بدترین راه های مراقبت از پوست از زبان متخصصان

امروزه راه‌های مشکوک بسیاری برای مراقبت از پوست معرفی شده است

امروزه راه‌های مشکوک بسیاری برای مراقبت از پوست معرفی شده است. از محدودیت‌های سخت رژیمی گرفته تا دارو‌های احمقانه خانگی و محصولات بسیار گران‌قیمت که انتظار می‌رود معجزه کنند. و هیچکس به اندازه متخصصین پوست تا به حال با این قبیل سوالات مواجه نشده است. بنابراین ما از بهترین دکترها در مورد بدترین نصیحت‌هایی که درباره‌ی مراقبت از پوست شنیده‌اند و علت جعلی بودن آن‌ها سوالاتی پرسیدیم، با بنیتا همراه باشید تا آن‌ها را باهم بخوانیم.

1- رفتار انسان‌ها دلیل جوش زدنشان است

دکتر کیتی رودان (Katie Rodan) استادیار پوست در دانشکده پزشکی استنفورد می‌گوید: مردم خود را سرزنش می‌کنند و فکر می‌کنند در حال انجام کار اشتباهی هستند. اما علت جوش زدن شما فراتر از چیزی است که بتوانید خودتان آن را کنترل کنید. مردم فکر می‌کنند با لمس کردن زیاد صورتشان یا خوابیدن روی روبالشی‌های قدیمی  باکتری را به صورت خود منتقل می‌کنند، یا رژیم غذایی خود را مقصر می‌دانند. اما جوش و آکنه نتیجه تاثیر ژن و هورمون های هر فرد است. رژیم غذایی ناسالم و استرس‌های عاطفی می‌توانند در تشدید آکنه موثر باشند اما دلیل اصلی بروز آن‌ها نیستند.

2- همه محصولات طبیعی برای پوست شما بی‌خطر هستند

مراقبت از پوست

دکتر جنیفر چن (Jennifer Chen) استادیار پوست در دانشکده پزشکی استنفورد می‌گوید: در واقع محصولات طبیعی نیز مانند مواد شیمیایی هستند. بعضی از آن‌ها بدون خطر بوده و بعضی دیگر ضرر دارند. گاهی اوقات اطلاعات ناقص، پایه و اساس بسیاری از توصیه‌ها را تشکیل می‌دهند. بلوط سمی یک محصول طبیعی است اما هیچکس حاضر نمی‌شود آن را روی پوستش امتحان کند. برای افراد مستعدِ ابتلا به سوزش پوست یا بثورات، وازلین احتمالا بی‌خطر ترین و ساده‌ترین محصول قابل استفاده است.

3- خورشید برای بیماری‌های پوستی خاص مفید است

دکتر تایلر هالمینگ (Tyler Hollmig) مدیر لیزر و زیبایی پوست در موسسه بهداشت و درمان استنفورد می‌گوید: نور درمانی روشی است که باید در کلینیک و با در نظر گرفتن پارامترهای ایمنی و اثر بخشی انجام شود به طوری که طول موجی خاصی از نور و زمان تابش آن تحت نظارت قرار می‌گیرد. من بیماری را دیدم که با صاحب یک سالن برنزه کننده پوست در نزدیکی خانه‌شان دیداری داشته و آن فرد او را متقاعد کرده بود که اگر به طور منظم پوستش را برنزه کند می‌تواند جوش‌های پوستش را از این روش درمان کند. اما واقعیت این است که استفاده از تخت‌های برنزه کننده پوست، ارتباط زیادی با توسعه سرطان پوست دارد و برای درمان بیماری‌های پوستی مانند جوش نباید از آن‌ها استفاده کرد. همچنین استفاده از مکانیزم‌های برنزه کننده پوست در داخل سالن، به سرعت باعث پیری پوست، ایجاد چین و چروک، لکه‌های خورشیدی و آسیب دیدن بافت پوست می‌شود. 

4- برای داشتن پوستی شفاف باید آن را هر روز لایه برداری کنید

دکتر جسیکا وایزر (Jessica Weiser) عضو هیئت مدیره متخصصان پوست نیویورک می‌گوید:‌ بیش از حد لایه برداری کردن پوست می‌تواند به سلول‌هایی که آمادگی برداشته شدن ندارند آسیب برساند و موجب قرمزی، سوزش، التهاب و عفونت پوست شود و در نتیجه فعال شدن بیش از حد غدد چربی باعث بروز جوش‌ شود. لایه برداری بخش جدایی ناپذیر یک روتین مراقب از پوست خوب است اما باید به آرامی و فقط هفته‌ای 2 بار انجام شود. این کار به حفظ چرخه بازسازی پوست کمک خواهد کرد، مانع از گرفتگی پوست شده و سلول‌های مرده پوست را از بین خواهد برد.  

5- اگر رنگ پوست تیر‌ه‌ای دارید نیاز به استفاده از ضد آفتاب نیست

مراقبت از پوست

دکتر جنین داونی (Jeanine Downie) می‌گوید: این استدلال اشتباه است. همه انسان‌ها پوست دارند و همه باید از پوستشان در برابر سرطان ناشی از تابش نور خورشید محافظت کنند. همه باید از ضد آفتاب با اس پی اف 30 به صورت روزانه استفاده کنند. چه هوا آفتابی باشد چه بارانی و فارغ از هر رنگ پوستی که دارید.

6- محصولات آرایشی که حاوی جفت جنین هستند می‌توانند پوست را در برابر پیر شدن محافظت کنند

دکتر بابی بوکا (Bobby Buka)  بنیان گذار مرکز تخصصی بابی بوکا می‌گوید: کیسه آمنیوتیک و جفت جنین هر دو حاوی مقدار زیادی ایمنی مادری هستند که منبعی غنی از پروتئین ضد باکتری است بنابراین بسیاری از مردم از آن برای خواص ضد پیری، ضد التهابی و ساخت کلاژن استفاده می‌کنند. واقعیت این است که بدن شما حاوی مقدار زیادی از همان نوع پروتئین و مواد مغذی است که نمی‌توانند جذب پوست شما شوند زیرا مولکول‌های آن بسیار بزرگ هستند. اگر می‌خواهید به صورت جامع عمل کنید، خوردن ریشه شیرین بیان، داروهای گل مینا، زالزالک و چای اولانگ تاثیرات ضد التهابی بر روی سلامتی پوست می‌گذارند.

7- قرار گرفتن در معرض خورشید بهترین راه جذب ویتامین D است

دکتر جاستین کو (Justin Ko) رئیس مرکز تخصص پوست دانشگاه استنفورد می‌گوید: در مورد این موضوع نظرهای متفاوتی وجود دارد. برخی شواهد نشان می‌دهند که تولید ویتامین D در بدن در نتیجه قرار گرفتن در معرض اشعه ماورای بنفش به جلوگیری از سرطان پروستات، روده بزرگ، سینه و دیگر سرطان‌ها و بیماری‌های رایج استخوان کمک می‌کند. با این حال اغلب متخصصان پوست و گرو‌های سرطان از جمله بنیاد سرطان پوست هر گونه قرار گرفتن محافظت نشده در معرض اشعه ماوراء بنفش را توصیه نمی‌کنند، زیرا منجر به آسیب تجمعی پوست، تسریع پیری و افزایش خطر ابتلا به سرطان پوست می‌شود. به علاوه راه‌های موثر و کم خطرتری برای تامین ویتامین D از طریق رژیم و مکمل‌های غذایی وجود دارد.

8- خوردن غذاهای چرب باعث چرب شدن پوست می‌شود

مراقبت از پوست

دکتر سیال شاه (Sejal Shah) بنیانگذار یک مرکز تخصصی پوست می‌گوید: پوست شما به دلیل خوردن غذاهای چرب، چربی بیشتری تولید نمی‌کند. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد غذاهای حاوی قند خون زیاد می‌تواند باعث بروز آکنه شوند زیرا این غذاها باعث ترشح انسولین و ترشح هورمون‌ها می‌شوند و در نتیجه میزان روغن پوست بالا رفته و آکنه و جوش‌ها افزایش پیدا می‌کنند. فرآورده‌های لبنی خاص نیز با بروز آکنه در ارتباط هستند. هرچند تحقیقات بیشتری برای نتیجه‌گیری نیاز است اما هورمون‌های موجود در محصولات لبنی می‌توانند به عنوان یک محرک عمل کنند. بهترین روش برای تشخیص حساسیت داشتن به لبنیات این است که به مدت حداقل یک ماه از این محصولات استفاده نکنید و ببینید آیا تغییری حاصل می‌شود یا خیر.

9- زخم‌ها را بسایید تا سریع‌تر درمان شوند

دکتر کریستوفر بانیک (Christopher Bunick) استادیار مرکز تخصصی پوست ییل می‌گوید: حقیقت این است که ساییدن زخم، روند درمان آن را کند می‌کند و شدت آن را بیشتر می‌کند. به همین دلیل است که ما توصیه می‌کنیم سطح زخم را با وازلین بپوشانید زیرا رطوبت روند درمان زخم‌ها را تسریع می‌کند. 

10- بخار دادن صورت یک روش خوب برای باز کردن منافذ است

دکتر جرویس گرستنر (Gervaise Gerstner) استادیار بالینی پوست در بیمارستان نیویورک می‌گوید: درواقع بخار مویرگ‌ها را می‌شکند و می‌تواند روزاسه (آکنه دوران بزرگسالی) را تشدید کند. اتاق‌های بخار سرشار از قارچ و کپک هستند بنابراین سعی کنید از این اتاق‌ها یا حتی بخار دادن صورتتان دوری کنید. پدهای رتینول و اسید گلیکولیک بهترین روش برای باز کردن منافذ پوست هستند.

11- برای جلوگیری از التهاب باید از محصولات ضد حساسیت استفاده کنید

مراقبت از پوست

دکتر دوریس دی (Doris Day) استادیار بالینی پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک می‌گوید: کلمه ضد آلرژی هیج تعریفی در فرهنگ لغت پوست ندارد و همه محصولات ضد حساسیت به یک معنا هستند. همه محصولات موجود در بازار از نظر ایجاد التهاب مورد آزمایش قرار می‌گیرند و اگر مقدار آن از یک حدی بیشتر باشد، باید دستور تهیه آن عوض شود. افرادی که دارای پوست‌های فوق‌العاده حساس هستند باید به دنبال محصولات عاری از هرگونه مواد محرک و آلرژی زا مانند عطر و رنگ باشند. 

در همین رابطه خواندن مقاله "7 نکته ای که هر خانمی باید در مورد پوستش بداند" را به شما توصیه می‌کنیم. 

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان