۳ دسته از افراد به هر قیمتی به موفقیت دست می یابند

قبل از شروع به خواندن این مقاله، می‌خواهیم با شما صادق باشیم. ما در دنیایی مدرن زندگی می‌کنیم که افراد به دنبال موفقیت‌های لحظه‌ای، داشتن بدنی ورزیده، روابط بهتر، پول بیشتر و راه‌های ساده‌ی رسیدن به این موارد هستند.

قبل از شروع به خواندن این مقاله، می‌خواهیم با شما صادق باشیم. ما در دنیایی مدرن زندگی می‌کنیم که افراد به دنبال موفقیت‌های لحظه‌ای، داشتن بدنی ورزیده، روابط بهتر، پول بیشتر و راه‌های ساده‌ی رسیدن به این موارد هستند.

پس اگر شما هم به دنبال راهی یک‌شبه برای دست‌یابی به پول بیشتر و موفقیت هستید، این مقاله به درد شما نمی‌خورد. ما قرار نیست تا در مورد زمان بیدار شدن از خواب در صبحگاه و یا تعداد کتاب موردنیاز برای مطالعه در طول یک هفته صحبت کنیم. در ادامه با بنیتا همراه باشید.

موفقیت به‌هیچ‌وجه ساده نبوده و به سرعت اتفاق نمی‌افتد

این شما هستید که باید آن را به دست آورید. شما هستید که باید به‌سختی برای آن تلاش کنید، زیرا این مسیر بسیار خسته‌کننده و ملال‌آور است. اگر زندگی افراد موفق را مطالعه کرده باشید، می‌دانید که ما در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم.

شما نمی‌توانید تلاش‌های بی‌وقفه و ایده‌ها و پروژه‌های آن‌ها را نادیده بگیرید. سفر آن‌ها به‌سوی موفقیت یک راه یک‌شبه نبوده، بلکه این مسیر بسیار خسته‌کننده و انفرادی بوده است؛ زیرا دست‌یابی به سطحی از موفقیت که معیار مطلوب شماست به زمان زیادی نیاز دارد. برای مطالعه‌ی بیشتر به سراغ مطلب 5 راز رهبران موفق در دنیای مدرن بروید.

بنابراین، اگر به دنبال تأسیس کسب‌وکار خود در یک بازار نوظهور هستید، انتظار نداشته باشید که وقتی روز بعد از خواب بیدار می‌شوید میلیونر شده باشید. اگر یک ورزشکار هستید، انتظار نداشته باشید که بدون هیچ تلاشی به مدال طلا دست‌ یابید. اگر یک دانشجوی بدهکار هستید، انتظار نداشته باشید که با فردی روبرو شوید که به شما یک میلیون دلار وام بی‌حساب‌وکتاب دهد.

دلار

راه صحیح رسیدن به موفقیت مالی، فردی و حرفه‌ای داشتن یک ایده، کار سخت بر روی آن، داشتن انتخاب‌های صحیح در هر روز و متمایز بودن در انجام کاری که دیگران قادر به انجام آن نیستند، است.

وقت خود را صرف پیروی دقیق از توصیه‌های یک فرد برای موفقیت نکنید، زیرا واقعیت این است که موفقیت فردی، شخصی و نسبی است. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید یادداشت‌برداری از حرف‌ها، الهام گرفتن و گوش دادن به نصیحت‌های فردی است که قبلاً به هدف مدنظر شما دست یافته است.

شما باید به‌مانند یک اسفنج تمامی اطلاعات جدید را جذب کرده و یاد بگیرید.

1- افراد آینده‌نگر

افرادی نظیر گالیله، مایکل جکسون، جان لنون، ایلان ماسک، اپرا وینفری، بیانسه و جی کی رولینگ تنها نمونه‌های اندکی از زنان و مردانی هستند که عقاید اشتباه را به چالش کشیده، دریچه‌ای جدید به‌سوی دنیا گشوده، به مطالعه‌ی ناشناخته‌ها رفته، غیرممکن‌ها را ممکن ساخته، تمامی صنایع را ابداع کرده و همگان را به داشتن افقی بلندتر تشویق کرده‌اند.

هدف افراد آینده‌نگر پول درآوردن، ترغیب افراد ترسو، معاشرت با افراد مشهور و کسب قدرت نیست. آن‌ها به جد به دنبال تغییر دنیا، کمک به سیاره‌ی خودمان و بهبود سبک زندگی با ایده‌ها، محصولات و نگاه‌های خلاقانه هستند.

افراد آینده‌نگر علایق، اشتیاق و دیدگاه خود از دنیا را با دیگران به اشتراک گذاشته و اجازه می‌دهند افراد باهوش دیگر نیز با آن‌ها در این مسیر همراه شوند. یک نمونه‌ی کاملاً مشخص ایلان ماسک است. مردی که نه‌تنها به دنبال ساخت یک مستعمره یا کلونی انسانی در سیاره‌ی مریخ است، بلکه به دنبال ساخت خودروهای الکتریکی سریع‌تر و پاک‌تر نیز هست.

کره ماه

ازاین‌رو، یک کارآفرین آینده‌نگر الگوهای مختلف را به چالش کشیده و زندگی شما را با رؤیاها و دیدگاه‌های بزرگ تغییر می‌دهد، زیرا با داشتن یک ایده، یک تصمیم و ابزارهای مناسب، دست‌یابی به موفقیت امکان‌پذیر است.

2- نوابغ خلاق

خلاقیت بخشی از چیزی است که از ما یک انسان ساخته و ما را از سایر موجودات متمایز می‌کند. افرادی که خلاقیت و کنجکاوی خود را دنبال می‌کنند، تلاشی سخت برای ایجاد تغییر در زندگی خود به خرج داده و خود را در شرایطی قرار می‌دهند که در آن با ناشناخته‌ها روبرو می‌شوند.

انسان‌های خلاق از مواجهه با ناشناخته‌ها و شکست‌های چندباره ترسی ندارند زیرا می‌دانند که این مسائل نیز جزئی از یک فرآیند خلاقانه است. خلاقیت نیرویی است که روح انسان را به‌سوی قلمروهای ناشناخته سوق داده و به ما امکان تخیل، ابتکار، ابداع و ارتباط به شیوه‌ای جدید و خاص را می‌دهد.

چه بخواهید یک کتاب بنویسید، احساسات خود را به روی بوم نقاشی بیاورید، خانه‌ای با امکانات کاربرپسند برای آینده طراحی کنید، آهنگی بسازید و یا یک معادله‌ی ریاضی بنویسید که وجود ابعاد چندگانه را به اثبات می‌رساند، باید نبوغ درونی خود را بپذیرید و از لاک خود خارج شوید؛ زیرا چنین افرادی هستند که آینده را به دست گرفته و باعث پدید آمدن چیزهای خارق‌العاده می‌شوند.

به خلاقیت خود صدایی بدهید، آنگاه خواهید دید که زندگی شما پر از لذت و احساس تکامل می‌شود.

3- افرادی که در تمام طول عمر در حال یادگیری هستند

چیزی که همه‌ی افراد موفق در آن اشتراک دارند این است که آن‌ها هرگز از یادگیری دست برنمی‌دارند. آن‌ها دائماً به سراغ یادگیری مهارت جدیدی می‌روند که می‌تواند به موفقیت کسب‌وکار، محصول، خدمات و ایده‌ی آن‌ها کمک کند.

برخی از افراد موفق دانشجویانی بوده‌اند که تحصیل در دانشگاه را رها کرده و خودشان آموخته‌اند که چگونه کسب‌وکار خود را بسازند، صنایع مختلف را ابداع کنند و فناوری‌های انقلابی بدون هرگونه دانش قبلی خلق کنند. ذهن‌های خلاقی چون نیکولا تسلا، ویلیام شکسپیر، برادران رایت، توماس ادیسون، هنری فورد، استیو جابز، ریچارد برنسون، هیلاری سوانک، کوکو شانل و هزاران هزار فرد دیگر نشان می‌دهند که یک شخصیت پویا همواره راهی به‌سوی یک ایده از طریق خودآموزی پیدا می‌کند.

پس اگر شما هم به دنبال رقابت در بازار کار امروز و کسب درآمد بیشتر هستید، نیاز دارید که به یک فرد خودآموخته تبدیل شوید. یک ایده را فقط به این خاطر که نمی‌دانید چگونه آن را به‌پیش ببرید نابود نکنید. هرگز تصور نکنید که برای آموختن انجام کاری باید خودتان را مقروض کنید. علم و دانش در همه‌جا بوده و حالا نیز به لطف اینترنت دستیابی به آن بسیار ساده‌تر شده است. برای مثال، اگر به دنبال کسب ایده و یا آموزش جدیدی هستید به سراغ تماشای ویدئوهای موجود در کانال‌های یوتیوب بروید.

یوتیوب

اگر شما دنیایی را بپذیرید که در آن نیازی به تلاش برای یادگیری و کنار زدن مرزهای درونی نداشته نباشید، هرگز به اهداف بزرگ خود و درنهایت موفقیت نخواهید رسید. ازاین‌رو، ذهن خود را باز کرده، بیشتر مطالعه کنید، بیشتر به سفر بروید، مستندهای مختلف تماشا کنید، سؤال بپرسید و از آموزش‌های رایگان و حتی پولی اینترنتی نیز استفاده کنید. فقط کنجکاو باشید.

هر لحظه‌ای که الگوهای خود را تغییر می‌دهید و این ویژگی‌ها را در زندگی روزانه‌ی خود به کار می‌برید، در حال معنی و جهت بخشیدن به زندگی خود هستید. درنتیجه روزی از خواب بیدار خواهید شد و متوجه می‌شوید که دقیقاً در جایی ایستاده‌اید که به دنبال آن بوده‌اید. اگر نمی‌دانید که باید از کجا شروع کنید سری به مقاله‌ی سه قسمتی 10 لیست برای موفقیت بزنید.

پس از جای خود برخیزید و به دنبال خلق ایده‌ی مدنظر خود بروید!

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان