۱۳ غذایی که به سوختن کالری ‌کمک می ‌کنند [قسمت اول]

همه‌ی ما می‌دانیم که این حرف‌ها بیشتر شبیه به یک رؤیاست تا واقعیت؛ اما درواقع غذاهایی وجود دارد که با خوردن آن‌ها سوخت‌وساز بدن بالا رفته، هورمون‌های دفع چربی بیشتر ترشح شده و سمومی که کاهش وزن شما را دشوار می‌کنند نیز از بین می‌روند

همه‌ی ما می‌دانیم که این حرف‌ها بیشتر شبیه به یک رؤیاست تا واقعیت؛ اما درواقع غذاهایی وجود دارد که با خوردن آن‌ها سوخت‌وساز بدن بالا رفته، هورمون‌های دفع چربی بیشتر ترشح شده و سمومی که کاهش وزن شما را دشوار می‌کنند نیز از بین می‌روند. فقط مراقب باشید: اگر می‌خواهید تا این خوراکی‌ها به‌مانند یک معجزه عمل کنند، آن‌ها را در کنار یک رژیم غذایی سالم مصرف کنید. درست حدس زدید، انتظار نداشته باشید تا خوردن این غذاها در کنار مصرف چیپس و سایر مواد مضر به لاغری شما منجر شود. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

 

1- تمرهندی

تمر هندی

Credit: Getty

تمرهندی میوه‌ای است که در بسیاری از غذاهای هندی استفاده شده و اخیراً نیز ارتباط آن با کاهش وزن به اثبات رسیده است. مطالعات نشان داده است تمر هندی باعث کاهش اشتها و چربی بدن از طریق کنترل سطح سروتونین مرتبط با سیری شده، سوختن چربی‌ها را افزایش داده و توانایی بدن در تولید سلول‌های چربی جدید را بالا می‌برد. درصورتی‌که به میوه‌ی خام تمر هندی دسترسی ندارید، از تمرهندی‌های بسته‌بندی‌شده در فروشگاه‌ها استفاده کنید.

 

2- زردچوبه

زردچوبه

Credit: Getty

این ادویه‌ی زردرنگ نه‌تنها برای کاهش ورم‌های حاد بدنی مفید است، بلکه می‌تواند التهاب در سلول‌های چربی را نیز کاهش دهد. درست است، سلول‌های چربی شما هم دچار التهاب می‌شوند! در یک مطالعه‌ی انجام‌شده در دانشگاه تافتس، زمانی که به موش‌های آزمایشگاهی کورکومین (یکی از رنگ‌دانه‌های فعال در زردچوبه) داده شد، وزن آن‌ها کاهش و چربی بدنشان کمتر شد. شگفت‌انگیز است!

 

3- آب گوجه‌فرنگی

آب گوجه فرنگی

Credit: Getty

چه کسی تصور می‌کرد که این مایع قرمزرنگ می‌تواند چربی سوز باشد؟ مشخص شده است که آب گوجه‌فرنگی به کاهش التهاب و کوچک شدن سلول‌های چربی کمک می‌کند. در یک مطالعه‌ی منتشرشده در «مجله‌ی تغذیه» در بریتانیا، محققان دریافته‌اند که نوشیدن تقریباً 300 گرم آب گوجه‌فرنگی در 20 روز به کاهش التهاب سیستمیک بدن در زنان چاق کمک می‌کند. آب گوجه‌فرنگی همچنین باعث افزایش پروتئین کاهش‌دهنده‌ی چربی‌ها، آدیپونکتین، می‌شود.

 

4- کلم پیچ

کلم پیچ

Credit: Getty

این پادشاه سبزی‌ها نه‌تنها مغذی‌ترین غذای موجود در طبیعت است، بلکه به کاهش اشتها و از بین رفتن سموم بدن نیز کمک می‌کند. چهار فنجان از کلم پیچ (همان مقداری که در سالاد استفاده می‌کنید) دارای 10 گرم فیبر و مواد مغذی کافی برای از بین بردن سموم موجود در کبد، تنها در 48 ساعت، است. یک بدن عاری از سموم رغبت کمتری برای مصرف غذاهای قندی و سرخ‌شده دارد. کلم پیچ را در سالاد خود همراه با آواکادو، فلفل دلمه و گوجه‌فرنگی‌های تزئینی مصرف کنید. به‌علاوه سعی کنید تا آن‌ها را به‌طور خام مصرف کنید و یا در داخل آب سبزیجات مختلف بریزید.

 

5- ماهی سالمون وحشی

ماهی سالمون

Credit: Getty

درحالی‌که از داشتن شکمی 6 تکه ناکام مانده‌اید، می‌توانید با خوردن مرتب ماهی سالمون از شر چربی‌های شکمی خلاص شوید. امگا 3 موجود در ماهی سالمون حساسیت بدن در برابر انسولین را بهبود بخشیده و باعث آب شدن چربی‌ها از دور کمر می‌شود. ماهی سالمون همچنین هورمون‌های تیروئید را به‌منظور افزایش سوخت‌وساز بدن فعال می‌کند. ماهی سالمون را همراه با گریپ‌فروت و یا خردل میل کنید.

 

6- دارچین

دارچین

Credit: Getty

این ادویه‌ی معطر به جابجایی سریع‌تر گلوکز در سلول‌ها کمک می‌کند، درنتیجه ترشح هورمون ذخیره کننده‌ی چربی در بدن کاهش می‌یابد؛ اما دقت داشته باشید که خوردن یک تکه دارچین به حال شما سودی ندارد! برای دست‌یابی به نتایج چربی سوزی مورد انتظار، شما نیاز دارید تا حداقل یک‌چهارم قاشق چای‌خوری از دارچین را میل کنید. استفاده از دارچین بسیار آسان است؛ اندکی دارچین به اسموتی وانیلی خود اضافه کنید. آن را همراه با وعده‌های غذایی خود میل کنید و در انواع دسرها از آن بهره ببرید. اگر به دنبال خواص دیگر دارچین هستید مقاله‌ی معجزه دارچین برای پوست های خسته را مطالعه کنید.

توصیه‌ی ما این است که قسمت بعدی و پایانی این مقاله را نیز دنبال کنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان