۶ سؤال که پس از تماشای قسمت اول فصل ۷ «بازی تاج‌وتخت» Game of Thrones داریم

انتظار طولانی به سر آمده و «بازی تاج‌وتخت» Game of Thrones با قسمت آغازین فصل جدید استثنایی خود، «دراگون‌استون» Dragonstone که سیر‌های داستانی را به شکلی تأثیرگذار و سرگرم‌کننده به اوج خود می‌رساند، بازگشته است

انتظار طولانی به سر آمده و «بازی تاج‌وتخت» Game of Thrones با قسمت آغازین فصل جدید استثنایی خود، «دراگون‌استون» Dragonstone که سیر‌های داستانی را به شکلی تأثیرگذار و سرگرم‌کننده به اوج خود می‌رساند، بازگشته است. بازگشت «بازی تاج‌وتخت» سؤالات بسیار زیادی را برای مخاطبان با خود به همراه داشته است. یکی از بهترین نکات این سریال حماسی-فانتزی شبکه‌ی اچ‌بی‌او HBO، نظریه‌پردازی کردن طرفداران است و بحث‌های مربوط به آنچه اتفاق خواهد افتاد. با این مقدمه به سؤالاتی می‌پردازیم که پس از تماشای قسمت اول برای ما ایجادشده است. ناگفته پیداست که اگر آن را تماشا نکرده باشید، نوشته‌ی زیر حاوی مطالب لوث‌ کننده یا لو‌ دهنده‌ی بسیار زیادی خواهد بود. اگر آن را دیده‌اید به خواندن ادامه دهید و جواب شش سؤال داغ پس از تماشای «دراگون‌استون» را بیابید. چه کسی حالا عهده‌دار ریورلندز خواهد بود؟ هدیه‌ای که ایرون به سرسی خواهد داد چیست؟ تورموند به برین چه چیزی گفت و چرا ما نتوانستیم آن را بشنویم؟!

1. حالا چه کسی عهده‌دار ریورلندز/قلعه‌ی دوقلو خواهد بود؟نمی‌دانم توجه کردید یا نه اما حتی یک فری در قلعه‌ی دوقلو زنده باقی نماند. آریا ترتیبش را داد. قاعدتاً وقتی رئیس قلعه می‌میرد، عنوان و مسئولیت اراضی تحت اختیار به اولین وارث مذکر می‌رسد، اما قلعه‌ی فری در حال حاضر تا حدودی با کمبود وراث مذکر روبرو شده است. آریا زنان و کودکان را نکشت پس ممکن است کسی باقی مانده باشد که بتواند وارث قانونی والدر فری باشد، اما فکر نمی‌کنم یک زن یا یک بچه را در قسمت دوم در حال فرمانروایی بر ریورلندز ببینیم.
حالا بهترین زمان برای قلعه‌ی تالی است که ریورران را پس بگیرد، اما اکثر آن‌ها هم مرده‌اند، پس به نظر می‌رسد منطقی‌ترین گزینه آزاد کردن ادمور تالی از زندان و تصاحب هر دو قلعه توسط او باشد. البته لنیسترها به‌راحتی از قلعه‌ی دوقلو و ریورران دست نمی‌کشند — همان‌طور که جیمی گفت آن‌ها به تمام هم‌پیمانانی که می‌توانند داشته باشند نیاز دارند.

2. آیا ارتش سرسی به سمت شمال روانه خواهند شد؟ملکه بدون اتلاف وقت کلاغی به سمت پادشاهی جدید در شمال فرستاد و از آن‌ها خواست تسلیم شوند و همان‌طور که انتظار می‌رفت، جان اسنو معتقد است که این فکر بسیار بدی است. احتمال دارد که سرسی به او اجازه‌ی فرمانروایی بر وینترفال را بدهد اما تنها در صورتی که با هرچه از او خواست موافقت کند که چندان محتمل به نظر نمی‌رسد، بنابراین جان برنامه‌ای برای ورود به قلمرو پادشاهی چند صد هکتاری را ندارد.
جان اسنو تاب‌وتوان جنگ در دو جبهه را ندارد — سرسی از جنوب و پادشاه شب از شمال — اما وقتی می‌گوید که ارتش باید دیوانه باشد که این‌همه راه را در زمستان تا شمال برود، به نکته‌ی خوبی اشاره می‌کند. جیمی احتمالاً چنین ماجراجویی درازی را در پیش نمی‌گیرد که در آن غذای کافی برای ارتش وجود ندارد و لنیستر‌ها به اندازه‌ی کافی مشکل دارند تا بخواهند با جنوب هم سروکله بزنند، اما همان‌طور که سانسا می‌گوید، سرسی به هیچ وجه از خیر آن نمی‌گذرد.

3. ایرون چه هدیه‌ای برای سرسی خواهد آورد؟این قسمت شامل یک درخواست ازدواج بود — آخ جون! ایرون گری‌جوی می‌خواهد با سرسی لنیستر وصلت کند، اما شک دارم به خاطر این باشد که فکر می‌کند سرسی زن زندگی است. او می‌خواهد با لنیسترها هم‌پیمان شود، همان‌طور که پیش از آن‌که خواهر و خواهرزاده‌اش حساب دنریس را برسند، می‌خواست با نیروهای او متحد شود. سرسی علی‌رغم ظاهر جذابش به او جواب منفی داد چون به او اعتماد ندارد و او قول داد تا وفاداری و علاقه‌ی خود را با هدیه‌ای که در بازگشت به قلمرو پادشاه با خود می‌آورد ثابت کند… و فکر نمی‌کنم هدیه‌اش یک دسته‌گل یا شکلات باشد.
احتمالاً شخصی است که سرسی می‌خواهد سر به تنش نباشد و در حال حاضر افراد بسیار زیادی را می‌توان برای آن لیست کرد. یک احتمال خوب می‌تواند تیریون باشد — او از فصل 4 به دنبال برادر کوچک‌ترش است که (به اشتباه) فکر می‌کرد اولین فرزند او، جافری را کشته است.

4. تورموند به برین چه گفت؟وقتی برین با پاد تمرین می‌کند، طولی نمی‌کشد که تورموند سراغشان می‌آید. وقتی پاد (دوباره) روی زمین می‌افتد، به او می‌گوید که مرد خوش‌شانسی است، پیش از آن‌که به سمت برین برود… اما قبل از آن‌که به او برسد صحنه کات می‌شود و سانسا و لیتل‌فینگر را می‌بینیم که آن‌ها را از گالری تماشا می‌کنند. در حالی ‌که آن‌ها به آن دو نگاه می‌کنند می‌بینیم که تورموند به برین چیزی می‌گوید و او پاسخ کوتاهی داده و می‌رود، اما لیتل‌فینگر آن‌قدر مشغول حرافی است که نمی‌توانیم چیزی از آن بفهمیم.
آیا زمزمه‌های الکی در گوشش می‌کرد؟ شاید… حداقل بر اساس استاندارد‌های وایلدلینگز. ممکن است سعی می‌کرد تا در نظر او از پاد جلو بزند. به‌هرحال به نظر نمی‌رسد که شانس چندانی داشته باشد، اما این چیزها زمان‌بر است. مطمئنم به‌زودی برین جذابیت تورموند را درک خواهد کرد و تا آخر عمر به خوبی و خوشی در کنار یکدیگر زندگی کنند. امیدواریم.

5. این خنجر آریا است؟وقتی سم در حال مطالعه‌ی تعدادی از کتاب‌های قسمت ممنوعه‌ی کتابخانه‌ی اُلدتاون است، تصویر مختصری از طراحی یک خنجر آشنا می‌بینیم. این خنجر در سریال «بازی تاج‌وتخت» سابقه‌ای طولانی دارد و می‌تواند در این فصل نقش بسیار مهمی بازی کند. برای اولین بار در فصل 1 و در دستان کسی که به جان برن سوءقصد کرد، دیده شد و پس از آن کتلین استارک آن را به قلمرو پادشاهی برد که در آن لیتل‌فینگر او را متقاعد ساخت که این خنجر متعلق به تیریون است. آخرین باری که آن را دیدیم در دستان لیتل‌فینگر بود و مشخص نیست که هنوز در اختیار او هست یا خیر.
تیغه‌ی این خنجر از استیل شهر والریا است که می‌دانیم بسیار قدرتمند بوده و یکی از معدود اشیایی است که با آن می‌توان وایت‌ واکرها را از پا درآورد. دیدن طرح آن در یک کتاب قدیمی درباره‌ی تارگرین‌ها و دراگون‌گلس می‌تواند نشانه‌ی این باشد که این خنجر قدرتی خارق‌العاده دارد و ممکن است بعدها مهم شود. اگر سم کمی بیشتر روی آن صفحه از کتب مکث می‌کرد به جواب‌های بیشتری می‌رسیدیم!

6. چرا دراگون‌استون خالی از سکنه است؟در پایان قسمت آغازین فصل هفتم دیدیم که دنریس به وستروس رسید و به خانه‌ی آبا و اجدادی خود در دراگون‌استون بازگشت. لحظه‌ی باشکوهی بود وقتی مادر اژدها‌ها و اطرافیانش را دیدیم که در قلعه‌ی متروکه قدم می‌زدند و پرچم‌های باراتئون را پاره می‌کردند؛ اما چرا کسی در دراگون‌استون نبود تا از مسافران از راه رسیده استقبال کند؟
بیایید فرض کنیم که بسیاری از آن‌ها با استانیس مردند. بقیه با شنیدن خبر شکست استانیس احتمالاً به قلعه‌های خانوادگی خود بازگشته‌اند یا به سایر هم‌پیمانان خود پناه برده‌اند. وقتی مقامات بلندمرتبه قلعه را ترک کرده‌اند بسیاری از خدمتکاران هم همراه آنان از قلعه رفته‌اند و از آنجا که با توجه به پیشینه‌ی تارگرینی آن و این‌که افراد زیادی ریسک پناهنده شدن به آن را به جان نمی‌خرند، تبدیل به منطقه‌ای هراس‌انگیز و متروکه شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان