ده غذایی که می‌تواند باعث سرطان شود [قسمت دوم/پایانی]

سرطان یکی از ترسناک‌ترین و همچنین پرهزینه‌ترین بیماری‌های شایع در میان مردم جهان شده است

سرطان یکی از ترسناک‌ترین و همچنین پرهزینه‌ترین بیماری‌های شایع در میان مردم جهان شده است. هرچند با پیشرفت‌های زیاد در فنّاوری، بیشتر سرطان‌ها تقریباً قابل‌درمان شده اند ولی هنوز سرطان‌هایی هم وجود دارند که قابل‌درمان نیستند؛ بنابراین برای شما باید همان‌قدر که از این بیماری ترس دارید تلاش بیشتری به‌منظور پیشگیری از این بیماری هم مهم باشد. از جمله راه های پیشگیری از سرطان می‌توانیم به ورزش که در مورد آن قبلاً صحبت کرده‌ایم و هم‌چنین استفاده از مواد غذایی مناسب‌تر همانند پروبیوتیک اشاره کنیم. هنگامی‌که از پیشگیری صحبت می‌کنیم، در میان همه روش‌ها، پیشگیری توسط وعده‌های غذایی و هر آنچه می‌خوریم یکی از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از سرطان است. ما نمی‌توانیم اثرات آنچه را که می‌خوریم انکار کنیم. غذایی که می‌خورید بر روی تمام بدن شما تأثیر می‌گذارد و بسیاری از غذاها می‌تواند عامل اصلی سرطان در انسان‌ها باشد. شما باید این غذاها را با غذاهایی که به‌سلامتی شما کمک کنند عوض کنید؛ بنابراین بنیتا برای شما ده مورد از غذاهایی که احتمال سرطان را افزایش می‌دهد، لیست کرده است. با ما در قسمت پایانی همراه باشید. مطالب پیشین را هم از دست ندهید.

 

5- ماهی سالمون پرورشی

ماهی سالمونCredit: toptenscentral

بله درست خواندید. ماهی پرورشی سالمون هم جز مواد غذایی است که می‌تواند بدن شمارا در معرض سرطان قرار دهد. این ماهی‌های پرورشی به علت صفت پرورشی که به آن‌ها داده‌ایم، باعث سرطان می‌شود. ماهی سالمون پرورشی معمولاً درجاهایی پرورش داده می‌شود که در معرض افت کش ها، قارچ‌کش‌ها و همچنین مواد مقاوم در برابر انتی بیوتیک ها هستند و این مواد در گوشت این موجودات به‌شدت جذب می‌شود و با خورده شدن این سموم وارد خون و بدن انسان می‌شود، این مواد شیمیایی از عوامل سرطان‌زا انسان هستند. توصیه ما به شما این است که همیشه از ماهی‌هایی که در طبیعت رشد کرده‌اند استفاده کنید و از ماهی‌های پرورشی دوری‌کنید. ماهی بر اساس نوع زندگی که دارد که جاذب سموم است. گوشت ماهی دارای امگا 3 مفید برای بدن شما است و می‌توانید گوشت سالم آن را جایگزین گوشت قرمز کنید. برای مثال شما می‌توانید از ماهی قزل الا وحشی (همان ماهی که در طبیعت بزرگ‌شده است و یا در دریا صیدشده است) به‌عنوان جایگزین سالمون پرورشی استفاده کنید. هنگامی‌که غذایی درخواست می‌دهید همیشه بدانید که این غذا از کجا آمده است، اگر ماهی شما حتی قزل الا پرورشی هم باشد برای شما مشکل‌ساز خواهد بود. پس به غذایی که می‌خورد به‌شدت اهمیت دهید.

 

4- شکر تصفیه‌شده / سودا

سوداCredit: toptenscentral

شکر تصفیه‌شده می‌تواند یکی دیگر از سم‌هایی باشد که با خوشمزگی کامل وارد بدن شما شود و سرطان را به خانه بدن شما وارد کند. هر ماده‌ای بر روی آن عملیات پالایشی صورت گرفته باشد معمولاً اثرات طبیعی خودش را از دست می‌دهد و باعث مشکلات بعدی در بدن می‌شود. علاوه براین مشکل نباید از شکر به‌عنوان یک افزودنی همیشگی استفاده کنید، شکر به‌عنوان قند وارد بدن شما می‌شود و برای کسانی که مشکلات انسولینی دارند، یک خطر بزرگ محسوب می‌شود و از طرفی این ماده یکی از منابع تغذیه سلول‌های سرطانی است. سودا هم به‌عنوان یکی از فراورده‌های لاکتوزی در نوشابه‌ها معمولاً استفاده می‌شود که خود باعث افزایش احتمال سرطان می‌شود. اسید موجود در نوشابه‌ها که به‌صورت کامل به آن رسیدگی خواهیم کرد هم باعث سرطان در سلول‌های بدن شما خواهد شد؛ بنابراین برای کنترل احتمال سرطان در بدن خودتان باید مصرف قند و شکر خودتان را کنترل کنید و از موادی که قند طبیعی در خودشان دارند استفاده کنید. هرچقدر از انواع شکرها دور بمانید بهتر است. سعی کنید از خوردن نوشابه‌های گازدار به‌صورت کامل دست بکشید و از زندگی سالم خودتان لذت ببرید.

 

3- مواد رژیمی

تغذیه رژیمیCredit: toptenscentral

مواد رژیمی آن‌چنان‌که شما تصور دارید سالم نیستند. این محصولات در داخل خودشان به‌جای ترکیباتی که ممکن بود برای شما مضر باشد، ترکیبات مضرتری دارند. به‌جای استفاده از این مواد غذایی بهتر است وعده‌های غذایی خودتان را بر اساس توصیه‌های پزشکی تنظیم کنید و از این مواد غذایی رژیمی دوری‌کنید. مواد شیمیایی که در این قسمت و قسمت قبلی به شما معرفی کردیم معمولاً در این محصولات هم وجود دارند؛ که باعث مشکلات جبران‌ناپذیر در بدن شما می‌شود ازجمله احتمال سرطان. این مواد معمولاً دارای طعم‌دهنده‌ها، شیرین‌کننده‌های مصنوعی، رنگ شیمیایی هستند. به‌عنوان‌مثال می‌توان به ساخارین به‌عنوان یکی از عوامل شیرین‌کننده مصنوعی نام ببریم ولی این ترکیب به خودی خودش می‌تواند یکی از خطرناک‌ترین ترکیب‌ها باشد. رنگ‌های غذایی با شماره کدهای مخصوص هم یکی از دیگر ترکیب‌ها هستند. این ترکیب‌ها اصلاً برای بدن شما مناسب نیستند. ازجمله زنگ قرمز که می‌تواند خطرناک‌ترین ترکیب‌ها را در خود داشته باشد باید پرهیز کنید. این حرف‌ها نباید شعار باشد، سعی کنید در خرید کردن‌های خودتآن‌همیشه قوانین را رعایت کنید و مواد مضر را از خریدهای خودتان حذف کنید.

 

2- آرد فراوری‌شده

ارد فراوریCredit: toptenscentral

ما در این مقاله، مواد فراوری‌شده زیادی را موردبررسی قراردادیم و در مورد همه آن‌ها و مضرات و فواید آن‌ها صحبت کردیم. شما باید سلامتی خودتان را در اولویت هزینه‌ها قرار دهید و برای آن هزینه کنید. مواد غذایی وقتی مورد فرآوری شیمیایی قرار می‌گیرند معمولاً خاصیت‌های خودشان را از دست می‌دهند و به‌جای آن ترکیب‌های مضر به خودشان می‌گیرند. این مواد شیمیایی می‌توانند در فرایندهای مختلف وارد ماده غذایی شود. اگر می‌خواهید از مواد فراوری‌شده استفاده کنید سعی کنید از موادی استفاده کنید که هزینه‌ای جهت حفظ مواد ارزشمند آن‌هم شده باشد. از دیگر مواد فراوری‌شده می‌توانیم به آرد اشاره‌کنیم. آرد ترکیبی است که دارای هیدروکربن‌های فراوانی در خودش است که باعث افزایش میزان قند در بدن می‌شود و افزایش قند غذایی مناسب برای سلول‌های سرطانی است. هر شکلی از آرد فراوری‌شده در ماکارونی و برنج و غیره می‌تواند مشکلات زیادی برای شما به وجود آورد. معمولاً توصیه می‌شود مصرف این مواد در اولویت غذایی قرار نگیرد و یا به‌صورت طبیعی از آن‌ها استفاده شود، معمولاً از آرد به‌جای آرد تصفیه‌شده باید استفاده شود. آرد گندم یکی از سالم‌ترین غذاهای است که می‌تواند به‌سلامتی شما کمک کند و همچنین در مواردی که می‌خواهید وزن خودتان را کنترل کنید به دردتان خواهد خورد. زندگی سالم‌تری به‌دوراز مواد فراوری‌شده داشته باشید.

 

1- مواد غذایی اصلاح ژنتیکی شده

دستکاری ژنتیکCredit: toptenscentral


GMO یا همان دست‌کاری ژنتیکی برای اصلاح ساختار مواد در صدر جدول مواد سرطان‌زا قرارگرفته است. این مشکل در کشورهای جهان سوم یکی از مشکلات اساسی محسوب می‌شود هرچند در بعضی از موارد به‌کلی دست‌کاری ژنتیکی ممنوع شده است؛ اما در بسیاری از کشورهای جهان سوم به علت عدم تعادل در عرضه و تقاضا معمولاً از این اصلاح نژادی برای افزایش باروری استفاده می‌شود و باعث به وجود آمدن مشکلات جبران‌ناپذیر در همان ناحیه می‌شود. این تغییرات و اصلاح ژنتیکی در بعضی از موارد برای مقاوم‌سازی گیاهان در برابر سموم و همچنین افت‌ها استفاده می‌شود. هرچند با مهندسی‌های انجام‌شده بازهم این تغییرات ژنتیکی همواره برای سلامتی بشر مشکل‌ساز بوده است. به‌طوری‌که سازمان بهداشت جهانی دراین‌باره نیز هشدار داده است. مواد تغییر ژنتیک شده معمولاً باعث ایجاد تومور و همچنین سرطان در بافت‌ها می‌شود. امروزه برای جلوگیری از مشکلات ناشی از این مواد، بر روی بسته‌بندی‌های علائم هشداردهنده کافی ذکر می‌شود تا مردم در انتخاب این مواد هوشیارانه عمل کنند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر