ماهان شبکه ایرانیان

۱۰ شغل پردرآمد در سال ۲۰۱۶

همان‌طور که اوضاع اقتصادی در سراسر جهان در حال بهبود است، نباید از این واقعیت غافل شد که علیرغم تلاش‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نان‌آوران خانواده همچنان با مشکل تأمین هزینه مواجه هستند؛ اما برخی از شغل‌ها شما را به چنان درآمدی می‌رسانند که نه‌تنها داشتن یک زندگی اشرافی را مسیر می‌کند، بلکه به تمامی رؤیاهای شما نیز جامه‌ی عمل می‌پوشانند

همان‌طور که اوضاع اقتصادی در سراسر جهان در حال بهبود است، نباید از این واقعیت غافل شد که علیرغم تلاش‌ها برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نان‌آوران خانواده همچنان با مشکل تأمین هزینه مواجه هستند؛ اما برخی از شغل‌ها شما را به چنان درآمدی می‌رسانند که نه‌تنها داشتن یک زندگی اشرافی را مسیر می‌کند، بلکه به تمامی رؤیاهای شما نیز جامه‌ی عمل می‌پوشانند. اگرچه رسیدن به چنین شغل‌هایی نیازمند تلاش فراوان و داشتن یک مدرک حرفه‌ای از یک دانشگاه معتبر است، اما تمامی این زحمات و سختی‌ها ارزشش را داشته و فرد پاداش رسیدن به پایان این مسیر طاقت‌فرسا را می‌گیرد. در ادامه با بنیتا همراه شوید تا به سراغ 10 شغل پردرآمد سال 2016 در سراسر جهان برویم. آیا داشتن شغلی پردرآمد باعث می ‌شود شادتر زندگی کنیم به شما در تصمیم‌گیری برای رفتن به سوی چنین شغل‌هایی کمک می‌کند.

10- داروسازان

داروساز

این رشته نیازمند داشتن مدرک تخصصی درزمینه‌ی داروسازی است. این مدرک می‌تواند لیسانس، فوق‌لیسانس و یا دکترا باشد که با توجه به مدت‌زمان تحصیل بین 4 تا 6 سال زمان نیاز دارد. کار کردن با داروها کار آسانی نیست. به خاطر سپردن هزاران دارو همراه با خواص آن‌ها و تجویز آن برای بیماران نیازمند مهارت و سخت‌کوشی است. به همین خاطر است که این شغل در میان 10 شغل برتر قرار گرفته است. درآمد سالانه‌ی این شغل در حدود 120 هزار دلار است.

9- خلبان و کمک‌خلبان

خلبان

خلبان‌ها همیشه در میان پردرآمدترین افراد هستند. به‌علاوه آن‌ها از بسیاری از مزایای دیگر شغلی نظیر پرواز رایگان به همه‌ی نقاط بهره برده و می‌توانند تمام دنیا را ببینند؛ اما این شغل نیز نیازمند تخصص و زمان طولانی برای دست‌یابی است. شغل خلبانی نیازمند داشتن مدرک هوانوردی از یک دانشگاه همراه با ساعات پروازی تمرینی قبل از شروع حرفه‌ای آن است. درآمد خلبانان چیزی در حدود 130 هزار دلار در سال است.

8- مهندس نفت

مهندس نفت

مهندسی همواره به‌عنوان یک شغل باکلاس شناخته شده است. از طرفی دیگر، در حال حاضر نفت برای تأمین انرژی دنیا بسیار گران‌بها بوده و گاهی اوقات تمامی اخبار دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. این حوزه نیازمند متخصصان استخراج نفت موسوم به مهندس نفت است. درآمد سالانه‌ی مهندسان نفت 130/050 هزار دلار است. اما باید دانست که گاهی پول همه چیز نمی‌شود؛ این مرد شغل خودش را رها کرد تا جان 500 نفر را نجات دهد.

7- وکلا

وکیل

زمانی که صحبت از تجارت، سیاست و حتی خریدوفروش سهام می‌شود مسائل قانونی اهمیت خود را نشان می‌دهند. تمامی شرکت‌های بزرگ چندملیتی به سراغ بهترین وکلای شهر رفته و به مشاوران حقوقی خود دستمزدهای بالایی می‌دهند. درآمد سالانه‌ی وکلا در حدود 133/440 هزار دلار است.

6- کارگزار سهام

کارگزار بورس

هر شرکت و یا صنعتی مقداری از پول خود را در بازار سهام به خاطر مزیت‌های آن سرمایه‌گذاری می‌کند؛ اما به‌منظور بقا در بازار و مقابله با فرازوفرودهای آن، نیاز به استخدام یک فرد حرفه‌ای درزمینه‌ی سهام است؛ زیرا این فرد دارای تخصص بالا در درک تکنیک‌های موجود بازار سهام است. این دلیلی است که یک کارگزار برای آن پول زیادی می‌گیرد زیرا او نه‌تنها بازار را می‌گرداند، بلکه مشتریان خود را نیز برای برداشتن قدم‌هایی هوشمندانه راهنمایی می‌کند.

5- متخصص فناوری اطلاعات

متخصص کامپیوتر

با پیشرفت تکنولوژی و تخصص‌ها در هر زمینه‌ای در سراسر جهان، توسعه‌ی سیستم‌های فناوری اطلاعات در یک شرکت چندملیتی، یک بانک، کارخانه و یا یک کسب‌وکار محلی بسیار حائز اهمیت است. به‌منظور کنترل بخش فناوری اطلاعات، به متخصصان IT با دستمزدهای بالا نیاز است.

4- دندان‌پزشکان

دندان پزشک

دندان‌پزشکی با چهار سال درس خواندن یکی از شغل‌های پردرآمد محسوب می‌شود. اگرچه برای داشتن یک مطب خصوصی نیاز به صرف هزینه‌ی اولیه است، اما پس از تأسیس مطب، بازگشت سرمایه‌ی شما شگفت‌انگیز است. امروزه همان‌طور که مشاهده می‌کنید همه‌ی بچه‌ها دارای دندان‌های سیم‌کشی شده هستند. به‌علاوه بزرگ‌سالان هم کم با مشکلات دندانی سروکار ندارند. پس تقاضا برای رفتن به پیش یک دندان‌پزشک در مدار صعودی است. درآمد متوسط دندان‌پزشکان در حدود 139/110 هزار دلار در سال است.

3- مدیران عامل

مدیرعامل

یک شرکت با سود و زیان‌های خود نیازمند چند فرد خاص برای مدیریت است. در میان این افراد مدیرعامل شرکت قرار دارد. او فردی قابل‌اعتماد است. دستیابی به چنین شغلی نیازمند تلاش و کار سرسختانه به‌منظور مدیریت همه‌چیز در شرکت همراه با فشارهای کاری است؛ اما تمامی این سختی‌ها با یک دستمزد بالا جبران می‌شود. درآمد مدیران عامل در سراسر دنیا چیزی در حدود 178/400 هزار دلار در سال است.

2- پزشکان

پزشک

در تمامی کشورهای توسعه‌یافته‌ی دنیا، پزشکان جزء قشر پردرآمد محسوب شده و در برخی از کشورها بیشترین درآمد را دارند. این شغل نیازمند تلاش فراوان برای مقابله با بیماری و بهترین خدمات برای درمان به بیمار است. یک دکتر باید برای درمان هرگونه زخم، جراحت و بیماری‌های مهلک بسیار هوشیار و آماده باشد. به‌علاوه، یک پزشک با بسیاری از مسائل نظیر مقصر دانسته شدن از سوی همراهان بیمار نیز دست‌وپنجه نرم میکند. درآمد سالانه‌ی یک پزشک در حدود 180 هزار دلار است.

1- جراحان

جراح

پردرآمدترین مردم روی کره‌ی زمین جراحان هستند. اینکه چرا آن‌ها این‌همه پول دریافت می‌کنند کاملاً واضح و آشکار است. یک جراح همواره در شرایط بسیار دشواری قرار داشته و باید جراحات متعدد نظیر تصادفات و درگیری‌ها و همچنین سایر جراحات اورژانسی را درمان کند. این کار نیازمند مهارت، تجربه و آموزش فراوان به‌منظور قرار گرفتن در بطن ماجرا است. به همین خاطر تلاش‌های فراوان او، حقوق دریافتی‌اش را توجیه می‌کند. درآمد سالانه‌ی یک جراح چیزی در حدود 350 هزار دلار است.

 

 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان