خواص باورنکردنی انار برای داشتن پوستی بهتر- بخش اول

شاید باورش سخت باشد اما انار یکی از میوه هایی است که برای بهبود اوضاع پوست به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد

 انار

شاید باورش سخت باشد اما انار یکی از میوه هایی است که برای بهبود اوضاع پوست به طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل آنکه دانه های انار، چربی خاصی ندارند، بسیاری از سرمهای پوست، با بهره گیری از عصاره دانه انار تهیه می شوند. در عین حال برای ساخت اسکراب های پوست، کرم های صورت و روغنهای ماساژ هم استفاده از انار بسیار مرسوم است. اگر می خواهید از ویژگی های خاص و غیرقابل باور انار برای تقویت پوست مطلع شوید، این گزارش دو قسمتی رابه دقت مطالعه کنید. این بخش اول گزارش ماست: 

1- حفظ سلامت پوست:

کلاژن عاملی مهم و حیاتی در پوست ماست که به پوست کمک می کند تا نرم، صاف و محکم بماند. برخی از ترکیب های موجود در انار، مانع از از بین رفتن کلاژن در بدن می شوند و بدین ترتیب به حفظ سلامت پوست کمک می کنند. این ترکیب ها در عین حال به رشد فیبروبلاست هم کمک می کنند تا بدین ترتیب لاستین و فیبر کافی تولید شده و سلامت و صافی پوست را تضمین می کند.

درعین حال انار به تکثیر کراتینوسیت سلولی که بخش رویی و خارجی پوست را تشکیل می دهد، کمک می کند. افزایش تعداد این سلول ها در بدن به پوست کمک می کند تا راحت تر و بهتر به ترمیم و بازسازی خود بپردازد.

انار

2- مرطوب کردن پوست:

انار با دارا بودن اسید پونیسیک، به مرطوب ماندن پوست کمک زیادی می کند. برای تهیه کرم صورت، این اسید از دانه های انار گرفته می شود.

3- کمک به تولیدو باززایی سلولها:

آسیب های پوستی گاهی وقتها منجر به تغییر رنگ و یا ظهور چین و چروک بر روی پوست افراد می شود. انار در این زمینه هم می تواند کمک رسان باشد. چرا که به حفاظت از اپیدرم (رویی ترین لایه پوست) می پردازد و باززایی و تولید مجدد سلولهای پوست را در لایه های رویی و درونی تسهیل می کند. انار در عین حال به تولید آنتی اکسیدآن در بدن کمک می کند و اینگونه نیز به باززایی سلولهای پوست کمک رسانی می کند. این میوه جادویی در عین حال به بهبود گردش خون در بدن کمک کرده و به ترمیم بافتهای آسیب دیده می پردازد وبه علاوه به بهبود زخمها وآسیبهای پوستی نیز کمک می کند.

انار

4- درمان آکنه:

آکنه ها معمولا به خاطر مشکلات گوارشی یا عدم تعادل هورمون ها، برروی پوست ظاهر می شوند. انار به خاطر داشتن منابع غنی ویتامین C می تواند تولید سبوم (ماده ای چرب که توسط غدد چربی پوست تولید می شود و دلیل اصلی ایجاد جوش روی پوست است) در بدن را تنظیم کند. انار به علاوه مشکلات گوارشی را تا حدودی حل می کند و به گردش خون سالم در بدن کمک می کند. شما می توانید با استفاده از آب انار برروی جوشهای پوستی، به درمان آنها کمک کنید. این کار تا حدودی مانع از ظهور آکنه و جوش جدید برروی پوستتان می شود.

انار

5- فواید انار برای پوستهای خشک:

ساختار مولکولی انار به نحوی است که می تواند به عمق پوست نفوذ کند و از همین رو در درمان خشکی پوست به کار می آید. انار این توانایی را دارد تا پوست خشک،تحریک شده و ترک خورده را تسکین دهد و در عین حال دارای اسید پونیسیک و اسید امگا 5 است که پوست را مرطوب کرده و مانع از از دست رفتن رطوبت پوست می شود.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر