هالیوودی‌های صاحب تناسب اندام الان چه شکلی شده‌اند؟ [قسمت دوم/پایانی]

با بنیتا همراه باشید تا نگاهی اجمالی به چهره‌های برجسته تناسب اندام در طول تاریخ انداخته و نشان دهیم که با گذر زمان آن‌ها چقدر تغییر کرده‌اند. به خواندن خود ادامه دهید تا دریابید که ریچارد سیمونز، اولیویا نیوتن-جان و آرنُلد شوارتزنگر و دیگر چهره‌های مشهور تناسب اندام در دوران جوانیِ خود چه ظاهری داشته‌اند.

با بنیتا همراه باشید تا نگاهی اجمالی به چهره‌های برجسته تناسب اندام در طول تاریخ انداخته و نشان دهیم که با گذر زمان آن‌ها چقدر تغییر کرده‌اند. به خواندن خود ادامه دهید تا دریابید که ریچارد سیمونز، اولیویا نیوتن-جان و آرنُلد شوارتزنگر و دیگر چهره‌های مشهور تناسب اندام در دوران جوانیِ خود چه ظاهری داشته‌اند.

جکی وارنر

جکی وارنر در سال 2004 مکانی را در بورلی هیلز و کالیفرنیا به نام (sky sport and spa) افتتاح کرد. دو سال بعد زندگی عادی، تمرینات روزانه و کارهای روزمره‌ای که انجام می‌داد، سریال تلویزیونی مستندی با نام «تمرین» پخش شد که جکی هم در آن ایفای نقش می‌کرد. این سریال بعد از 3 فصل در 2008 به خاطر سرطان سینه جکی و پروسه‌ی درمانش به پایان رسید. یک سال پس از این ماجرا یعنی در سال 2009 جکی باشگاه مشهور خود را فروخت و در سال 2010 به «براوو» بازگشت.

بعد از آنکه او از «براوو» خداحافظی کرد مدتی از ظاهر شدن در ملأعام خودداری کرد. این مربیِ مشهور که از بچگی با افسردگی دست‌وپنجه نرم می‌کرد دوباره به حرفه خود روی‌آورد. او سه کتاب در زمینه‌ی سلامتی و تناسب اندام با نام‌های «دلایل اینکه چرا چاق هستید» و «چگونه برای همیشه لاغر بمانید»، «10 پوند در 10 روز (رازهای کاهش وزن سریع افراد مشهور)»، «چرا خسته و کم‌حوصله‌اید» و «چگونه احساسی فوق‌العاده داشته باشید» را در سال 2010 منتشر کرد. او همچنین چهار دی.وی.دی تناسب اندام و پنج آهنگ رقص در سال 2014 بیرون داد. اگرچه جکی این روزها زندگی عاشقانه‌اش مخفی کرده است اما در اوایل 2015 علاقه‌اش به مادر شدن را اظهار کرد که تحمل درمان بارداری آن باعث از دست دادن 20 پوند از وزن او شده است.

جیک استنفلد

«جیک استنفلد» که به عنوان مؤسس صنعت آموزش شخصی هم شناخته می‌شود، کار خود را با آموزش ستارگان شروع کرد و هم‌زمان با آن اولین بازی‌اش را در اواخر سال 1970 انجام داد.

او فعالیت حرفه‌ای خود را با برنامه‌ی «بدن با جیک» شروع کرد و متعاقب آن به یکی از بزرگ‌ترین نام‌های صنعت تناسب اندام بدل شد. جک با برنامه «تناسب اندام با جیک» به کار خود ادامه داد و توانست اولین شبکه تناسب اندام 24 ساعته را راه‌اندازی کند. او همچنان در نقش‌های کوچک به بازی ادامه داد و حتی توانست در «برادر بزرگ، جیک» به‌عنوان شخصیتی شیرین، خوش بدرخشد. گنجینه‌ی تناسب اندام او با کتاب‌ها، دی.وی.دی‌ها و دستگاه‌های تمرین گسترش یافت. از آن به بعد زیاد به ایفای نقش نپرداخت تا اینکه در ماه می 2016 در اپیزودی از «لوپز» در نقشی که قرار بود خودش را در آن بازی کند ظاهر شد. او در سال 1988 با همسرش تریسی ازدواج کرد که حاصل آن 4 فرزند بوده است. (خواهرزاده‌ی او «هالی استنفلد» نام دارد که یک بازیگر مشهور است.)

آرنُلد شوارتزنگر

«آرنُلد شوارتزنگر» بدن‌سازی را از نوجوانی در زادگاهش اتریش، شروع کرد و تبدیل به جوان‌ترین فردی شد که توانست در سن 20 سالگی عنوان «مستر یونیورس» را از آن خود کند. او سپس برای آغاز مسیر هنری خود به آمریکا آمد و اولین فیلمش با نام «هرکول در نیویورک» را در سال 1970 بازی کرد. او 7 بار قهرمانی در مسابقات مستر المپیا (معتبرترین مسابقات پرورش اندام) در سالهای 1970–1971-1972–1973-1974–1975-1980 را دارد و یکی از پرافتخارترین قهرمانان جهان است.

همانطور که گفتیم او بدنسازی را از 14 سالگی شروع کرد و در 23 سالگی اولین قهرمانی خود را در مستر المپیا بدست آورد. البته در سال 1969 و در 22 سالگی در مستر المپیا مقام دوم را بدست آورد.

طبق گفتهی خود آرنولد او زیاد طعم شکست را در مسابقات نچشیده است و واقعاً نیز همچین است زیرا از 25 مسابقهی رسمی و بین‌المللی که داشته است فقط 2 مسابقه حرفه ای را اول نشده است و در ان دو مسابقه به مقام 2 رسیده است. نام او در کتاب رکوردهای گینس به عنوان بهترین و کاملترین بدن انسانی آمده است.آرنولد شوارتزنگر قادر بود تا وزنی معادل 683 پوند (309 کیلوگرم) را بالا بلند کند. امروزه بدنسازان سراسر دنیا در جشنواره کلاسیک آرنولد رقابت می‌کنند. این جشنواره در واقع یک همایش سالانه‌ی ورزش‌های چندرشته‌ای است که در شهر کولومبوس ایالت اوهایو آمریکا برگزار می‌شود.

آرنُلد شوارتزنگر پس از درخشش در سری فیلم‌های «کونان وحشی» و «ویرانگر» به نامی دوست‌داشتنی و آشنا در دهه‌ی 1980 بدل شد. مسیر هنری او در دهه 1990 هم موفقیت‌آمیز بود تا اینکه با قبول خدمت به‌عنوان شهردار کالیفرنیا از سال 2003 تا 2010 شکافی عمیق بین او و مسیر هنری‌اش ایجاد شد. او در سال 2012 با فیلم «مصرف شدگان 2» به سینما بازگشت و از آن زمان به بعد در فیلم‌های گوناگونی ایفای نقش کرده است. در سال 1986 این ستاره بین‌المللی با روزنامه‌نگاری به نام «ماریا شریور» ازدواج کرد که حاصل آن 4 فرزند بوده است. هرچند که آن‌ها زندگی سعادت‌مندی نداشته‌اند چون در این میان، آرنُلد با «رد سونجا» ارتباط داشت و در سال 2011 آشکار شد که آرنُلد از سرایدار 20 ساله‌ی خانه خود دارای یک بچه است. اگرچه وقتی این موضوع به بیرون درز کرد، ماریا تصمیم به طلاق گرفت اما ظاهراً آن‌ها هنوز با هم زن و شوهر هستند و به‌صورت رسمی از هم طلاق نگرفته‌اند. بدن‌ساز سابق که از سال 2013 تحت درمان فیزیوتراپ مشهور، «هیتر میلیگان» است در ژانویه 2017 میزبان «کارآموزان مشهور» خواهد بود. جالب است بدانید که او در هفتم اکتبر 2003 فرماندار کالیفرنیا به جای گری دیویس شد و در هفدهم نوامبر 2003 سوگند خورد تا راه گری دیویس را ادامه دهد. در شانزدهم سپتامبر 2005 اعلام کرد که می‌خواهد درسال 2006 دوباره فرماندار کالیفرنیا شود. او در سال 2005 بهترین و محبوبترین سیاست‌مدار سال انتخاب شد.آرنولد حقوق سالانه‌ی 175 هزار دلار حاصل از فرماندار شدن را قبول نکرد و تمام این پول را به سازمان‌های خیریه اهدا کرد. او درآمد بسیار بالایی را در هالیوود جمع‌آوری کرده بود و نیاز به دریافت حقوق سالانه‌ی فرمانداری نداشت و در عوض آن را صرف امور خیریه کرد تا از نظر محبوبیت بتواند بیش از پیش در دل مردم جای گیرد.

مردم از او به عنوان فرشته نجات کالیفرنیا نام می‌بردند که همانند ترمیناتور با مشکلات مبارزه می‌کرد.

اولیویا نیوتون

«اولیویا نیوتن-جان» اولین فیلمش را در سال 1965 آغاز کرد. اولین جُنگ او 6 سال بعد عرضه شد. در سال 1981 این ستاره جذاب و خواننده و بازیگر استرالیایی- انگلیسی جُنگی به نام «جسمانی» را منتشر کرد که شامل سرودهای ورزشی و تمرینی بود و توانست به یکی از چهره‌های برجسته‌ی غیر رسمیِ تناسب اندام تبدیل شود. او از دهه 1980 به‌صورت برجسته در تلویزیون ایفای نقش کرده است. او به همراه جان تراولتا بازیگرهای اصلی فیلم موزیکال گریس بودند که هم خود فیلم و هم موسیقی‌اش از موفق‌ترین‌های تاریخ هالیوود هستند.

معتبرترین بازی او در فیلم «چند مرد بی‌نظیر» در سال 2011 است. او همچنین آلبم‌های جدیدی مانند «زندگی دو قلب قوی» در سال 2015 با همراهی «جان فرهام» را منتشر کرده است. اولیویا در سال 1984 با «مد لاتانزی» ازدواج کرد که حاصل آن دختری در سال 1985 بود و در آخر در سال 1995 منجر به طلاق شد. او در سال 1996 با یک فیلم‌بردار با نام «پاتریک مک درموت» آشنا شد. آن‌ها تا ناپدید شدن مرموز پاتریک در سال 2005 با هم بودند. سه سال بعد الیویا با «جان استرلینگ» ازدواج کرد.

قسمت قبل این مطلب را در "هالیوودی‌های صاحب تناسب اندام الان چه شکلی شده‌اند؟ [قسمت اول]" ببینید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر