چگونه رشد موهایمان را بیشتر کنیم؟ ـ بخش اول

داشتن موهای بلند و زیبا راه حل سریعی ندارد. به صورت میانگین، موها هر ماه تقریبا ۱۲ میلی‌متر رشد می‌کنند. وضع سلامتی و عوامل ژنتیک روی رشد موهای شما تاثیر دارد. اما شما می‌توانید رشد موهای خود را با داشتن رژیم غذایی مناسب و مراقبت بهتر از مو سریع‌تر کنید. برخی گیاهان هم می‌توانند به این کار کمک کنند.

رشد موی سریع

داشتن موهای بلند و زیبا راه حل سریعی ندارد. به صورت میانگین، موها هر ماه تقریبا 12 میلی‌متر رشد می‌کنند. وضع سلامتی و عوامل ژنتیک روی رشد موهای شما تاثیر دارد. اما شما می‌توانید رشد موهای خود را با داشتن رژیم غذایی مناسب و مراقبت بهتر از مو سریع‌تر کنید. برخی گیاهان هم می‌توانند به این کار کمک کنند.

1. یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

رژیم غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین‌های حیاتی و مواد معدنی لازمه داشتن موهای بلند است. به سراغ غذاهایی بروید که ویتامین‌های A، B، C و E، آهن، مس، روی، منیزیوم و سلنیوم زیادی داشته باشند. ویتامین ب-کامپلکس به‌صورت ویژه بسیار در رشد سریع موها موثر است.

پس غذاهایی مانند شیر، پنیر، ماست، مرغ، تخم مرغ، حبوبات، ماهی سالمون، اسفناج، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای، کلم، جعفری، گریپ‌فروت، آووکادو، نان قهوه‌ای، و جو دوسر  را در غذاهای خود بگنجانید. به علاوه آب میوه و آب سبزی سالم مانند پرتغال، گریپ‌فروت، هویج، چغندر، و کاهو بنوشید. مواد غذایی‌ای که امگا 3 زیادی دارند هم در رشد مو موثر هستند.

2. از روغن کرچک استفاده کنید.

روغن کرچک سرشار از ویتامین E و اسیدهای چرب حیاتی، به‌ویژه اسیدهای چرب امگا-9 است و باعث رشد مو می‌شود. روغن کرچک بسیار چسبناک است و آن را با روغن نارگیل، زیتون یا بادام ترکیب کنید. سرتان را با آن ماساژ بدهید و 30 تا 40 دقیقه بگذارید بماند. سپس موهایتان را شامپو کنید.

ماساژ سر

3. پوست سرتان را ماساژ بدهید

ماساژ دادن باعث می‌شود که خون به پوست سر جریان پیدا کند و این باعث تحریک فولیکول‌های مو می‌شود. به علاوه، هر هفته از کاندیشنر استفاده کنید.

4. موهایتان را برعکس کنید

این یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای رشد سریع‌تر مو است. سرتان را به پایین بگیرید تا موهایتان به پایین بریزد. این کار را روزانه دو تا چهار دقیقه انجام دهید. این کار باعث افزایش گردش خون می‌شود.

5. از اضطراب دوری کنید

اضطراب یکی از مهم‌ترین عوامل از دست دادن مو است. گفته می‌شود اضطراب باعث می‌شود چرخه طبیعی مو مختلف شود و موها وارد فاز ریزش شوند. به این ترتیب اضطراب خود را تا حد امکان کم کنید. همچنین حتما به اندازه کافی بخوابید چون هورمون رشد در طول خواب ترشح می‌شود.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان