حقایق شگفت انگیز خانه های تسخیر شده که تبدیل به فیلم ترسناک شدند [قسمت سوم/پایانی]

همانطور که به یاد دارید گفتیم که ساخت فیلم براساس اتفاقات واقعی بالاخص در ژانر وحشت یکی از سبک‌های فیلمسازی است که علاقه مندان بسیاری دارد و این فیلم‌ها بیشتر در گیشه نیز با موفقیت ظاهر می‌شوند

همانطور که به یاد دارید گفتیم که ساخت فیلم براساس اتفاقات واقعی بالاخص در ژانر وحشت یکی از سبک‌های فیلمسازی است که علاقه مندان بسیاری دارد و این فیلم‌ها بیشتر در گیشه نیز با موفقیت ظاهر می‌شوند. این فیلم بر اساس یک داستان واقعی است! جمله‌ای که در آغاز بعضی فیلم‌های سینمایی می‌بینید و قطعا با دیدی دیگر به این فیلم‌ها نگاه می‌کنید. امروز در بنیتا می‌خواهیم  شما را با چند عدد از فیلم‌های ترسناک برتر تاریخ آشنا کنیم که بر اساس یک داستان واقعی تهیه شده‌اند و تحریفاتی هم در آن‌ها ایجاد شده است.

4 - فیلم زمانی که چراغ‌ها خاموش می‌شوند (WHEN THE LIGHTS WENT OUT) ساخته شده در سال 2012

فیلم ترسناک

کارگردان این فیلمِ بریتانیایی، «پت هولدن»، در سال 2012 این فیلم را بر اساس اتفاقی که برای خانواده‌ی او افتاده بود، ساخت. خاله‌ی پت هولدن و خانواده‌اش، در خانه‌ای به آدرس شماره‌ی 30 خیابانِ اِست درایو (East Drive) در منطقه‌ی پونتفرکت (Pontefract) واقع در یورکشایر (Yorkshire) انگلستان زندگی می‌کردند. این خانواده در سال 1996، شبح یک راهب مرموز را در خانه دیدند که شبیه تارک‌های دنیا بود و به راهب سیاه پونتفرک (The Black Monk of Pontefract) شهرت داشت. آن‌ها به او نام «فرد» را دادند. حضور این شبح در خانه ادامه پیدا کرد و درنهایت به ایجاد سر و صدا و آسیب به پسر کوچک این خانواده (پسر خاله‌ی هولدن) منجر شد و انگیزه‌ی ساخت این فیلم را برای پت هولدن ایجاد کرد.

فیلم ترسناک

هولدن در مصاحبه با روزنامه‌ی گاردین (Guardian) گفت: «من همیشه این احساس را داشتم که تفکراتم با تفکرات این زمانه متفاوت است و این تفاوت، شامل باورم در مورد وجود ارواح هم می‌شود. زمانی که این اتفاق در خانه‌ی خاله‌ام افتاد، مادرم و خواهرم می‌توانستند بروند و آنجا را ببینند اما به خاطر سن کم من، به من اجازه نمی‌دادند که همراه آن‌ها بروم. پدرم هم زیاد علاقه‌مند نبود اما من احساس می‌کردم با نرفتن به آن خانه واقعاً چیزی را از دست داده‌ام.»

اخیراً یک پرستار که در این خانه کار می‌کند، عکسی گرفته و ادعا دارد که این عکس، مربوط به راهب سیاه است.

5 - فیلم وجود (THE ENTITY) ساخته شده در سال 1982

فیلم ترسناک

فیلم وجود، بر اساس رمانی با همین نام، نوشته‌ی «فرانک دی فلیتا» ساخته شده است. «باربارا هرشی» در این فیلم نقش «کارلا موران» را بازی می‌کند. کارلا، اقتباسی از زنی به نام «دوریس بیتر» است که ادعا داشت روح سه مرد آسیایی مرتباً او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند. داستان واقعی، در شهر کالور (Culver) ایالت کالیفرنیای آمریکا و در سال 1974 اتفاق افتاده است. دکتر «بری تف» و «کری گینور»، محققان زمینه‌ی اتفاقات ماورایی، دو بار خانه‌ی دوریس بیتر را گشتند و در یکی از بازدید‌هایشان، یک غبار سبز که به شکل بدن یک مرد بود را در اطراف خانه مشاهده کردند. زمانی که شروع به عکس گرفتن کردند متوجه شدند که این غبار به دور بدن دوریس می‌چرخد. دوریس از خانه خارج شد اما این غبار سبز، همچنان به دنبال او بود.

6 - فیلم تسخیر در کانکتیکات (THE HAUNTING IN CONNECTICUT) ساخته شده در سال 2009

این فیلم در سال 2009 بر اساس داستان غیر طبیعی که برای خانواده‌ی «سندکر» اتفاق افتاده بود ساخته شد اما به اعتقاد «لورن وارن»، این برداشت از داستان واقعی بسیار آزادانه انجام گرفته است. هم در فیلم‌نامه و هم در واقعیت، داستان بر محور یک خانواده در دهه‌ی 1980 می‌چرخد که پسری مبتلا به سرطان داشتند. به علت بیماری این پسر، خانواده تصمیم می‌گیرند که به خانه‌ای در مجاورت بیمارستان کانکتیکات (Connecticut) نقل مکان کنند اما از اینکه این خانه قبلاً سردخانه بوده بی‌اطلاع‌ هستند.

در زمان اقامت این خانواده در خانه، بچه‌ها دچار مشکلاتی می‌شوند و از خانواده‌ی وارن کمک می‌خواهند. آقا و خانم وارن، کشیشی را به خانه می‌آورند تا عملیات جن‌گیری انجام دهد اما این کار هم مشکلات این خانواده را حل نمی‌کند. درنهایت یک عملیات جن‌گیری و تطهیر باعث می‌شود که اوضاع به حالت عادی برگردد و از تشنج خانه کاسته شود. در سال 1992، «ری گرتون»، کتابی درباره‌ی سرگذشت این خانواده نوشت و آن را با نام در مکانی تاریک: داستان یک تسخیر واقعی (Dark Place: The Story of a True Haunting) منتشر کرد اما بعد از مدتی، به‌عنوان یک کتاب خطرناک معرفی شد.

در سال 2013، قسمت دوم این فیلم ساخته شد که تسخیر در جورجیا (Ghosts of Georgia) نام داشت و داستان یک دختربچه به نام «هایدی وایریک» را بیان می‌کند. هایدی توانایی جذب عوامل ماوراء‌الطبیعه را دارد. قسمت دوم این فیلم هم بر اساس یک داستان واقعی است.

 

قسمت قبل را می‌توانید در " حقایق شگفت انگیز خانه های تسخیر شده که تبدیل به فیلم ترسناک شدند [قسمت دوم] " ببینید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان