با ورزش لاغر شویم یا با رژیم ـ بخش دوم

این مقاله برای افرادی است که روی تردمیل می‌دوند، با این امید که چربی‌هایشان آب شود. یا این که به کلاس ورزش‌های کاردیو می‌روند و در آن‌جا سختی می‌کشند و امیدوارند که بتوانند لاغر شوند.

 ورزش کردن برای لاغری

این مقاله برای افرادی است که روی تردمیل می‌دوند، با این امید که چربی‌هایشان آب شود. یا این که به کلاس ورزش‌های کاردیو می‌روند و در آن‌جا سختی می‌کشند و امیدوارند که بتوانند لاغر شوند.

در این قسمت چهار دلیل را بررسی می‌کنیم که چرا ورزش نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای رژیم غذایی باشد. دو دلیل در قسمت قبلی مقاله بررسی شده‌اند و این‌جا به دو دلیل بعدی می‌پردازیم

3. شما به دلیل ورزش به خود پاداش می‌دهید

به کلاس یوگا رفته‌اید؟ می‌توانید این را با خوردن اسموتی پر از قند جشن بگیرید! آن جلسه ورزش بسیار سنگین را پشت سر گذاشته‌اید؟ پس از روی خوشحالی می‌توانید پاستای بیشتری بخورید! هر چه باشد شایسته‌اش هستید! 

اگر فراموش کنید که هدف شما لاغری است، این کار باعث می‌شود که هدف خود را گم کنید. کلاین می‌گوید: «اگر پاداش برای شما یعنی غذا خوردن، این کار باعث می‌شود اثر مثبت ورزش روی کاهش وزن از دست برود.»

4. ورزش باعث کم‌تحرکی می‌شود

پس از آن که از باشگاه برگشتید، یا احساس می‌کنید که وظیفه‌تان برای آن روز را انجام داده‌اید یا این که حس می‌کنید که به‌سختی می‌توانید از جایتان تکان بخورید. شاید هم به جای پله معمولی، از پله برقی بالا بروید. یا این که به‌جای این که تا فروشگاه نزدیک خانه راه بروید، با ماشین بروید. همه این‌ها باعث می‌شود که در مجموع، تحرک شما نسبت به زمانی که کمتر ورزش می‌کردید کمتر شود. کلاین می‌گوید: «این معادله تعادل انرژی است. اگر یک ساعت شدید ورزش کنید و 23 ساعت بی‌تحرک باشید، کالری‌هایی که سوزانده‌اید برمی‌گردند.» تحقیقی روی افراد مسن انجام شده که نشان می‌دهد که آنهایی که یک ساعت در روز ورزش کرده‌اند عملا کالری بیشتری نسوزانده‌اند چون در زمان‌های دیگر تحرکشان کمتر شده است.

ورزش کردن برای لاغری

کلاین برای کاهش وزن این راهنمایی‌ها را می‌کند:

• مصرف کالری خود را کم کنید. یکی از بهترین راه‌ها این است که میزان مصرف غذای خود در هر وعده را کاهش دهید.

• از خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های پرکالری دوری کنید.

• به یاد داشته باشید که کالری نوشیدنی‌ها هم حساب می‌شود، هر چند که به نظر ما نوشیدنی‌ها شاید کالری زیادی نداشته باشند.

• ورزش برای کاهش کالری افراد چاق مهم است، اما به‌تنهایی اثر زیادی روی کاهش وزن نمی‌گذارد.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان