هفت سؤال که با دیدن قسمت سوم فصل هفتم «بازی تاج‌وتخت» پیش می‌آید.

در این متن مهم‌ترین سؤال‌هایی که با دیدن قسمت سوم فصل هفتم این سریال به ذهن خطور می‌کند را آورده‌ایم و واضح است که اگر هنوز این قسمت را تماشا نکرده‌اید داستان برایتان لو می‌رود

در این متن مهم‌ترین سؤال‌هایی که با دیدن قسمت سوم فصل هفتم این سریال به ذهن خطور می‌کند را آورده‌ایم و واضح است که اگر هنوز این قسمت را تماشا نکرده‌اید داستان برایتان لو می‌رود. پس اگر هنوز این قسمت را ندیده‌اید این متن را نخوانید.
1-واریس می‌داند ملیساندره چه‌کار کرده است؟وقتی‌که جان Jon و داووس Davos به دراگون‌استون Dragonstone رسیدند، ملیساندره Melisandre بالای تپه‌ای قایم شد که البته با اتفاقاتی که در فصل قبل بین این سه نفر افتاد کار منطقی‌ای بود. این قضیه برای واریس Varys عجیب بود. او با ملیساندره صحبت کرد، صحبتی که طی آن متوجه شد که مشکلاتش با جان شد. به نظر می‌رسد که واریس از این درگیری خبر دارد، وگرنه واضح بود که ملیساندره کل ماجرا را تعریف نکرده است. هشدار واریس به او برای برنگشتن به وستروس Westeros نشان می‌‌دهد که او طرفدار ملیساندره نیست، اما این موضوع که چطور از این دعوا خبردار شده، با توجه به اینکه همه کسانی که از این موضوع اطلاع داشته‌اند مردند و خود جان و داووس هم مسلماً به کسی نگفته‌اند، جای تعجب دارد.
2- ملیساندره در مورد واریس چه می‌داند؟به نظر می‌رسد او هم چیزهایی راجع به واریس می‌داند. او به واریس گفت: “من برمی‌گردم. برای آخرین بار به این سرزمین عجیب برمی‌گردم تا همانند تو در اینجا بمیرم.”
چرا واریس باید بمیرد؟ چرا ملیساندره از این موضوع خبر دارد؟
البته این اولین برخورد واریس با یکی از پیشگویان خدای نور نبود. در فصل قبل هم پیشگویی‌هایی در مورد کودکی واریس شنیدیم که در آن‌ معلوم شد واریس صداهایی را از شعله آتش شنیده است. هنوز مشخص نیست که چه اتفاقی خواهد افتاد و تأثیر آن بر سریال چه خواهد شد، اما چیزی که واضح است این است که بین واریس و طرفداران خدای نور اتفاقی خواهد افتاد.
3- چرا ملیساندره به والنتیس سفر می‌کند؟ملیساندره وینترفل Winterfell را به قصد دراگون‌استون ترک کرد. حالا که زمان کمی از رسیدن او نگذشته است دوباره قصد دارد ازآنجا برود؟ آن‌هم به والنتیس Volantis؟ ممکن است برای جلوگیری از مواجه‌شدن با جان این کار را می‌کند، البته با توجه به این‌که جان ‌هم مدت کمی در دراگون‌استون خواهد ماند تصمیم احمقانه‌ای است. شاید فکر می‌کند نقشش را در رساندن جان Jon و دنریس Daenerys بازی کرده است و دیگر به حضورش نیازی نیست. شاید هم می‌خواهد به والنتیس برود و ازآنجا به دور از هیاهو جنگ را تماشا کند و بعد از این‌که آب‌ها از آسیاب افتاد به وستروس برگردد.
4- یورون با یارا چه خواهد کرد؟حتماً متوجه شده‌اید که وقتی یورون Euron به مقر پادشاهی برگشت و باافتخار الاریا Ellaria و تاینه Tyene را تحویل سرسی Cersei داد، یارا Yara را برای خودش نگه داشت. نکته عجیب این است که چرا در کشتن یارا وقفه انداخته است. یارا اصلی‌ترین رقیب او برای سلطنت خاندان گریجوی Greyjoy است و با کشتن او و تئون Theon او وارث اصلی این خاندان می‌شود، در نتیجه منطقی‌ترین تصمیم این است که هرچه سریع‌تر او را به قتل برساند؛ اما ازآنجایی‌که هنوز این کار را نکرده است به نظر می‌رسد نقشه‌های خبیثانه‌تری در سر دارد. یورون احتمالاً قصد دارد او را به فجیع‌ترین نحو ممکن شکنجه کند، البته این موضوع برای ما بهتر است چراکه به یارا فرصتی برای فرار می‌دهد.
5-سرسی با یورون ازدواج می‌کند؟معلوم است که نه! مگر کسی این قضیه را باور کرده است؟ بعید می‌دانم حتی خود یورون هم باور کرده باشد. درست است که سرسی گفت: “بهت قول می‌دهم وقتی‌که جنگ را پیروز شدیم با تو ازدواج کنم، البته این را می‌گویم تا در جنگ متحد من باشی، بعدازآن که دیگر نیازی بهت نداشتم تو را می‌کشم.” و مطمئناً یورون هم این را می‌داند. پس چرا اعتراضی نمی‌کند؟ چون کاری نمی‌تواند بکند، نمی‌تواند سرسی را مجبور کند سریع‌تر ازدواج کنند و از طرفی احتمالاً خودش هم قصد دارد سرسی را بکشد، پس چرا الکی سعی کند؟
6-سرسی چگونه بدهی‌اش را به بانک آهنین براووس پس می‌دهد؟یکی دیگر از مشکلاتی که در این قسمت به آن برخوردیم بازگشت نماینده بانک آهنین براووس Iron Bank of Braavos با بازی مارک گتیس Mark Gatiss بود. بانک پولش را می‌خواهد و خاندان لنیستر Lannister هم پول زیادی را بدهکار است. سرسی بعد از اینکه مطمئن شد بانک آهنین از او طرفداری می‌کند، قول داد که همانند یک لنیستر واقعی طلبش را صاف کند و قرضش را پس بدهد. او گفت تا دو هفته آینده پول را پس می‌دهد و با توجه به این‌که خزانه‌های پادشاهی خالی است و ثروتمند‌ترین هم‌پیمانش، خاندان تایرل House Tyrell حالا دیگر دشمن او هستند، کار سختی را پیش رو دارد. شاید کیبورن Qyburn از غیب طلا ظاهر ‌کند و یا شاید زیر مقر پادشاهی طلا پنهان شده باشد. شاید سرسی نماینده بانک را بکشد و تا موقع ای که بانک متوجه شود و نماینده دیگری بفرستد برای خودش زمان بخرد. احتمال بیشتر این است که این پول از های‌گاردن Highgarden که در انتهای این قسمت توسط ارتش لنیستر‌ها فتح شد به غنیمت گرفته شود.
7-آیا برن در مورد پدر و مادر اصلی جان با او صحبت می‌کند؟در این قسمت هم دیدار دوباره‌ای برای خانواده استارک Stark بود، البته نه آن دیداری که ما انتظارش را می‌کشیدیم، این دفعه به جای آریا Ayra نوبت برن Bran بود تا به خانه برگردد. وقتی‌که برن و سانسا Sansa زیر درخت ویروود Weirwood صحبت می‌کردند صحبت از جان به میان آمد، وقتی برن گفت: “من باید با جان صحبت کنم ” همه ما فهمیدیم که موضوع از چه قرار است. برن جزو معدود افرادی است که از پدر و مادر واقعی جان خبر دارد.
حالا که برن این‌قدر به برادرش نزدیک شده است فرصت خوبی است تا از این راز پرده بردارد؛ اما مهم‌ترین نکته این است که هدف برن از گفتن این راز چه خواهد بود؟ برن حتماً می‌داند که دانستن این راز هیچ کمکی به جان در رهبری شمال نمی‌کند. مگر این‌که برن احساس کند برملا کردن این راز وظیفه اوست و کاری است که حتماً باید انجام دهد. در این صورت چه کس دیگری از این راز مطلع خواهد شد؟ فقط جان و برن خواهند دانست؟ ما احتمال می‌دهیم پیتر بیلیش Petyr Baelish (لیتل فینگر)‌هم به‌طور اتفاقی از موضوع باخبر شود و از این راز برای رسیدن به منافع خودش استفاده ‌کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان