ماهان شبکه ایرانیان

۳ نکته اساسی برای مراقبت از گیاهان

اگر تا به حال روی مهارت‌های کاشت گیاه خود کار نکرده‌اید باید بگوییم که گیاهان تنها برای تزیین منزل شما نیستند بلکه با تصفیه کردن هوا احساس خوبی نیز به شما می‌دهند

اگر تا به حال روی مهارت‌های کاشت گیاه خود کار نکرده‌اید باید بگوییم که گیاهان تنها برای تزیین منزل شما نیستند بلکه با تصفیه کردن هوا احساس خوبی نیز به شما می‌دهند. در واقع ایجاد شرایط مناسب برای نفس کشیدن و توسعه یافتن گیاهان، به ساکنین و مهمانان خانه کمک می‌کند که احساس راحتی بیشتری داشته باشند. داشتن یک باغچه در حیاط منزل و یا فضای سبز پشت بام عالی است اما رسیدگی کردن به طبیعت در داخل منزل هم جای خودش را دارد. ما 3 نکته در مورد مراقبت از گیاهان را می‌خواهیم با شما در میان بگذاریم که روش‌های قدیمی شما را برای همیشه تغییر خواهند داد و باعث می‌شوند همین امروز دستکش‌های باغبانی خود را در آورده و مشغول کار شوید پس با بنیتا همراه باشید.  

1- ریشه‌ و منشا گیاهان خود را بشناسید

مراقبت از گیاهانCredit: Siren Lauvdal

حتما دلیلی وجود دارد که برگ‌های گیاه فیکوس لیراتا که کنار رادیاتور قرار داده‌اید در حال افتادن هستند یا برگ‌های پیچک انگلیسی که در یک گوشه تاریک قرار داده‌اید در حال زرد شدن هستند. منشا اکثر گیاهان آپارتمانی مناطق گرمسیری یا نیمه گرمسیری است و در محیط‌های داخلی با حداقل دمای 15 درجه و مقدار کمی آفتاب رشد خواهند کرد. شناخت ریشه و منشا اصلی گیاهان به شما کمک می‌کند که بتوانید شرایط آب و هوایی مناسبی را برای آن‌ها فراهم کنید.

2- بیش از حد به گیاهان آب ندهید

مراقبت از گیاهانCredit: Siren Lauvdal

آب دادن بیش از حد به گیاهان علت اصلی مرگ آن‌ها است. بنابراین قبل از اینکه گیاه مورد نظر خود را به خانه بیاورید از یک باغبان در مورد نیازهای خاص آن گیاه اطلاعات کسب کنید. یک راه آسان برای تشخیص اینکه آیا گیاه به آب زیادی نیاز دارد یا خیر این است که آن را بلند کنید. گیاهان خشک سبک خواهند بود و گیاهان سنگین به آب بیشتری نیاز دارند. زمانی که به گیاهتان آب می‌دهید حواستان به زیر گلدانی باشد، هر زمان مشاهده کردید که زیر گلدانی در حال خیس شدن است باید آبیاری را متوقف کنید. 

3- یک آبپاش دوست جدید شما خواهد بود

مراقبت از گیاهانCredit: Lorenzo Pennati

قطرات ریز و ملایم ناشی از اسپری کردن آب برای برگ گیاهانی مانند سرخس و ساکولنت‌ها بسیار خوب است زیرا همه برگ‌ها را پوشش می‌دهد. به عبارت دیگر یک آبپاش برای هر نوع گیاهی می‌تواند به کار رود زیرا باعث افزایش آبرسانی و رطوبت گیاه می‌شود و همچنین برگ گیاهان را از آلودگی و گرد و خاک تمیز می‌کند. توصیه ما این است که  به دنبال یک آبپاش مسی باشید تا هم این وظیفه را به خوبی انجام دهد و هم دکوراسیون منزلتان را زیبا کند. 

اگر تصمیم گرفته‌اید همین الان برای درست کردن باغچه خودتان دست به کار شوید خواندن مقاله "نکته‌هایی که هر باغبانی باید بداند" را به شما توصیه می‌کنیم.
 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان