۱۴ بازیگر که مجبور به تغییر وزن شدید برای ایفای نقش در فیلم ها شدند [قسمت دوم/پایانی]

همانطور که به یاد دارید گفتیم که هنرپیشه‌های درجه یک جهان برای بازی در نقش بالرین، گلادیاتور، قاتل زنجیره‌ای و… باید تغییراتی در ظاهرشان بدهند و به شدت چاق یا لاغر شوند اما استفاده مکرر از رژیم‌های چاق و لاغر‌کننده به‌شدت سلامت ستارگان سینما را به ‌خطر می‌اندازد، سیستم ایمنی بدنشان را ضعیف و قلب و مفاصل آن‌ها را بیمار می‌کند، ولی آن‌ها برای طرفدار ...

همانطور که به یاد دارید گفتیم که هنرپیشه‌های درجه یک جهان برای بازی در نقش بالرین، گلادیاتور، قاتل زنجیره‌ای و… باید تغییراتی در ظاهرشان بدهند و به شدت چاق یا لاغر شوند اما استفاده مکرر از رژیم‌های چاق و لاغر‌کننده به‌شدت سلامت ستارگان سینما را به ‌خطر می‌اندازد، سیستم ایمنی بدنشان را ضعیف و قلب و مفاصل آن‌ها را بیمار می‌کند، ولی آن‌ها برای طرفداران خود این عمل را به جان می‌خرند. در ادامه با بنیتا همراه باشید تا به تغییر حیرت‌آور وزن ستارگان‌ هالیوود نگاهی بیندازیم.

8 - جارد لتو

جارد لتو

«مارک دیوید چاپمن» (قاتل جان لنون) فرد خشنی به نظر می‌رسید و برای همین «جارد لتو» مجبور بود برای رسیدن به کاراکترش 68 پوند وزن اضافه کند. جارد همچنین تیپ خود را تغییر داد چون احساس کرده بود که ضرورت دارد. او می‌گوید: این کار (اضافه‌وزن) طرزِ راه رفتن، طرز صحبت کردن و حتی طرز خندیدنم را نیز عوض کردم تا بتوان با کاراکتر جدیدم ارتباط برقرار کنم. این کار ضرورت داشت تا بتوانم جنبه‌ی دیگر خود را نیز کشف کنم؛ اما جارد زیاد این تجربه را دوست نداشت و می‌گوید: در آخر مجبور شدم به دکتر مراجعه کنم چون بسیار مریض شده بودم. دکتر‌ها می‌خواستند مرا بستری کنند و من واقعاً احساس می‌کردم در حالت بدی به سر می‌برم. کار بسیار سختی بود؛ من حتی به‌سختی می‌توانستم راه بروم و هنگام راه رفتن درد بسیار زیادی را تحمل می‌کردم. جرد جوزف لتو یک بازیگر و خواننده و نوازندهی گروه راک ترتی سکندز تو مارس آمریکایی است، او پیش از آنکه به مطالعهی رشتهی هنر بپردازد به عنوان یک مدل بازیگر شناخته می‌شد، فیلم‌های معروفی که او درشان بازی کرده شامل روانی آمریکایی، الکساندر، مرثیه برای یک رؤیا، ارباب جنگ و آقای هیچ‌کس است. از جوایز مهم او در عرصه بازیگری می‌توان به: برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد و برنده ام.تی.وی (MTV Movie Awards) برای فیلم «باشگاه خریداران دالاس» نام برد

9 - مایکل ویلیامز و ریان گاسلینگ

مایکل ویلیامز و ریان گاسلینگ

این دو بازیگر برای بازی در نقش «عاشقان نفرین‌شده» در فیلم «ولنتاینِ آبی» حدود 15 پوند وزن اضافه کردند. این اضافه‌وزن آن‌طور که ویلیامز توضیح می‌دهد ماجرای جالبی داشته است: صحنه‌های برهنه شدن جزء صحنه‌های آخر فیلم بود و من مقداری وزن اضافه کردم و خپل شده بودم تا به‌اندازه‌ای بدون لباس هم خیال می‌کردم چیزی بر تن دارم. تمام آن گوشت‌های تازه به من احساس این را می‌داد که کمتر برهنه هستم. درباره فیلم بهتر است بدانید که ابتدا قرار بود داستان در کالیفرنیا تصویربرداری شود ولی به بروکلین نیویورک و پنسیلوانیا منتقل می‌شود زیرا میشل ویلیامز می‌خواست به خانه‌اش در نیویورک نزدیک باشد تا بتواند از دخترش ماتیلدا مراقبت کند.

درک سیانفرانس طی مصاحبه‌ای پیرامون تغییر محل فیلمبرداری می‌گوید: «من یک قطب‌نما برداشتم و به طرف خانهی میشل گرفتم. سپس یک قطر یک ساعته در اطراف فلش کشیدم و دیدم که به پنسیلوانیا رسید. روز بعد به آن منطقه رانندگی کردم و گفتم که این جا فیلمبرداری می‌کنیم.»

بازیگرهای نقش‌های سیندی و دین از قبل هم را ندیده بودند ولی چندین سال پیش از فیلمبرداری روی نقش‌شان کار می‌کردند.

10 - راسل کرو

راسل کرو

ستاره فیلم (Body of Lies) چیزی حدود 63 پوند وزن با کمک خوردن کیک و چیزبرگر در صبحانه به خود اضافه کرد؛ اما زیاد خوش‌آیند نبوده است چون راسل می‌گوید: در یک نقطه از زمان من نگران سلامتی خودم شدم چون کلسترول خود را چک کردم و دیدم که به مقدار خطرناکی رسیده بود من متعجب شده بودم که بدنم چگونه تمام این خوردن‌ها را آن‌قدر جدی گرفته بود که 24 ساعته مشغول به بلعیدن بود. من لذت می‌بردم چون هر چیزی دلم می‌خواست می‌خوردم و می‌نوشیدم اما بدنم مقاومت می‌کرد. بدترین خاطره مربوط به جلو و عقب کردن بدن برای بیرون آمدن از ماشین بود واقعاً که مانند یک بشکه شده بودم. به‌جای اینکه از ماشین آرام بیرون بیایم، مجبور بودم خودم را به بیرون پرت کنم. راسل ایرا کرو بازیگر و نوازنده نیوزلندی است که برای ایفای نقش در فیلم گلادیاتور برندهی جایزهی اسکار شده‌است.

11 - اوا لانگوریا

اوا لانگوریا

برای ایفای نقش در فیلم «زنان خانه‌دار»، اوا لانگوریا مجبور شد 10 پوند وزن اضافه کند تا بتواند به کارکتر این فیلم نزدیک شود. وقتی او این مقدار وزن را اضافه کرد قسمت عمده‌ی تحول و دگرگونی در ظاهر اوا با گریم و لباس انجام شد که خودش توضیح داد که من حتی یک سایز هم بالاتر نرفته بودم. اوا لونگوریا، بازیگر آمریکایی است. او در سال 2006 به خاطر ایفای نقش در قالب گبریل سلیز در سریال کدبانوهای وامانده برنده جایزه و نامزد جایزه گلدن گلوب شده‌است.

12 - کریستین بیل

کریستین بیل

پادشاه بلامنازع کاهش و افزایش وزن برای ایفای نقش‌های مختلف بدون شک کریستین بیل است. او طرفدارانش را برای ایفای نقش در فیلم ماشین‌کار (The Machinist) شوکه کرد. او از وزن 185 پوندی به وزن 122 پوندی رسید اما فوراً پس از پایان این فیلم به وزن 220 پوندی رسید و باز در عرض چند ماه برای فیلم بازگشت بتمن به 180 پوند عضله‌ی خالص تبدیل شد. کریستین چارلز فیلیپ بیل ‏هنرپیشهی انگلیسی است. بیل هنگامی که در 13 سالگی در نقش اول فیلم امپراطوری خورشید استیون اسپیلبرگ بازی کرد، توجهات را به خود جلب کرد. درباره این فیلم بهتر است بدانید که ماشین‌کار فیلمی اسپانیایی محصول 2004 به زبان انگلیسی است. این فیلم یک تریلر روانشناسانه است. فیلم‌نامهی این فیلم توسط اسکات کوسار نوشته و توسط برد اندرسون کارگردانی شده است. در این فیلم کریستین بیل به ایفای نقش پرداخته است.

13 - گوینت پالترو

گوینت پالترو

در یک مصاحبه صادقانه با گوینت پالترو او گوشزد کرد که چقدر برایش وحشتناک بوده است که از وزن کنترل‌شده‌ی سالمش دل بکند و 20 پوند وزن برای بازی در فیلم کانتری استرانگ (Country Strong) اضافه کند. او می‌گوید که قسمت کابوس آورش این بوده که باید دست از تمرینات خود بردارد تا بتواند وزن اضافه کن. پالترو می‌گوید: در ابتدا نگران بودم برای همین مقداری تمرین می‌کردم اما بعد از مدتی مجبور شدم دراز بکشم و به خود بگویم که من دیگر تمرین نمی‌کنم. من روی ترد میل بودم و به خود می‌گفتم که نیاید این کار را انجام دهم. بدنم تا انتهای فیلم اذیت نکرد اما اکنون من با مشکلاتی دست به‌ گریبانم.

14 - اریک بانا

اریک بانا

اریک بانا بازیگر شناخته شده به‌عنوان فردی عضلانی و خوش‌چهره در فیلم‌هایی نظیر «هالک شگفت‌انگیز» و ساطور (Chopper) مجبور به اضافه کردن 28 پوند وزن بود. این مقدار اضافه‌وزن ظاهراً زیاد برایش سخت نبوده است. او یکجا نشسته است و آبجو و چربی اشباع‌شده و دونات خورده است. به همان راحتی هم به ‌ظاهرِ اولیه خود بازگشت تا در فیلم بعدی‌اش بازی کند. اریک بانا بازیگر استرالیایی با نام کامل " اریک بانادینویچ " در سال 1968 در ملبورن استرالیا دیده بر جهان گشود. پدرش که اصالتاً اهل کرواسی بود، ایوان بانادینویچ نام داشت و مادرش به نام الینور بانادینویچ که اصالتاً آلمانی بود، یک آرایشگر بود.

اگر از این مطلب راضی بودید میتوانید یک سری هم به "14 بازیگر که مجبور به تغییر وزن شدید برای ایفای نقش در فیلم ها شدند [قسمت اول] " بزنید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر