طرز تهیه ۶ دسر خوشمزه فقط با ۳ ماده غذایی

چرا هر چیزی که برای ما بد است، فوق‌العاده خوشمزه است؟ البته شاید همه‌چیزها این‌طور نباشند، مثل سبزی‌ها و میوه‌ها. اما گاهی اوقات ترجیح می‌دهیم یک‌کاسه بزرگ بستنیُ، کیک هلو، کیک شکلاتی یا ۳ کوکی لذیذ را باهم بخوریم. معمولاً بعد از وعده‌غذایی‌مان دوست داریم یک‌چیز شیرین بخوریم.

چرا هر چیزی که برای ما بد است، فوق‌العاده خوشمزه است؟ البته شاید همه‌چیزها این‌طور نباشند، مثل سبزی‌ها و میوه‌ها. اما گاهی اوقات ترجیح می‌دهیم یک‌کاسه بزرگ بستنیُ، کیک هلو، کیک شکلاتی یا 3 کوکی لذیذ را باهم بخوریم. معمولاً بعد از وعده‌غذایی‌مان دوست داریم یک‌چیز شیرین بخوریم.

یکی از سخت‌ترین چیزها در مورد سالم غذا خوردن این است که همیشه اکثر دستورالعمل‌های سالم به نظر می‌رسند نیاز به مقدار زیادی کار و زمان دارند، و یا مواد تشکیل‌دهنده‌شان در دسترس ما نیستند. با بنیتا همراه باشید تا دستورالعمل درست کردن چند دسر بسیار خوشمزه و آسان را به شما نشان دهیم.

 

1- پنکیک پروتئینی شکلاتی

پنکیک پروتئینی شکلاتیCredit: listotic

شاید قبلاً دستورالعمل‌های پنکیک با آرد کم را دیده باشید (باورش سخت است که موز و تخم‌مرغ بتوانند پنکیک بسیار خوشمزه درست کنند)، اما با اضافه کردن پودر پروتئین عطروطعم فوق‌العاده‌ای به آن می‌دهیم. شما همچنین می‌توانید پودر پروتئین را جایگزین پودر کاکائو کنید. 

طرز تهیه:

1 موز رسیده، 2 عدد تخم‌مرغ و 1 اسکوپ پودر پروتئینی شکلاتی (یا پودر کاکائو) را باهم مخلوط‌کنید. شما همچنین می‌توانید آن‌ها را با دست هم بزنید، فقط مطمئن شوید که به‌خوبی مخلوط شده‌اند. 

ماهی‌تابه را روی شعله متوسط بگذارید. یک کره کوچک در آن بیندازید. کمی کره هم به مخلوط خمیری اضافه کنید. خمیرهای کوچک را درون ماهی‌تابه بیندازید. هر چه کوچک‌تر باشند برداشتن و وارونه کردن آن‌ها هم آسان‌تر است. باید دو طرف را سرخ‌کنید. هر طرف حدود 2 دقیقه طول می‌کشد. با استفاده از چنگال می‌توانید میزان  سرخ شدن آن‌ها را بررسی کنید. 

نکات:

می‌توانید از دارچین، تکه‌های نارگیل، شکلات خردشده، یا هر چیز دیگری نیز استفاده کنید. اگر هم ترجیح می‌دهید ساده باشد فقط از موز و تخم‌مرغ استفاده کنید و پودر پروتئین را حذف کنید. پوره توت‌فرنگی یا تمشک را به‌عنوان شربت استفاده کنید. این دستورالعمل فقط به‌اندازه یک نفر است، برای افراد بیشتر مواد را دو برابر  یا چند برابر کنید.

هرچقدر موزتان رسیده‌تر باشد، پنکیک شما شیرین‌تر و خوشمزه‌تر خواهد بود. اگر موز به‌اندازه کافی نرسیده باشد مخلوط کردن آن در مخلوط‌کن دشوارتر خواهد بود.

 

2- کوکی جو

کوکی جوCredit: listotic

بله درسته! برای درست کردن سالم‌ترین کوکی دنیا فقط به جو و کمی موز رسیده نیاز دارید.

طرز تهیه:

2 موز رسیده را در یک‌کاسه خردکنید، و سپس آن را با 1 فنجان جو و تعداد انگشت‌شماری کشمش مخلوط‌کنید. اگر کشمش را بیش‌ازحد اضافه کنید کوکی‌ها از هم خواهند پاشید. 16 اسکوپ کوچک از مخلوط را روی فویل روغنی و نچسب بگذارید و به مدت 15 دقیقه در دمای 350 درجه فر قرار دهید.

نکات:

می‌توانید دارچین، نمک، گردو، شکلات خردشده، تکه‌های نارگیل، دانه کتان، جوز، عسل، وانیل یا هر چیز دیگری به آن اضافه کنید. فقط مطمئن شوید که بیش‌ازحد مخلوط نشده‌اند و یا کوکی‌ها به هم نمی‌چسبند. 

ازآنجاکه اندازه موزها می‌توانند متفاوت باشند، اگر خمیر بیش‌ازحد شل و نرم بود، بازهم جو به آن اضافه کنید. این کوکی‌ها برای صبحانه و یا تنقلات مدرسه عالی هستند! بچه‌ها آن‌ها را دوست دارند. 

می‌توان از شکلات سفید خردشده، گردو، و زغال‌اخته خشک‌شده نیز استفاده کرد. موزها را می‌توان بزرگ خرد کرد تا کوکی‌ها ترد و نرم شوند و طعم کارامل به خود بگیرند. 

 

3- مکعب‌های کره بادام‌زمینی و جو

مکعب‌های کره بادام‌زمینی و جو

Credit: listotic

این دسر سریع درست می‌شود و نیازی به پخت ندارد. این مکعب‌ها پروتئین، فیبر و مقداری قند دارند. و قطعاً بهتر از مکعب‌هایی است که از فروشگاه‌ها  می‌خریم. 

دستورالعمل:

یک فویل نچسب را درون ماهی‌تابه پهن کنید، یا اگر فویل نچسب ندارید ابتدا اسپری ضد چسبندگی بزنید سپس فویل معمولی‌تان را پهن کنید. کره بادام‌زمینی و عسل را گرم‌کنید تا ذوب شوند. می‌توانید 1-2 دقیقه آن‌ها را در ماکروویو گرم‌کنید یا روی اجاق‌گاز بگذارید. سپس 2 فنجان از جو را به‌آرامی به این مخلوط اضافه کنید، بسته به میزان عسل و کره  بادام‌زمینی‌تان مقدار جو را افزایش دهید. سپس آن‌ها را خوب مخلوط‌کنید. 

مخلوط را در ماهی‌تابه‌ای که از قبل آماده کرده‌اید بریزید و آن را چند ساعت در  یخچال بگذارید تا زمانی که بتوانید آن‌ها را به شکل مکعب برش دهید. اگر دوست دارید مکعب‌ها سفت باشند همچنان آن‌ها را در یخچال نگه‌دارید، اگر دوست دارید نرم و چسبنده باشند آن‌ها را در بیرون از یخچال بگذارید.

نکات:

متأسفانه این دستورالعمل با کره بادام‌زمینی طبیعی خوب درنمی‌آید، پس آن را امتحان نکنید. هرچند کره بادام‌زمینی طبیعی ترجیح داده می‌شود اما مشکل اینجاست که ذوب نمی‌شود و مخلوط را به‌خوبی کنار هم نگه نمی‌دارد.

به‌جای جو از غلات مشابه دیگر نیز استفاده کنید. حتی می‌توانید چیزهایی مانند بادام‌زمینی، دانه کتان و یا شکلات خردشده را به‌راحتی با آن ترکیب کنید. اگر می‌خواهید از تکه‌های شکلات هم استفاده کنید ابتدا بگذارید مخلوط به مدت 5 دقیقه سرد شود سپس آن‌ها را اضافه کنید، چون شکلات‌ها ذوب می‌شوند.

 

4- بستنی شکلاتی پی‌بی(PB)

بستنی شکلاتی پی‌بی(PB)

Credit: listotic

بستنی چیزی است که تمام عمر دلتان برایش تنگ می‌شود. اگر تابه‌حال این دستورالعمل را امتحان نکرده‌اید، حتماً آن را دوست خواهید داشت. این دستورالعمل خیلی ساده و به‌آسانی قابل تهیه است.

دستورالعمل:

حداقل 2 موز را خردکنید و در  فریزر بگذارید تا یخ بزند. هر وقت موزها یخ زدند، آن‌ها را در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که نرم شوند آن‌ها را مخلوط‌کنید.

ممکن است مجبور شوید چند بار این کار را انجام دهید. می‌توانید  برای اینکه موزها سریع‌تر ذوب شوند کمی آب یا شیر بادام به آن‌ها اضافه کنید. اما ازآنجایی‌که آب و شیر، مخلوطمان را آبکی می‌کنند بهتر است آن‌ها را اضافه نکنیم.

2 قاشق غذاخوری کره بادام‌زمینی و 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو به آن اضافه کنید، و خوب مخلوط‌کنید. بستنی آماده است. بلافاصله آن را بخورید.

نکات:

دستورالعمل‌های تهیه بستنی بی‌نهایت هستند. شما می‌توانید بستنی موزی را به‌تنهایی بخورید و یا مواد دیگر را برای تغییر عطروطعم آن اضافه  کنید، چیزهایی مثل کره بادام، توت‌فرنگی، هلو، زغال‌اخته، شکلات رنده شده را در نظر داشته باشید.

بهترین کار این است که بلافاصله این بستنی را بخورید. اگر آن را در فریزر بگذارید بافت خود را از دست می‌دهد و تبدیل به کریستال‌های یخ می‌شود.

 

5- لقمه‌های روغن بادامی 

کیک شکلاتی در ماگ

Credit: listotic

این لقمه‌های کوچک انرژی فوق‌العاده زیادی دارند. حتی اگر بچه‌های شما از روغن بادام خوششان نیاید، آن‌ها را در این فرم دوست دارند.

دستورالعمل: 

2 فنجان جو در مخلوط‌کن بریزید و خردکنید. کار باعث می‌شود جوها کاملاً پودر شوند. 500 گرم کره بادام و یک‌سوم فنجان شربت افرا (یا عسل) به پودر جو در مخلوط‌کن اضافه کنید. این‌ها را آن‌قدر ترکیب کنید تا کاملاً باهم مخلوط شوند. اگر دیدید مخلوط بیش‌ازحد سفت است، مواد آبکی مانند شربت یا آب به آن اضافه کنید تا نرم شود. مخلوط را به‌صورت لقمه‌های گرد درآورید و آن‌ها را در یخچال بگذارید.

نکات:

می‌توانید برای بالا بردن ارزش غذایی این دسر، پودر پروتئین یا دانه کتان به آن اضافه کنید. وقتی لقمه‌ها سرد شدند آن‌ها را در شکلات آب‌شده فروببرید و طعم لذیذی به آن بدهید.

 

6- کیک شکلاتی در ماگ

کیک شکلاتی در ماگCredit: listotic

این دسر خیلی خوب به نظر می‌رسد. ترکیب موز و تخم‌مرغ نوعی سحر و جادو است! تنها چند دقیقه طول می‌کشد، و اشتهای آدم را زیاد می‌کند. از مزایای این دسر، نداشتن گلوتن، آرد کم، و آبدار بودنش است.

دستورالعمل:

1 موز کوچک بسیار رسیده، 1 تخم‌مرغ کوچک، و 2-3 قاشق غذاخوری پودر کاکائو در مخلوط‌کن بریزید و تا زمانی که خمیر تشکیل شود آن‌ها را مخلوط‌کنید. سعی نکنید آن‌ها را با دست مخلوط‌کنید چون به نتایج ناامیدکننده‌ای دست خواهید یافت. خمیر را در لیوانی چرب بریزید و حدود 1 دقیقه آن را در ماکروویو بپزید. این مدت‌زمان بستگی به سلیقه شما دارد. 

نکات:

شما همچنین می‌توانید این خمیر را به مدت 10-15 دقیقه در فر با درجه 350 فارنهایت بپزید. برای افزایش ارزش غذایی کیک می‌توانید به روی آن کره بادام‌زمینی بمالید.

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر