۱۰ درس موفقیت از زبان کوین اُولِری، آقای شگفت‌ انگیز، برای کارآفرینان

کوین اولری یک کارآفرین کانادایی و چهره‌ی تلویزیونی است که پس از فروش شرکت نرم‌افزاری خود به شرکت مَتل (Mattel) به قیمت ۳/۶۵ میلیارد دلار در سال ۱۹۹۹ به شهرت رسید.

کوین اولری یک کارآفرین کانادایی و چهره‌ی تلویزیونی است که پس از فروش شرکت نرم‌افزاری خود به شرکت مَتل (Mattel) به قیمت 3/65 میلیارد دلار در سال 1999 به شهرت رسید.

او که به آقای شگفت‌انگیز شهرت دارد تاکنون 3 کتاب پرفروش در مورد زندگی، کارآفرینی و پول نوشته است. بنیتا به سراغ توصیه‌های او آمده و قصد دارد 10 درس از موفقیت‌های او را با شما به اشتراک بگذارد. در ادامه با ما همراه شوید.

1. هرگز ایده‌های بد را دنبال نکنید

کارآفرینان موفق همواره با ایده‌های بد روبرو شده و به دنبال کردن آن‌ها ادامه می‌دهند؛ زیرا علاقه‌ی آن‌ها به چنین ایده‌هایی آن‌ها را کور کرده است. موفقیت گذشته لزوماً ایده‌ی آینده‌ی شما را تضمین نخواهد کرد. درحالی‌که ممکن است به شما کمک کند، اما هرگز تضمین‌کننده‌ی موفقیت شما نیست.

به دنبال بازخوردها و نظرات صادقانه در مورد ایده‌ی خود در خارج از حلقه‌ی اطرافیان باشید. خانواده و دوستان به خاطر ترس از ناراحتی و نگرانی شما همواره با شما صادق نیستند. بازخورد خود را از بازار هدف در مراحل اولیه به دست آورید. این بازخورد به شما در جلوگیری از دنبال کردن ایده‌های بد قبل از درگیر شدن کامل با آن‌ها کمک می‌کند.

2. پول‌های شما سربازان شما هستند

پول به‌مانند خون در رگ‌های کسب‌وکار است. بسیاری به پول بی‌توجهی کرده و آن را در پیشرفت کسب‌وکار بی‌اهمیت می‌دانند. پول به‌مانند سربازان شما در نبرد تجارت است.

اهمیت پول در کسب وکار

«پول چیزی است که من هر روز آن را به‌مانند سربازان خود به نبرد می‌فرستم. من از آن‌ها می‌خواهم تا با اسرا به خانه بازگردند. آن‌ها نیز چنین می‌کنند. اگر برخی از آن‌ها بمیرند، اتفاقی ناگوار است؛ اما اگر همه آن‌ها بمیرند، به معنی این است که شما ورشکسته شده‌اید.» 10 نشانه ‌ای که برای تغییر عادات پولی خود نیاز دارید به شما راه صرفه‌جویی در هزینه‌ها را می آموزد.

3. هر چیزی که به آن توجه شود رشد خواهد کرد

کسب‌وکار شما نیازمند توجه دائمی است. هرکسی فردی را می‌شناسد که پر از ایده‌های بزرگ است اما هیچ‌کدام از ایده‌های او به ثمر نمی‌نشیند زیرا او در حال دنبال کردن چیزهای بسیاری است. این فرد توجه خود را معطوف چند کار کرده و در این صورت هیچ‌کدام از ایده‌ها به‌اندازه‌ی موردنیاز رشد نخواهند کرد.

4. فروش همه‌چیز است

فروش همه‌چیز است. شما می‌توانید بزرگ‌ترین ایده‌های دنیا را در داخل یک طرح داشته باشید، اما اگر طرح شما بدون فروش و یا سفارشات خرید قابل‌توجه باقی بماند، شما با روزهای سختی روبرو خواهید شد.

فروش در کسب و کار

سرمایه‌گذاران خواهان مشاهده‌ی یک تقاضای واقعی در بازار همراه با مشتریان واقعی قبل از سرمایه‌گذاری هستند. آن‌ها دوست ندارند تا از گمانه‌زنی‌هایی حمایت کنند که بدون فروش واقعی مدل کسب‌وکار شما را به تأیید می‌رسانند.

5. هیچ‌کسی دارای انحصار در ایده‌های خوب نیست

هرکسی می‌تواند دارای یک ایده‌ی خوب بدون تجربه، موفقیت، دارایی و ارتباطات باشد. افرادی که واقعاً خواهان این ایده‌ها هستند برای تبدیل آن‌ها به واقعیت دست به هر کاری می‌زنند. افرادی که همواره بهانه می‌آورند می‌گویند: «من یک ایده‌ی خوب دارم، اما منابع کافی برای تبدیل آن به واقعیت را ندارم». در این زمان است که فردی دیگر آمده و این ایده را از آن خود می‌کند.

هرگز این تصور را نداشته باشید که ایده‌ی شما بسیار کوچک است یا اینکه شما توانایی تبدیل ایده‌های خود به واقعیت را ندارید. تنها چیزی که می‌تواند شما را متوقف کند بهانه آوردن است. اگر شما متوجه شدید که شخصی دیگر قبلاً این ایده را داشته است، نگران نشوید، به سراغ ایده‌ی دیگری بروید. ایده‌های عالی هرگز تمام نمی‌شوند. مطالعه‌ی 5 راز رهبران موفق در دنیای مدرن به شما در داشتن تفکرات بزرگ کمک خواهد کرد.

اهمیت اعداد در کسب و کار

6. اعداد دروغ نمی‌گویند

زمانی که نوبت به سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار می‌رسد، همه‌چیز به اعداد خلاصه می‌شود. میزان فروش شما چقدر است؟ میزان بدهی شما چقدر است؟ سرمایه‌گذاری اولیه‌ی شما چه میزان است؟ هزینه‌ی تولید شما چقدر بوده و قیمت محصول چقدر خواهد بود؟ درحالی‌که کسب‌وکارها همواره می‌توانند بالا و پایین داشته باشند، اما اعداد کنونی در تعیین ارزش و شانس موفقیت آن‌ها بسیار حیاتی هستند.

7. ریسک حساب‌شده انجام دهید

بدون ریسک هیچ پاداشی دریافت نخواهید کرد، اما این به آن معنی نیست که شما باید چشم‌بسته خود را به درون میدان رقابت انداخته و انتظار بهترین‌ها را داشته باشید. برای مثال، اگر شما به فکر ترک شغل خود و صرف 100 درصد از زمان خود در یک کار جدید هستید، نیاز دارید تا مطمئن شوید در کار جدید درآمد کافی را به دست می‌آورید.

ریسک حساب شده در کسب و کار

صبر کردن تا زمان مناسب برای ذخیره‌ی هزینه‌های شخصی و کاری برای چند ماه می‌تواند به شما در مواجهه با دشواری‌ها کمک کند. ریسک‌پذیری بدون اندوخته‌ی مالی تقریباً یک نوع خودکشی است.

8. تجارت یک جنگ است

یک کارآفرین باید برای پیروزی در نبرد وارد این رقابت شود. کوین هیچ راهکار غیرعقلانی در تجارت که با احساسات همراه باشد را نمی‌پذیرد. تجارت یک جنگ است و شما باید برای پیروزی رقابت کنید. اجازه ندهید تا احساسات در مسیر شما قرار بگیرند. این بازار برنده و بازنده را تعیین می‌کند. ازاین‌رو با تمام توان خود وارد آن شوید. از شکست نهراسید. بلکه دوباره نیروهای خود را تجهیز کرده و مجدداً با یک استراتژی متفاوت پا به میدان بگذارید.

کوین می‌گوید: «تجارت یک جنگ است. من خود خواهان کشتن تمامی رقبا هستم. من می‌خواهم تا زندگی آن‌ها را به فلاکت بکشانم. من می‌خواهم تا سهم آن‌ها از بازار را بدزدم. من می‌خواهم آن‌ها را بترسانم و می‌خواهم به‌تمامی اعضای گروه خود این حس را بدهم که برنده‌ی واقعی ما هستیم.»

9. بااحتیاط آماده شوید

به نظر می‌رسد هرکسی در این روزها دارای یک کسب‌وکار نوپا باشد و این باعث می‌شود سرمایه‌گذاران به هر طرف که نگاه بیندازند با سیلی از درخواست‌های سرمایه‌گذاری روبرو شوند. اهمیتی ندارد که شما به دنبال جلب‌توجه چه چیزی در کسب‌وکار خود باشید، شما قبل از تمامی این مسائل باید از آمادگی کامل خود مطمئن شوید.

شما ممکن است تنها دارای یک فرصت اندک باشید، پس هرگز تصور نکنید که شانس مجدداً در خانه‌ی شما را خواهد زد.

10. ترسی از طلب کردن خواسته‌های خود نداشته باشید

شما می‌توانید یک ‌گوشه نشسته و در مورد چیزهایی که می‌خواهید فکر کنید یا اینکه می‌توانید از جای خود برخاسته و به سراغ آن چیزی که می‌خواهید بروید. این موضوع بسیار ساده است، اگر درخواست خود را مطرح نکنید فردی دیگر این کار را خواهد کرد.

ترسی از طلب کردن خواسته‌های خود نداشته باشید. بدترین اتفاقی که می‌تواند رخ دهد چیست؟ اگر در طلب کردن خواسته‌های خود موفق نشدید به عقب بازگشته و دوباره تلاش کنید. اگر از طرد شدن می‌ترسید، پس شما در آینده با مشکلاتی روبرو خواهید شد. شما باید قادر به بازگشت مجدد به میدان در زمانی مناسب پس از پذیرش شکست باشید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر