب باشید که ساعاتی قبل از خواب چه چیزهایی می‌خورید و می‌نوشید. در این میان برخی مواد غذایی هستند که نباید ساعت 9 شب به بعد از آنها استفاده کنید؛ چرا که آسیب‌هایی به عضلات و بدن شما می‌رسانند که شاید برای ما قابل پیش بینی نباشند. اما در صورتی که از این مواد غذایی استفاده کردید، بدن شما شانسی برای سوزاندن این کالری‌های اضافه نخواهد داشت. باید سعی کنید که این عادات اشتباه را ترک کنید و بدین ترتیب می‌توانید به خودتان کمک کنید تا فیزیک بهتری داشته باشید و به سیستم متابولیسم‌تان نیز کمک خواهید کرد. 
البته نباید فراموش کنید که خوردن برخی میان وعده‌های سبک قبل از خواب، مشکلی نخواهند داشت. به شرط آنکه میان وعده‌هایی را انتخاب کنید که دردسرساز نباشند. در این گزارش 3 قسمتی قصد داریم تا مواد غذایی‌ای که نباید ساعت نه شب به بعد بخورید را به شما معرفی کنیم و در عین حال جایگزین‌های مناسب را هم اعلام می کنیم. این بخش اول این گزارش است:
1- شیر:
لاکتوز نوعی قند است و نباید قبل از رفتن به رخت‌خواب، حجم زیادی قند وارد بدن‌تان کنید
با وجودی که شیر منبع مناسبی برای تامین پروتئین و کلسیم است ولی نوشیدن یک لیوان شیر قبل از خوابیدن ممکن است مشکلاتی را برای شما پیش بیاورد. لاکتوز موجود در شیر، علاوه بر بالا بردن میزان قند در خون‌تان، ممکن است مشکلات گوارشی نیز برای هضم آن به وجود بیاورد. اگر لاکتوز شیر شما را اذیت می‌کند، قطعا باید از نوشیدن شیر در هنگام شب دوری کنید.
گزینه جایگزین
بهتر این است که به سراغ شیک‌های حاوی پروتئین بدون لاکتوز بروید. با مصرف این شیک‌ها، علاوه بر لذت بردن از طعم خامه‌ای، پروتئینی به مراتب بیشتر از شیر وارد بدن شما خواهد شد و بدین ترتیب می‌توانید به عضله سازی بدن‌تان در هنگام خواب کمک کنید.
2-پاستا
پاستا منبع کربوهیدراتی است که کالری زیادی دارد. پس یکی از غذاهایی که نباید قبل از خواب مصرف شود، پاستا است.  اگر به دنبال افزایش وزن هستید، مصرف مقداری کربوهیدرات برای‌تان مفید است ولی قطعا گزینه‌های بهتری نسبت به پاستا وجود دارند. چرا که پاستا کربوهیدراتی است که تراکم کالری بالایی دارد و مصرف پاستا می تواند حدود 400 کالری به بدن شما، آن هم قبل از خواب تزریق کند. البته مصرف پاستا در طول روز، آسیب کمتری می‌رساند؛ به عنوان مثال قبل یا بعد از ورزش کردن، وقتی که بدن‌تان به کربوهیدرات بیشتری نیاز دارد. زمان مناسب برای مصرف پاستا وقتی است که بدن‌تان به موادغذایی مناسب برای فعالیت و کسب انرژی بیشتر در عضلات نیاز دارد و بدین ترتیب می‌توانید به بدن‌تان در رسیدن به هدف بلندمدت کمک کنید.
گزینه جایگزین
اگر دوست دارید تا شب هنگام پاستا بخورید، بهتر این است که نوعی غذا با اسپاگتی به نام Spaghetti squash بپزید.
3- شکلات
اگر نگران خواب‌تان هستید، باید بدانید که شکلات خواب شب را از شما می‌رباید.
شکلات،در مقایسه با سایر میان وعده‌ها، نه تنها قند و چربی بیشتری دارد، بلکه حاوی کافئین نیز هست. اگر نگران خواب‌تان هستید، باید بدانید که شکلات به خاطر کافئینی که دارد، می‌تواند مانع از خواب راحت شبانه شما شود. این در حالی است که شما باید به بدن‌تان اجازه دهید تا بعد از یک روز سخت، به خوبی استراحت کرده و انرژی از دست رفته‌اش را بازیابی کند.
در صورت مصرف شکلات، شما این فرصت را به بدن‌تان نخواهید داد و بدن‌تان قادر نخواهد بود تا خواب خوبی داشته باشد. کسانی که در طول شب خواب کافی ندارند، بیشتر در معرض خطر بالارفتن سطح کورتیزول بدن‌شان قرار دارند و همین ممکن است باعث مشکلات عضلانی برای آن‌ها شود.
گزینه جایگزین
به جای شکلات، بهتر این است که برای خودتان براونی شکلاتی که پروتئین بالایی دارد تهیه کنید. کافی است که یک پیمانه پودر پروتئین شکلاتی را با یک سفیده تخم مرغ ترکیب کرده و سپس آن را برای نود ثانیه در مایکرو ویو قرار دهید. بدین ترتیب دسری با پروتئین بالا و بدون کافئین خواهید داشت و با مصرف آن، درگیر اثرات منفی شکلات نیز نخواهید شد.
 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان