ماهان شبکه ایرانیان

چرا باید شیر بادام بنوشیم (قسمت دوم)

لبنیات را همیشه به عنوان تامین کننده کلسیم بدن شناخته‌ایم و شیر اصلی‌ترین ماده لبنی محسوب می‌شود

غذا

لبنیات را همیشه به عنوان تامین کننده کلسیم بدن شناخته‌ایم و شیر اصلی‌ترین ماده لبنی محسوب می‌شود. اما جایگزین‌های طبیعی و گیاهی دیگری هم برای تامین کلسیم و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن وجود دارد. شیر بادام با داشتن کالری و کلسترول کمتر و آنتی اکسیدان بیش‌تر، یکی از مفیدترین نوشیدنی‌های گیاهی محسوب می‌شود. با خواندن قسمت دوم خواص شیر بادام، با ما همراه باشید. 

کاهش نفخ

یکی از علایم آزاردهنده پس از نوشیدن شیر حیوانی احساس نفخ است. اما نوشیدن شیر بادام چنین حسی را به شما نمی‌دهد. بر اساس یک نظرسنجی 30 درصد کسانی که تجربه خوردن شیر بادام را دارند، کاهش نفخ را تایید کرده‌اند.

شادابی پوست

یکی از فواید فوق‌العاده شیر بادام این است که پوست را شاداب نگه می‌دارد. پوست درخشان و سالم هم برای خانم‌های جوان اهمیت بسیار زیادی دارد. هیچ کدام از ما نمی‌خواهیم زودتر از سن‌مان پیر به نظر بیاییم. آغاز روند پیری هم البته اول از همه از پوست شروع می‌شود. اما این نوشیدنی، «ویتامین ای» مورد نیاز روزانه را به بدن می‌رساند و به این ترتیب می‌تواند از پوست در مقابل عوامل پیر کننده، مثل آسیب‌های نور خورشید، جلوگیری کند.

سلامت

یک نوشیدنی همه کاره

شیر بادام فقط برای خالی نوشیدن نیست. کارهای زیادی می‌شود با آن کرد! می‌توانید آن را به اسموتی اضافه کنید یا از آن برای پخت‌وپز بهره ببرید یا این که برشتوک صبحانه‌تان را همراه با آن میل کنید. راه‌های زیادی برای لذت بردن از این نوشیدنی سالم وجود دارد.

کم کردن درد بعد از ورزش

اگر اهل رفتن به باشگاه ورزشی هستید، حتما می‌دانید بعد از یک جلسه تمرین سخت چه دردهایی به سراغ هر کسی می‌آید. گاهی اوقات این دردها تا چند روز احساس می‌شوند و حتی نمی‌گذارند که شما دوباره سراغ ورزش بروید. شیر بادام می‌تواند بهترین نوشیدنی برای بعد از ورزش باشد. با این که میزان پروتئین آن به اندازه شیر معمولی نیست (یک ماده مغذی که سرعت بهبودی را بالا می‌برد)، میزان ویتامین‌های ب آن و آهنی که دارد، باعث افزایش قدرت بهبودی شما در مقابل درد خواهد شد.

خوش‌طعم و گوارا

خیلی از مردم پیش از امتحان کردن، نسبت به شیر بادام تردید دارند. نگرانی‌شان در مورد سالم بودن آن نیست بلکه همه چیز از تردیدها در مورد مزه خوب آن ناشی می‌شود. اما شیر بادام واقعا مزه فوق‌العاده‌ای دارد. دست‌کم برای خیلی‌ها بهتر از شیر گاو معمولی است. شیر بادام منحصر به فرد است، فوق‌العاده برای مزه مزه کردن و یکی از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌هاست. حتما آن را امتحان کنید!


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان