نمونه‌هایی از اهداف توسعه شخصی

داشتن اهداف مختلف در زندگی مهم است، چون اقدامات انجام شده برای رسیدن به این اهداف خود به خود منجر به توسعه شخصی فرد می‌شود

نمونه‌هایی از اهداف توسعه شخصی

داشتن اهداف مختلف در زندگی مهم است، چون اقدامات انجام شده برای رسیدن به این اهداف خود به خود منجر به توسعه شخصی فرد می‌شود. اهداف توسعه شخصی می‌تواند در محل کار، خانه یا هر محیط اجتماعی دیگر شکل بگیرد.
ما از همان روزهای ابتدای زندگی وادار به شکل‌دهی به اهدافمان می‌شویم، تشکیل اهداف در نظر گرفته شده مهم است، چون به زندگی ما جهت می‌دهد؛ و تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به این اهداف منجر به توسعه شخصی می‌شوند. هرچند فردی ممکن است طور دیگری فکر کند، اما توسعه شخصی لزوما با انجام کار ‌های فوق‌العاده حاصل نمی‌شود، بلکه می‌تواند با انجام ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین اقدامات نیز حاصل شود. تنها معیاری که نیاز است برآورده شود این است که با نیازهای فرد اشتراک داشته باشد و به او کمک کند تا به موفقیت دستیابی داشته باشد.
توسعه شخصی می‌تواند از طریق هر دو توسعه خودی و توسعه دیگران حاصل شود. گفته می‌شود که کمک به دیگران و یا در خدمت دیگران بودن منجر به رشد شخصی نیز می‌شود. برای ارائه مثال مشابه، مربیان، معلمان، پزشکان و مدیران سبب توسعه دیگران، همراه با توسعه شخصیت خودشان می‌شوند.
اهمیت اهداف
اهداف شما را به سوی مسیر موفقیت سوق می‌دهند، به شما اجازه می‌دهند ریسک کنید و چالش‌هایی برای شما ایجاد می‌کنند. تنها اگر شخصی هدفی تعیین کرده باشد، سعی می‌کنند با وجود موانع و مشکلات به آن‌ها برسند. اهداف به شما کمک می‌کنند احساسات و ترس خود را هنگامی که پیشرفت سخت می‌شود کنترل کنید. دستیابی به اهداف کوچک کمک می‌کنند تا بهره و سطح اعماد به نفس افزایش یابند، و شما را برای دستیابی به اهداف بزرگ آماده می‌کنند.
قانون هوشمندانه
شخص باید اهداف توسعه بامعنی، واقع‌بینانه و حرفه‌ای داشته باشد تا پیشرفتی به سوی یک زندگی ایده‌آل داشته باشد. تعیین اهداف بلند مدت همچون تعیین اهداف روزانه یا هفتگی ضروری است. وقتی که زمان تعیین اهداف می‌رسد، شخص نیاز دارد تا تاثیر اهداف در چهار زمینه زندگی یعنی بدن، قلب، ذهن و روح بررسی کند. علاوه بر این، اعتقاد بر این است که اهداف اگر بر پایه اصل هوشمندانه باشند می‌توانند با موفقیت به دست آیند.
نمونه‌های اهداف توسعه شخصی
آیا تابه‌حال توجه کرده‌اید که فعالیت‌هایی مانند دعا، موسیقی، رقص، آواز، سرود، شعر، نوشتن و ورزش‌ها همگی اشکال یا ابزار برنامه‌های توسعه شخصی هستند. این ابزار برای انجام وظایف مختلف از جمله بهبود سلامتی یا زیبایی طرحی شده‌اند. آن‌ها همچنین می‌توانند به اهداف نهایی توسعه شخصی نیز مرتبط باشند، چون آن‌ها شما را به کشف معنای واقعی زندگی یا کمک به داشتن زندگی خوب نزدیکتر می‌کنند. اهداف شخصی برای همیشه نمی‌توانند شخصی باشند، چون آن‌ها اغلب به ارزشهای خانواده، تحصیلات و بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی تاثیر می‌گذارند.
 ساختن هویت شما
 تبدیل شدن به شخصی که آرزویش را دارید
 تعیین اولویت‌ها
 تعیین ارزش‌ها
 تعیین شیوه‌های زندگی
 تعریف اخلاق خود
 بهبود دانش، پتانسیل و آگاهی خود
 افزایش کیفیت زندگی با روحانیت و سلامت بیشتر
 توسعه نقاط قوت، و یادگیری تکنیک‌هایی برای دسترسی به خرد
 برآوردن آرمان‌ها
 ساختن سرمایه انسانی
 تعریف و اجرای برنامه‌های توسعه شخصی
 توسعه معنویت
 بهبود سلامت
برای فعالیت‌های خاص، شامل مواردی مانند:
 ورزش به مدت 5 روز در هفته
 پیوستن به کلاس سرگرمی
 تلاش برای تمرکز روی افکار مثبت
 تلاش برای کنترل خشم
 خوردن مواد غذایی سالم
 یادگیری مهارت‌های مدیریت زمان
 خواندن کتاب
 تلاش برای کنترل بدبینی
نمونه‌هایی از اهداف توسعه شخصی در محل کار
اهداف توسعه شخصی نقش مهمی در رهبری و مدیریت بازی می‌کنند. همانطور که تعیین اهداف شخصی در کار مهم است، تعیین اهداف شخصی برای مدیران نیز بسیار مهم است. یادگیری مهارت‌های مدیریتی جدید، توسعه تفکر مثبت، یادگیری تکنیک‌های جدید مدیریت منابع انسانی، اتخاذ مهارت‌های مذاکره، و یادگیری هنر برخورد با افراد سخت‌گیر چند نمونه از اهداف توسعه شخصی برای مدیران است.
برای افزایش سطح حرفه‌ای و بهره‌وری:
 برای برقراری ارتباط موثر با تمام همکاران و کارفرمایان
 به رسمیت شناختن و قدردانی از کار دیگران
 ایجاد استراتژی جدید برای حداکثر خروجی با حداقل منابع
 برای یادگیری آنچه که برای بهبود عملکد یک نفر نیاز است (به عنوان مثال، ادامه تحصیل)
 برای یادگیری تکنیک‌های کاهش استرس
برای فعالیت‌های خاص‌تر، شامل موارد زیر:
 آموزش تکنیک‌های مهارت زمان
 سازماندهی فضای کار
 به روز رسانی تمام نرم‌افزارهای روی کامپیوتر
 سازماندهی ایمیل
 خواندن کتاب‌های مدیریت
 تنظیم اهداف برای پروژه
 تمرکز بر روی یک کار در یک زمان
 شرکت در سمینارهای افزایش بهره‌وری و کارایی
 پاسخ به تمامی تماس‌های انتظار
تعیین هدف بسیار شخصی است، اما نمونه‌های ارائه شده در اینجا باید به شما در گرفتن یک ایده کلی در مورد اینکه کدام اهداف شخصی خوشایند، و برای شما جهت شکل‌دهی به اهدافتان الهام بخش است. در حالی که تعیین اهداف جدید، شما باید به درون نگاه کنید تا آنچه که واقعا می‌خواهید به انجام برسانید را درک کنید. تعیین اهداف شخصی نیاز به نظم و انضباط، زمان و اشتیاق سوزان برای تغییر در شخصیت و شیوه زندگی دارد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر