روز خود را هر شب بررسی کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای این‌که دورنمایی از زندگی خود و جهان اطرافتان داشته باشید این است که هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید روز خود را بررسی کنید

روز خود را هر شب بررسی کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای این‌که دورنمایی از زندگی خود و جهان اطرافتان داشته باشید این است که هر شب قبل از اینکه به رختخواب بروید روز خود را بررسی کنید.
در فشار و شلوغی زندگی روزمره ما، گاهی اوقات لحظات و ساعات قبل از اینکه متوجه شوید از جلوی چشمانتان به سرع عبور می‌کنند و وقت آن فرا می‌رسد که به رختخواب بروید و کمی بخوابید. بسیاری از مردم، اگر در مورد آن فکر نکنند زندگی خودشان را پیش پا افتاده و حتی بی‌معنی می‌بینند زیرا آن‌ها در کارهای روزمره خود گرفتار می‌شوند، استرس در حین کار، مشکلات خانوادگی، مدیریت فعالیت‌های خانگی و دیگر مسئولیت‌ها در زندگی ایجاد می‌شود. اما معنای واقعی زندگی از همه این‌ها مهم‌تر است.

سعی کنید هر دقیقه از رویدادها را به‌خاطر بیاورید

برای اینکه کمک شود تا زندگی‌تان تحت نظر باشد، در پایان هر روز چند لحظه صرف کنید تا تمام چیزهایی که در آن روز اتفاق افتاده است را بررسی کنید. قبل از اینکه به رختخواب بروید، کمی زمان صرف کنید و فکر کنید، از اولین اتفاقی که در طول روز برایتان افتاده شروع کنید. سپس همین روال را ادامه دهید، گویی که نشسته‌اید و فیلم می‌بینید. برای مثال، ممکن است به صدا در آمدن زنگ ساعت را به یاد آورید، که پس از آن اقدام به خاموش کردن زنگ می‌کنید و سپس برمی‌گردید و در گوشه تخت می‌نشینید تا بیدار شوید. شاید قبل از به پا خواستن خمیازه بکشید و حرکات کششی انجام دهید و به سوی حمام بروید تا دست و صورتتان را بشویید و مسواک بزنید. به یاد آورید هنگامی که به آینه نگاه کردید چه شکلی بودید.

سعی کنید واکنش‌های خود را به خاطر آورید

سعی کنید تا جایی که می‌توانید جزئیات را به یاد داشته باشید. به سادگی از کنار جزئیات به عنوان بخشی از برنامه روزمره نگذرید. به جای آن سعی کنید که حتی ظریف‌ترین نکات دقیق به یاد داشته باشید. برای مثال، شاید شما هنگامی که آماده می‌شوید تا به دندان‌هایتان مسواک بزنید خمیر دندان را به سینک ظرفشویی ناداخته باشید. شاید شما چیزی خنده‌دار یا هشداری از رادیو هنگام مراجعت به کار در حین رانندگی شنیده باشید. شاید حین پیاده روی به طرف خانه با مامور پست در پیاده‌رو روبرو شده باشید.. سعی کنید به یاد آورید که چگونه نسبت به هر رویدادی که در طول روز رخ می‌دهد از نظر ذهنی، عاطفی و جسمی واکنش نشان داده‌اید.
اولین بار که سعی می‌کنید تا روز خود را بررسی کنید که چقدر کم قادر هستید وقایع را به خاطر بسپارید. بدیهی است، شما قادر خواهید بود که حوادث عاطفی مانند بحث‌هایی که داشتید یا خبرهای بدی که شنیده‌اید را به خاطر آورید، اما ممکن نیست که جزئیات رفتن به محل کار خود را به یاد داشته باشید. اگر شما حین رفتن به کار تصادف کرده باشید یا سوخت ماشینتان کاملا تمام شده باشد آن‌را کاملا به یاد خواهید آورد اما بدون یک پاسخ عاطفی شدید به چیزی، جزئیات رفتن شما به محل کارتان در میان آشفته بازار سایر افکارتان گم می‌شود و از یاد می‌رود. و اگر چیزی عاطفی رخ داده باشد، بقیه اتفاقات روزتان تیره و تار خواهد شد.

از لحظات به یاد ماندنی لذت خواهید برد

هنگامی که وقت می‌گذارید تا روز خود را بررسی کنید، احتمالا توسط بسیاری از چیزهایی که در طول روز به آن‌ها توجه نداشته‌اید مبهوت خواهید شد. همچنین احتمالا در مورد چیزهایی که به خاطر نمی‌آورید هم مبهوت خواهید شد، چون به حدی مشغله داشته‌اید که نتوانسته‌اید توجه کنید. شما به سرعت خواهید دید که بررسی روزتان قبل از خواب چه راه فوق‌العاده‌ای برای زیر نظر داشتن زندگی است و یاد می‌گیرید که به چیزهای کوچک در زندگی توجه کنید.

اجازه دهید جذابیت‌های دوران کودکی قلقلک‌تان بدهد!

می‌دانید که چگونه یک کودک در مورد جهان اطرافش چقدر مجذوب و در مورد آن متعجب است. یک کودک در لحظه زندگی می‌کند. در مورد اتفاقات گذشته فکر نمی‌کند، و در مورد اتفاقات احتمالی در ماه بعد یا سال بعد برنامه‌ریزی نمی‌کند. هر چیزی که در حال حاضر اتفاق می‌افتد، تازه، هیجان‌انگیز و جالب است. بازگشت به آن حس کودکی فوق‌العاده خواهد بود زمانی که یک پاسخ دلپسند به هر لحظه‌ای وجود دارد، چون همه چیز منحر به فرد و فریبنده است.
هرکسی تمایل دارد تا اندک توجهی به چیزهای کوچکی که در اینجا و حال حاضر رخ می‌دهد داشته باشد، در حالی‌که زمان زیادی برای مرور گذشته و حسرت خوردن در مورد آن و خیال باطل در مورد اینکه چه چیزی در آینده رخ خواهد داد صرف می‌شود. اما با از دست دادن تمرکز در مورد زمان حال، بدون اینکه توجه داشته باشید زندگی از کنار شما خواهد گذشت. می‌توانید مانند یک کودک به زندگی نگاه کنید و در پایان روز، چگونگی گذران روزتان را بررسی کنید. به زودی متوجه خواهید شد که بررسی روزتان در هر شب به شما کمک خواهد کرد تا بر روی زندگی با کمالات تمرکز داشته باشید.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر