ماهان شبکه ایرانیان

نکته‌هایی که هر باغبانی باید بداند [قسمت دوم]

هر شخصی می‌تواند بدون خرج کردن پول زیاد, یک باغچه زیبا داشته باشد. نکات و حقه‌های کوچکی وجود دارد که افراد حرفه‌ای از آن‌ها برای زیبا نگه داشتن باغچه‌شان استفاده می‌کنند. مطمئنا بعد از رعایت این نکات همسایه‌هایتان به شما بابت داشتن چنین باغچه زیبایی حسابی حسودی خواهند کرد. با بنیتا همراه باشید تا این نکات را با هم مرور کنیم.

هر شخصی می‌تواند بدون خرج کردن پول زیاد, یک باغچه زیبا داشته باشد. نکات و حقه‌های کوچکی وجود دارد که افراد حرفه‌ای از آن‌ها برای زیبا نگه داشتن باغچه‌شان استفاده می‌کنند. مطمئنا بعد از رعایت این نکات همسایه‌هایتان به شما بابت داشتن چنین باغچه زیبایی حسابی حسودی خواهند کرد. با بنیتا همراه باشید تا این نکات را با هم مرور کنیم.

نکته های باغبانیhuffingtonpost

پوست مرکبات
به یاد داشته باشید که در اواسط زمستان می‌توانید شروع به کاشت گیاهان کنید, این کار روی اغلب گیاهان جواب می‌دهد. به هر حال پیشنهاد می‌شود که اگر می‌خواهید سبزیجات  بکارید از پوست مرکبات استفاده کنید. مواد مغذی داخل پوست پرتقال و لیمو برای سبزیجات بسیار مفید هستند.

نکته های باغبانیveggiegardener

مراقب حیوانات باشید
اگر می‌خواهید حیوانات را از باغچه‌تان دور نگه دارید کافیست تا از محیط آن حفاظت کنید. حیوانات داخل باغچه‌ای با اشیا تیز نمی‌روند. بنابراین اگر نگران حیوانات خانگی خودتان هستید می‌توانید از یک وسیله تیز که ضرر زیادی ندارد مانند چنگال پلاستیکی استفاده کنید.

نکته های باغبانیflowergardenpictures

گیاهان خود را پخش کنید
نباید گل ها را کنار هم بکارید زیرا برای شاخ و برگ و ریشه‌هایشان نیاز به فضا دارند. حتی بعضی گیاهان زمانی که یک گیاه دیگر به قلمروشان تجاوز می کند, روحیه دشمنی پیدا می‌کنند.گیاهان رستنی جزو این دسته هستند. مراقب این گیاهان باشید و آن‌ها را دور از هم بکارید.

نکته های باغبانیpinterest

گلخانه کوچک
حتی اگر فضای کافی هم نداشته باشید, می‌توانید گیاهانتان را در گلخانه بکارید. برای این کار فقط به یک بطری نوشابه پلاستیکی احتیاج خواهید داشت. ته بطری را بریده و تنه آن را روی دانه کاشته شده قرار دهید. هرچند که این روش تنها برای زمانی مناسب است که گیاهتان کوچک بوده و داخل بطری جا می‌شود اما استفاده از آن بسیار موثر و کاربردی است. 

نکته های باغبانیgardenfinance

یک وسیله اندازه گیری مناسب
نیازی نیست تا وسایل اندازه گیری مانند متر و خط کش را همه جا با خودتان حمل کنید کافیست تا روی دسته چوبی یک وسیله را با استفاده از خط کش نشانه گذاری کنید. حالا هر زمان که نیاز داشته باشید یک وسیله اندازه گیری دم دستتان دارید.

نکته های باغبانیgardenknowhow

کرم خاکی
کرم‌های خاکی عاشق باغچه هستند. بعضی مردم متنفرند از اینکه در خاکشان کرم ببینند. اما در مور آن‌ها سریع قضاوت نکنید. زیرا آن‌ها واقعا مفید هستند. اگر می‌خواهید کرم‌های بیشتری را جذب باغچه تان کنید, از مواد کاملا طبیعی استفاده کنید.

نکته های باغبانیnthelovelyplats

کود
زمانی که تازه گیاهانتان را کاشته اید از کود استفاده نکنید. بلکه باید کود را از دو یا سه هفته قبل از کاشت گیاه به خاک اضافه کرده باشید تا آن را یکپارچه و با ثبات کند. شاید این کار زمان زیادی ببرد اما ارزشش را دارد. اگر در منطقه برف خیز زندگی می‌کنید, کود را در فصل پاییز پخش کنید و روی آن را با مالچ در زمستان بپوشانید و در بهار گیاهان خود را بکارید.

نکته های باغبانیproflowers

از دو گلدان استفاده کنید
شاید باغچه تان در هر فصل یکجور به نظر برسد. بسیاری از باغبانان ترجیح می‌دهند هر سال گیاهانشان را عوض کنند. یک راه آسان این است که از دو گلدان استفاده کنید هر موقع که نیاز بود گلدان بالایی را در آورده و از گلدان زیری استفاده کنید.

نکته های باغبانیquartoknows

گیاهان را تحریک کنید
یک راه آسان برای کمک به رشد گیاهان این است که یک تکه از قسمت بالایی آن را از ساقه جدا کنید. این کار باعث تحریک گیاه شده و گیاه برگ‌های بیشتری می‌دهد. این یک روش شناخته شده و کم خطر است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان