مرد دست‌ به‌ سینه، بی‌ سلاح

در ۱۳ ژوئن سال ۱۹۳۶، مراسمی برای به‌آب‌اندازی کشتی بادبانی با عنوان هورست وسل (Horst Wessel)، نامی برگرفته از یکی از فعالان حزب نازی که به دست کمونیست‌ها در سال ۱۹۳۰ کشته شد و به‌عنوان یک شهید و اسطوره مبارزه با کمونیست شناخته می‌شود، بود

در 13 ژوئن سال 1936، مراسمی برای به‌آب‌اندازی کشتی بادبانی با عنوان هورست وسل (Horst Wessel)، نامی برگرفته از یکی از فعالان حزب نازی که به دست کمونیست‌ها در سال 1930 کشته شد و به‌عنوان یک شهید و اسطوره مبارزه با کمونیست شناخته می‌شود، بود. در این مراسم شرکت Blohm + Voss در هامبورگ، کارکنان خودش را برای ادای احترام به ارمان های نازی جمع کرده بود. همراه بنیتا باشید تا در مورد عکس معروف ان مراسم بیشتر بدانید.

آگوست لندمسرCredit: Getty

داستان آگوست لندمسر (August Landmesser)

این رویداد با سخنرانی معاون پیشوا نازی به نام رودولف هس (Rudolf Hes) که در کنار او آدولف هیتلر ایستاده بود شروع شد. مادر وسل، مبارز حزب کمونیست برای ادای احترام به پسرش این کشتی را با شکستن بطری (یکی از رسومات به آب انداختن کشتی) به آب انداخت و مردم با شور و علاقه زیاد شروع به ادای احترام نازی وار کردند؛ و همگی دست‌های خودشان را برای احترام به وسل و ارمان های نازی بلند کردند و فریاد سر دادند.

آگوست لندسمرCredit: Getty

غیر از یک نفر

آگوست لندسمر (August Landmesser) جوان 26 ساله، در میان همه جمعیتی که با شور و شوق داد می‌زدند با دهانی بسته و دستانی به روی‌هم و گره‌کرده روی سینه ایستاده بود و به آدلف هیتلر نگاه می‌کرد. او در سال 1931 به عضویت حزب نازی درآمده بود تا بتواند کاری به دست اورد، اما در سال 1935 از تشکیلات نازی اخراج شد و کنار گذاشته شد و با زنی به نام ایرما ایکل (Irma Eckle) نامزد کرد.

در سال 1935 اولین کودک آن‌ها دختری به نام اینگرید بود، زمانی که آن‌ها تلاش کردند از دانمارک در سال 1937 فرار کنند دستگیر شدند. آگوست به‌عنوان یک مجرم و خائن محکوم شد. اگرچه او در محکمه اول تبرئه شد، ولی دوباره دستگیر شد و به اردوگاه کار اجباری نازی به نام Börgermoor تبعید شد.

ایرما دومین فرزند خودش را در زندان، دختری به نام ایرنه زایمان کرد؛ و او را به یک اردوگاه دیگر فرستادند، درنهایت در سال 1942 در اثر سختی کار و مشکلات بدنی کشته شد.

بعد از دو سال و نیم زندانی شدن در زندان، آگوست آزاد شد. زمانی که آزاد شد به کار در یک شرکت حمل‌ونقل مشغول شد و دو سال بعد در حین کار و در اثر سانحه‌ای کشته شد.

دو دختر آن‌ها به یک یتیم‌خانه فرستاده شدند. هرکدام از آن‌ها در یک‌گوشه از المان بزرگ شدند ولی از جنگ جان سالم به دربردند. جنگی که آغازش آن‌ها را یتیم کرده بود.

کشتی وسلCredit: Getty

کشتی هورست وسل، سازه‌ای بود که آگوست در ساخته‌شدن آن سهیم بود. ای کشتی این روزها در امریکا روی آب‌ها برای اموزش دادن سربازان و افسران اینده امریکایی اختصاص داده‌شده است. کشتی که اگوست به آن هیچ احترامی نگذاشت و تمام نازی و ارمان هایش را به تعظیم در برابر خودش وادار کرد.





قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر