ماهان شبکه ایرانیان

با کودکان بیش فعال چگونه رفتار کنیم _ قسمت اول

کنار آمدن با کودکان بیش فعال سخت است

کودک بیش فعال

کنار آمدن با کودکان بیش فعال سخت است. اگر بتوانید در عادات خود و فرزندان‌تان کوچک‌ترین تغییری را به وجود بیاورید، پس هم‌چنین می‌توانید کودک بیش فعال خود را تبدیل به کودکی باهوش و متعادل کنید. کنار آمدن و رفتار با کودکان بیش فعال، هم برای والدین و هم معلمان آن‌ها، چالشی سخت و دشوار است. بعضی از کودکان به طور مادرزادی بیش فعال هستند، در حالی که عده دیگری از آن‌ها، به دلیل این‌که توجه لازم را از طرف پدر و مادر خود نمی‌بینند و در واقع کمبود محبت دارند، دچار بیش فعالی می‌شوند و در واقع این رفتار آن‌ها به دلیل جلب توجه والدین‌شان است. با وجود این‌که مدیریت و مهار کردن این کودکان سخت است، اما والدین و معلمان آن‌ها، می‌توانند این‌کار را به خوبی انجام دهند. در پایین به نکاتی درباره چگونگی رفتار با کودکان بیش فعال اشاره خواهد شد:

بیش فعالی مادرزادی در کودکان

به کودک خود کمک کنید تا انعطاف پذیر باشد: به کودکان خود نظم و ترتیب را آموزش دهید، اما در عین حال، با آن‌ها منعطف نیز باشید. رابطه خود با فرزندتان را تنها در چارچوب قواعد و قانون‌ها قرار ندهید. با کودک خود وقت بگذرانید و بهتر است او را با خود به بیرون ببرید تا بطور کامل انرژی خود را تخلیه کند و لذت ببرد.

پرخاشگری در کودکان

توجه و دقت فرزند خود را به سمت مسیر درست هدایت کنید: سعی کنید که تفکرات مثبت را در ذهن کودکان خود جای دهید. به او کمک کنید تا خلاقیت خود را بیشتر کند و در فعالیت‌هایی شرکت کند که بتواند تمرکز کردن را یاد بگیرد. به یاد داشته باشید که باید انرژی کودک شما تخلیه شود تا بتواند وارد مسیری درست شود.

مدیتیشن کودکان

راه های مختلف درمان را امتحان کنید: یوگا و مدیتیشن به کودک شما کمک بسزایی می‌کنند و باعث می‌شوند که عصبانیت و پرخاشگری آن‌ها کاهش یابد. هم‌چنین منجر می‌شوند که در فعالیت‌های مثبت، بیشتر تمرکز کند و در نتیجه کودک شما به تدریج آرام خواهند شد.

اگر شما آن‌ها را درگیر فعالیت‌های مفید و مثبت کنید، به آن‌ها کمک خواهید کرد که در مسیری درست در زندگی قدم بردارند. به طور منظم کودک خود را به پیاده‌روی ببرید. محققان به این نتیجه رسیده اند که پیاده روی منظم، قدرت تمرکز کردن را در افراد افزایش می‌دهد و به کودکان نیز کمک می‌کند تا بیشتر تمرکز داشته باشند.

به کودکان خود یاد دهید که در مواقع عصبانیت و پرخاشگری، نفس عمیق بکشند. اگر بتوانید این کار را به کودکان خود آموزش دهید، او دیگر خود و یا کودک دیگری را نمی‌زند و به کسی آسیب نمی‌رساند. به علاوه، نفس عمیق اکسیژن بیشتری را به مغز می‌رساند و همین مساله باعث می‌شود که کودک شما آرام شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان