مواد غذایی و سبزیجاتی که سرطان را شفا می‌دهند-بخش اول

در شرایطی که تعداد بیماران مبتلا به سرطان در سراسر دنیا، تعداد قابل ملاحظه‌ای است، نیاز به انجام مراقبت‌های ویژه برای پیشیگیری از ابتلا به این بیماری سخت، بیش از پیش احساس می‌شود

ضدسرطان

در شرایطی که تعداد بیماران مبتلا به سرطان در سراسر دنیا، تعداد قابل ملاحظه‌ای است، نیاز به انجام مراقبت‌های ویژه برای پیشیگیری از ابتلا به این بیماری سخت، بیش از پیش احساس می‌شود. طبق بررسی‌های محققان، برخی موادغذایی و سبزیجات هستند که نه تنها به بدن شما غذارسانی می‌کنند، بلکه به سم زدایی در بدنتان پرداخته و سلولهای سرطانی را از میان می‌برند. در این گزارش دو قسمتی قصد داریم تا تعدادی از این موادغذایی که قدرت بالایی در این زمینه دارند را به شما معرفی کنیم.این بخش اول گزارش ماست:

ضدسرطان

1- جلبک‌های دریایی:

کلپ، کونبو ونوری ،که انواع مختلف جلبک‌های دریایی هستند، تاثیر فوق العاده‌ای بر بیماری سرطان دارند. این جلبک‌های دریایی از جمله غنی‌ترین و بهترین منابع ید هستند که در رژیم غذایی اکثر افراد کمبودش احساس می‌شود. کمبود ید در بدن، یکی از عوامل ابتلای افراد به سرطان سینه و سرطان تخمدان است. این جلبک‌های دریایی مملو از کلسیم و پتاسیم و مواد معدنی هستند و درعین حال محیط بدن را قلیایی می‌کنند. لازم به ذکر است که سلولهای سرطانی در محیط قلیایی به سختی می‌توانند به زندگی ادامه دهند. شما می‌توانید از این جلبک‌های دریایی در سوپ، سالاد و یا اسموJی هایتان استفاده کنید. استفاده از این جلبک‌های دریایی در فرهنگ غذایی ایران چندان رایج نیست اما به عنوان مثال در سوشی، غذای رایج ژاپنی‌ها از این جلبکها استفاده می‌شود که با خوردن سوشی هم می‌توانید این جلبکها را مصرف کنید.

2- جلبک:

کلورلا و اسپیرولینا دو مدل مرسوم جلبک هستند که اثبات شده که با بیماری سرطان مبارزه می‌کنند. این جلبکها خاصیت سم زدایی فراوانی دارند و در عین حال ایمنی بدن را افزایش می‌دهند. در عین حال این جلبکها حاوی ویتامین B کمپلکس، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین K هستند و ویتامین D زیادی نیز در آنها یافت می‌شود. به علاوه در جلبکها، آهن و روی به مقدار فراوانی وجود دارد و جلبکها حاوی مگنزیوم، فسفر، کلسیم وپتاسیم هستند. جلبکها مواد آنتی اکسیدآن زیادی نیز دارند و همچنین یکی از منابع غنی کلروفیل، بتا کاروتن، لوتئین و پلی ساکاروز نیز به حساب می‌آیند. از آنجا که استفاده از جلبک در رژیم غذایی ما چندان رایج نیست، می‌توان داروی جلبک را از داروخانه‌ها به حالت مایع، کپسول و یا پودر تهیه کرد.

ضدسرطان

3- خانواده کلم ها:

خانواده کلم‌ها مثل کلم بروکلی، گل کلم و کلم سفید، ریسک ابتلای افراد به سرطان را کاهش می‌دهند و این توانایی را دارند تا رشد سلول‌های سرطانی در سینه، مجاری ادرار، ریه، روده، کبد و دهانه رحم را متوقف کنند. در داخل کلم نوعی ماده فیتوشیمیایی به نام سولفورافان وجود دارد که می‌تواند باعث تحریک آنزیمهایی شود که به سم زدایی سلولهای سرطانی، قبل از آسیب رسانی شان به سلولها بپردازد و در عین حال حاوی ایندول3 - کاربینول و کرمبن نیز هست که سلولهای سم زدای بدن را فعال می‌کنند.

ضدسرطان

4- قارچ‌های دارویی:

قارچهای دارویی مثل ری-شی و چاگا ، دارای مولکولهای سودمند مختلفی مثل مواد ضد تومور هستند که در ساختار آنها نهفته است. این ترکیبات دارای پلی ساکارید، آلکالوئیدها (مواد قلیایی)، توکوفرول، فنولیک، فلاونوئید، کاروتنوئید، فولات‌ها و آنزیمهای اسید اسکوربیک و اسیدهای آلی هستند. بررسی‌ها حکایت از آن دارد که مصرف طولانیمدت قارچ ری-شی با بالا بردن سطح آنتی اکسیدان در پلاسمای خون فرد، مانع از بروز تومور در بدن او می‌شود و در عین حال در مراحل پیشرفته سرطان هم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. استفاده از این قارچ‌های دارویی نیز در کشور ما مرسوم نیست و البته شما می‌توانید کپسولها یا پودرهای حاوی این قارچ‌ها را در داروخانه‌ها یافته و یا حتی چای این قارچ‌ها را تهیه کنید و مورد استفاده قرار دهید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان