ماهان شبکه ایرانیان

۱۱ خوراکی که به طور تعجب آوری باعت میشوند شما دچار نفخ شوید

هیچ چیز مثل نفخ نمی‌تواند یک مهمانی شام رابه کامتان تلخ نماید

تغذیههیچ چیز مثل نفخ نمی‌تواند یک مهمانی شام رابه کامتان تلخ نماید. بطوریکه فقط دلتان می‌خواهد که زودتر به منزل برگشته و لباس راحتی تان را بپوشید. ممکن است شوکه شوید اگر بدانید که فقط آن مظنون‌های همیشگی و مواد غذایی مشهور نیستند که می‌توانند باعث ورم کردن شکم وایجاد نفخ شوند. غیر از لوبیا یک گروهی از مواد غذایی هم وجود دارد که تعجب می‌کنید اگر بدانید که آنها هم نفاخ هستند.

بیشتر این غذاها سالم به نظر می‌رسند، اما در زیر لایه بیرونی (سالم به نظر رسیدن) قند و فیبر غیر قابل هضمی وجود دارند که کار هضم را برای روده شما سخت می‌کند. مطمئنا، شما از مصرف بیش از حد نمک و خوردنی‌های خیلی تند اجتناب می‌کنید، اما در بدترین وضعیت هم نمی‌توانید فکر کنید که میوه‌ها و سبزیجات هم می‌توانند به شکم شما خیانت کنند. خبر خوب این است که اگر چه که این مواد غذایی، ممکن است باعث ایجاد نفخ شوند اما در عین حال، همچنان، مغذی‌ترین و بخشی مهم از رژیم سلامتی ما را تشکیل می‌دهند. فقط دقت کنید که آنها را به آرامی بخورید و برای کمک به هضم آسانشان، آنها را به خوبی بپزید. 

اگر که این 11 مورد در برنامه غذایی تان زیاد دیده می‌شود‌ تعجب نکنید که زیاد دچار نفخ می‌شوید:

تغذیه1. کلم پیچ

 شاید کلم را در اسموتی و یا در کنار سیب زمینی سرخ کرده دوست داشته باشید اما مسلما هنگامی که در حال دست و پنجه نرم کردن با نفخ هستید کلم را دوست نخواهید داشت. بر طبق تحقیقات، خوردن کلم خام می‌تواند باعث ایجاد نفخ شود. بنابراین اگر شما آن برگ‌های سبز را خیلی دوست دارید، لاز م است که از خوب پخته شدنشان مطمئن شوید و سپس مصرف نمائید تا دچار نفخ نشوید.

تغذیه2. کلم بروکلی

 این گیاه خواص درمانی بسیاری دارد اما طبق تحقیقات بروکلی می‌تواند ایجاد گاز و نفخ معده نماید. سعی کنید آنرا به آرامی بخورید که از عوارض جانبی نام برده شده در امان بمانید.

تغذیه3. نخود فرنگی

این نخودهای کوچک ممکن است زیبا و بی ضرر به نظر برسند اما عامل ایجاد نفخ در آنها کمین کرده است. فیبر محلول در نخود، خود یکی از بزرگترین عوامل ایجاد نفخ است.

تغذیه4. پنیر

اعتماد کنید؛ یقینا مصرف زیاد این ماده غذایی، آسیب‌رسان است وسبب ایجاد عوارضی در شکمتان می‌شود. پنیر و سایر فرآورده‌های لبنی احتیاج به مدت زمان طولانی برای هضم شدن دارند و درطی این پروسه نسبتا طولانی، ایجاد نفخ نیز می‌نمایند. پس بهترین کار این است که پنیر را همراه با نان مصرف نمائیم تا از این عارضه جلوگیری کنیم. 

 5. جوانه بروکسل

 مادران همیشه فرزندانشان را به مصرف سبزیجات، آن هم به مقدار زیاد تشویق می‌کنند. اما شاید ندانند که خوردن بعضی از آنها ممکن است باعث ایجاد نفخ شود. یکی از آنها کلم بروکسل است که باعث می‌شود شکم شخص به علت نفخ، موقتا بزرگتر از حد طبیعی شود.. آنهایی که شلوار جین می‌پوشند بعد از خوردن کلم بروکسل ممکن است با بستن دکمه شلوارشان نیزمشکل پیدا کنند.

تغذیه6. آب نبات و پاستیل

 شما ممکن است مصرف قند را کاهش دهید اما همان چیزهای بدون قند و با شیرین‌کننده مصنوعی نیزمی توانند باعث ایجاد نفخ شوند. در این مورد، مقصر اصلی سوبریتول است. این ماده شیرین‌کننده مصنوعی غیر قابل هضم است و آنزیم‌های معده نمی‌توانند رویش تاثیر بسزایی بگذارند. مراقب این شیرین کننده مصنوعی که در نوشابه، آدامس و آبنبات موجود است باشید. 

 7. کلم

کلم به خاطر داشتن یک نوع قند غیر قابل هضم به نام raffinose, باعث ایجاد نفخ می‌شود. پس لطفا دوز کوچکی از آن را جهت مصرف در برنامه غذایی خود قرار دهید.

تغذیه9. سیب

سیب به علت داشتن قند، اندکی دیر هضم است. حتی اگر سیب دارای فیبرمفید برای روده باشد باز هم هضم آن در بدن پروسه‌ای زمان بر است که خود باعث نفخ می‌شود. 

 10. سویای نرسیده

وقتی منتظر سوشی هستید کاربسیار راحتیست که یه مشت سویا بردارید و بخورید. اما این ماده غذایی خیلی دیر شکم شما را ترک می‌کند! دانه‌های سویا به علت داشتن فیبر و قند، برای بدن شما قابل جذب نیست.

تغذیه11. گیلاس و آلبالو

گیلاس جز میوه‌های هسته دار است که می‌ تواند معده شما را اذیت کند. گیلاس به علت داشتن کربو هیدرات ایجاد گاز معده و نفخ می‌نماید. سایر میوه‌های هسته دار نظیر آلو و شفتالو را نیز با احتیاط مصرف کنید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان