ماهان شبکه ایرانیان

۷ کتابی که باید در این اکتبر بخوانید

کتاب‌ ها  نقش مهمی در زندگی همه ما ایفا می‌کند

کتاب‌ ها  نقش مهمی در زندگی همه ما ایفا می‌کند. با خواندن هر کتاب، تجربیات شخصیت‌های اصلی داستان را می‌توانیم به کوله بار تجربیات زنگی خودمان اضافه کنیم و در شرایط مختلف زندگی، از آن‌ها استفاده کنیم. برخی از محققین هم بر این باورند که خواندن کتاب، باعث می‌شود هوش اجتماعی انسان افزایش یابد و یا احتمالا باعث افزایش طول عمر شود . در ادامه این مقاله  با بنیتا همراه باشید تا 7 کتاب به شما معرفی کنیم که از خواندن آن‌ها پشیمان نخواهید شد.

ماشین قرمز نوشته مارسی درمانسکی

 

ماشین قرمز

ماشین قرمز کتابی‌ است که می‌توانید در نگاه اول عاشق آن شوید. در چهارمین پاراگراف داستان به این شکل پیش می‌رود:

ـ«من تصمیم گرفتم مدرسه رو ترک کنم قبل از اینکه اخراجم کنند. اتفاقات زیادی در زندگی برای من افتاد که دیگر نتوانستم هیچ انگیزه‌ای برای مدرسه داشته باشم.

من برای بدست آوردن مقداری پول، با جاناتان دوست شدم. این اتفاق، یک تجربه جدیدی شد که قسمت مهمی از زندگی من را تحت تاثیر قرار داد. البته تجربه موفقیت آمیزی بود. من توانستم کمی بیشتر از پولی که نیاز داشتم را بدست بیاورم. اما این احساس موفقیت برای مدت کوتاهی ادامه داشت. مدتی بعد، جاناتان از من شکایت کرد و من به دادگاه حل اختلاف احضار شدم. هنوز هم نمیدانم چرا جاناتان این کار را کرد. »ـ

 ادامه داستان را در کتاب ماشین قرمز اثر مارسی درمانسکی بخوانید.

 

 

ساحره بذر نوشته مارگارت آتوود


ساحره بذر نوشته مارگارت آتوود

اگر شما از طرفداران شکسپیر هستید و در شرایطی قرار دارید که به دنبال بلیطی میگردید که به شما اجازه گرفتن یک انتقام سخت در ازای خیانت را بدهد، و دوست دارید در این مسیر، غم، اندوه و حماقت را تجربه کنید و از سحر و جادو هم کمک بگیرید، کتاب ساحره بذر، می‌تواند همان بلیط باشد. در پایان داستان هم کسی برای حماقت، شما را بازخواست نمی‌کند. احتمالا بعد از خواندن این کتاب خوشحال تر خواهید بود

 

زندگی تصادفی نوشته تری مک دانل

 

زندگی تصادفی نوشته تری مک دانل

اگر شما یک روزنامه نگار تازه‌کار هستید، یا نویسنده مقاله‌های ادبی، یا داستان نویس، و یا حتی اگر ویرایشگر متن هستید، حتما خاطرات تری مک دانل را در طول زندگی کاری خود، تجربه خواهید کرد. در کتاب زندگی تصادفی با لحن غیر جدی نویسنده،  می‌توانید با مشکلات و تجربیات یک نویسنده آشنا شوید.

 

گویین ورزها نوشته سارا دامت

 

گویین ورزها نوشته سارا دامت

اگر به دنبال خواندن داستانی هستید که در همان ابتدا، فرشتگان الهی هم از شخصیت‌های داستان باشند، این رمان همان کتابی است  که به دنبال آن بوده‌اید. در این کتاب به خانواده، عقاید مذهبی خانواده و تاثیر آن بر فرزندان و رابطه چند دوست با هم، توجه ویژه‌ای شده است. این رمان را از دست ندهید.

ـ«همه ما را گویین ورزها صدا می‌زدند. چون ما چهار خواهر بودیم که وقتی به‌دنیا آمدیم، پدر و مادر ما برای همگی، همین یک اسم (گویین ور) را انتخاب کردند. این تشابه اسمی، باعث شد که از همان لحظه‌ای که خودمان را شناختیم  زندگی ما به هم پیوند بخورد.  نه شاید از قبل‌تر، بهتر است بگویم از همان لحظه‌ای که اولین ثانیه زندگی ما قبل از زمین،  در بهشت آغاز شد ..... »

 

نیکوتین نوشته نل زینک

 

نیکوتین نوشته نل زینک

اگر قبلا هم کتاب‌های نل زینک را خواند‌ه‌اید و از علاقمندان کتاب‌های او هستید، حتما از این رمان جدید او هم استقبال خواهید کرد. شخصیت اصلی داستان، یک مدرسه پیدا می‌کند که در این مدرسه آموزش‌های کسب و کار به دانش آموزان ارائه می‌شود.  در این کتاب مطالب مفیدی همراه با داستان به خواننده ارائه می‌شود. 

ـ«یک خانم با پوست سبزه و  قدی کوتاه، با جوراب‌‌ ورزشی،  در حالیکه کیف پولش در یک پلاستیک دسته دار افتاده،  در حال یاد گرفتن نحوه راه اندازی کسب و کار خود، در کلاس نشسته بود....» 

 

ناگفتنی‌ها نوشته ترسا اُنیل

ناگفتنی‌ها نوشته ترسا اُنیل

اگر شما یک زن شلخته هستید و یا حتی اگر هم نیستید، به گذشته‌ای که  زنان در جامعه و در طول تاریخ داشته‌اند،  عشق خواهید ورزید.  در اکثر کتاب‌‌هایی که در مورد حضور زنان در جامعه اروپایی،  در طول قرن 19 نوشته شده،  تمرکز  بر عجز و ناتوانی آن‌ها است که تصویری زشت از آن‌ها به نمایش میگذارد. اما در این رمان برعکس سایر رمان‌ها، نویسنده تصویر زیبایی از زنان قرن 19 ارائه می‌دهد. این هم یکی از کتاب‌هایی است که هر زنی باید آن را بخواند

 

جوهر و چاقو نوشته آیزاک فیتزگرالد

جوهر و چاقو نوشته آیزاک فیتزگرالد

 داستان یک آشپز است و اتفاقاتی که در زندگی او می‌افتد.  این کتاب شامل تصاویر بسیار زیبایی است که داستان را برای مخاطبین به تصویر کشیده است. تصویرگری این کتاب توسط وندی مک(Wendy MacNaughton) یکی از برترین تصویر سازان انجام شده است. 

«آنتونی سرآشپز دلفینا در سانفرانسیسکو، یک خالکوبی ماهرانه از یک اسطوره افسانه‌ای نپالی به نام پل سینلا(Pulcinella ) دارد.  در افسانه‌های نپالی آمده که پل سینلا به ماه سفر کرد و با موجودات عجیبی به زمین بازگشت. این کتاب را بخوانید تا بدانید که چطور، نحوه آشپزی و غذاهایی که این موجودات عجیب می‌خوردند، بر روی آشپزی آنتونی تاثیر داشت. در واقع این داستان، پیوندی از جوهر خالکوبی او است با دنیای آشپزی...»

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان