ماهان شبکه ایرانیان

لیزر چطور موهای زاید بدن را از بین می برد؟ (قسمت اول)

رشد بیش از حد مو به ویژه در جاهای نامطلوب، همیشه دلیل نگرانی و ناراحتی خانمها و آقایان است. قطعا خیلی از ما زمان و شاید پول زیادی را برای از بین بردن حجم موهای روی دستان و پاها و بخش های مختلف بدنمان صرف می کنیم. متدهای سنتی از بین بردن موهای زاید، از جمله شیو کردن، وکس کردن، اپیلاسیون و الکترولیز، دردناک، گران قیمت و وقت بر هستند.

لیزررشد بیش از حد مو به ویژه در جاهای نامطلوب، همیشه دلیل نگرانی و ناراحتی خانمها و آقایان است. قطعا خیلی از ما زمان و شاید پول زیادی را برای از بین بردن حجم موهای روی دستان و پاها و بخش های مختلف بدنمان صرف می کنیم. متدهای سنتی از بین بردن موهای زاید، از جمله شیو کردن، وکس کردن، اپیلاسیون و الکترولیز، دردناک، گران قیمت و وقت بر هستند.

در سالهای اخیر از لیزر برای از بین بردن این موهای زاید استفاده می شود و این راه، سال به سال محبوب تر می شود. لیزر موهای زاید،به ویژه در نواحی صورت، چانه، بازو و سایر نقاط بدن، نتیجه مطلوبی داشته و حالا روشی بین المللی شده است. با استفاده از لیزر می توان موهای نامطلوب را از بین برد ولی برای این کار باید فردی متخصص را یافت.

چرا که اگر پیش فرد غیرمتخصصی لیزر کنید، ممکن است دچار آسیبهای جبران ناپذیری بشوید. این امکان وجود دارد که پوست شما دچار سوختگی و یا لک شود. پس قبل از آنکه پروسه لیزر موهای زایدتان را شروع کنید، باید فرد مناسبی را برای انجام این کار انتخاب کنید.

ما در گزارشی شش قسمتی به بررسی تمام جوانب و باید و نبایدهای این کار و مراقبت های لازم پرداخته ایم و نحوه انجام این پروسه بررسی می کنیم. این بخش اول این گزارش شش قسمتی است:

لیزرسیستم لیزر برای از بین بردن موهای زاید چطور کار می کند؟

در این سیستم، از نور لیزر استفاده می شود که انرژی گرمایشی رها می کند و نور جذب شده توسط پوست، به عمق ریشه موها نفوذ می کند و به فولیکولهای آنها آسیب می زند. این شیوه، برای اکثر مدلهای پوست و مو جواب می دهد و آسیب وارده به فولیکول ریشه مو باعث می شود تا آنها برای مدتی طولانی و شاید تا ابد، مو تولید نکنند.

لیزراین شیوه درمانی کاملا ایمن است و آسیب رسانی اش به سطح پوست حداقل است. استفاده از لیزر برای افرادی که پوستهای روشن و موهای تیره دارند، بهتر جواب می دهد و برروی موهای سفید، طوسی، موهای قرمز، قهوه ای روشن و بلوند اثر چندانی ندارد. برای آنکه بتوانید برای مدتی طولانی و از بین بردن دائمی موهایتان جواب بگیرید، باید چندین جلسه به نزد پزشکتان بروید.

نکته ای که باید بدانید این است که استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زاید، تاثیری برروی پوست ما نخواهد داشت. چرا که سطح پوست ما خیلی سریع تر از فولیکوهای مو خنک می شود.

در عین حال از کرم ها و کیسه های یخ برای خنک کردن پوست و به حداقل رساندن ریسک سوختگی پوست استفاده می شود. پروسه از بین بردن موهای صورت و زیر بغل معمولا در حدود 15 دقیقه زمان می برد ولی برای تکمیل پروسه لیزر سایر بخش های بدن دست کم به یک ساعت زمان نیاز است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان