قوانین کلیدی که شیوه زندگی من را تغییر داد! [قسمت دوم/پایانی]

قبلا گفتیم که مقاله ها و مطالب بیشماری در مورد راه‌های موفقیت و عادت‌های افراد موفق وجود دارند

قبلا گفتیم که مقاله ها و مطالب بیشماری در مورد راه‌های موفقیت و عادت‌های افراد موفق وجود دارند. کتاب‌های متعددی نیز در این زمینه نوشته و چاپ شده‌اند. به کار گرفتن توصیه‌های این مقالات و کتاب‌ها بسیار خوب است و می‌توانید تا حدی مسیر زندگی افراد را تغییر دهد. اما ما امروز در بنیتا نمی‌خواهیم در مورد راهکارهای آن‌ها با شما صحبت کنیم، بلکه می‌خواهیم به مواردی اشاره کنیم که آنها در رسیدن به اهداف خود انجام داده‌اند.

همه ما برای زندگی خود برنامه ای در نظر گرفته ایم و اهدافی را در ذهن پرورانده ایم و تلاش می کنیم تا به آن‌ها دست پیدا کنیم. حال در این راه پر فراز و نشیب نیاز داریم تا با آشنایی با برخی تکنیک ها، بر سختی های راه فائق آمده و سربلند به راه خود ادامه دهیم.

موفقیت

وقتی تمام تلاشتان را نمی‌کنید تا به هدفی برسید، برای شما سخت‌تر است. این هدف، تمام مدت روی زندگی شما چنگ انداخته و فکر شما را درگیر می‌کند. درواقع اگر این انرژی را برای انجام کامل هدفتان بگذارید، سختی کمتری خواهید کشید. مثلاً من نمی‌توانستم انتخاب کنم که بیرون بروم و یا برای تکمیل کتابم وقت بگذارم؟ و یا اینکه به خرید بروم و به دوستانم زنگ بزنم یا نه؟ درواقع نه می‌توانستم کارهایی که دلم می‌خواست را با فکر آسوده انجام دهم و نه می‌توانستم کار نوشتن کتابم را به پایان برسانم. من واقعاً گیج شده بودم و نمی‌دانستم بین تمام کردن کتابم و علایق دیگرم کدام یک را انتخاب کنم تا اینکه یک روز نشستم و تصمیم گرفتم که تو باید کتابت را تمام کنی. زمانی که تصمیم گرفتم تمام وقتم را به کتابم اختصاص بدهم، دیگر لازم نبود که تصمیم بگیرم چه‌کاری کنم چون می‌دانستم دقیقاً باید چه‌کاری انجام بدهم. یا باید کتابم را تمام می‌کردم و یا می‌مردم!

موفقیت

در ادامه چند راه رسیدن به هدف را لیست کرده‌ایم که با تلاش‌های مستمر شما به دست می‌آیند.

1 ) هدف را برای خود تعریف کنید.

2 ) آن را مبهم و مجهول باقی نگذارید. به روشن ترین شکل ممکن به آن بنگرید.

3 ) برای آن که یک هدف تحقق یابد نیاز است تا اقدامات مورد نیاز برای رسیدن به آن انجام شود. پیش خود فکر کنید که برای رسیدن به هدفتان چه کارهایی باید انجام دهید.

4) آن هدف را به بخش های کوچک تقسیم کنید و از همه زوایا مورد ارزیابی قرار دهید. برای هر بخش اقدام مورد نیاز را شناسایی کنید تا مستقیماً به انجام آن کار بپردازید.

5 ) برای هدف خود یک مقیاس در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر هدفتان ارتقای سطح تحصیلی است، فکر کنید که تا چه درجه ای می خواهید پیش بروید؛ یا اگر به فکر کسب ثروت بیشتری هستید، محاسبه کنید که در هدف خود چه سقف پولی را در نظر گرفته اید.

3 - تکرار کنید، دوباره و دوباره

موفقیت

شادیِ واقعی زمانی به وجود می‌آید که با تمام قدرتمان تلاش می‌کنیم. قسمت خوبش اینجا است که وقتی قانون تلاش 100 درصدی را برای یک کاری اجرا می‌کنیم، می‌توانیم آن کار را به اتمام برسانیم. پرونده‌ی این کار بسته می‌شود و می‌توانیم به سراغ کار دیگری برویم. اگر طبق این قانون عمل کنیم، برایمان تبدیل به یک عادت می‌شود و کم کم می‌توانیم به همه‌ی هدف‌ها و آرزوهایمان دست پیدا کنیم.

تمام کردن یک کار، باعث می‌شود که ذهنمان برای انجام کار‌های دیگر، خالی و آزاد باشد زیرا تمام مدت وزن عذاب وجدان از انجام ندادن کاری روی دوشمان نیست. زمانی که قانون تلاش 100 درصدی را اجرا می‌کنیم، مسائل بی‌اهمیت زندگی‌مان به کنار می‌روند و همه‌ی تمرکز ما روی هدف قرار می‌گیرد. برای همین است که جک کنفیلد، این قانون را به یک نسیمِ لذت‌بخش تعبیر کرده ‌است.

موفقیت

اگر بپذیریم که نـفـرت مساله‌ای مطـلق نیـست و از شـرایـط محـیـطی سـرچشمه می‌گیرد و در خیلی از موقعیت‌ها می‌تـوان از آن جلوگیری کرد و اینکه قاتلان و جنایتکاران اینطور به دنیا نمی‌آیند، بلکه اینطور پرورش می‌یابند، ایجاد تغییرات جلوه‌ای دیگر پیدا می‌کند. نه تنها امید بیشتری می‌آورد، بلکه به نظر دست یافتنی‌تر خواهد شد.

برای تغییر دادن این دنیا نیازی نیست که نقش سیاستمداران و دیپلمات‌ها را بازی کنیم، فقط کافی است انسان‌های باهدفی باشیم که می‌خواهند بین همه انسان‌ها پل محبت بسازند. با هدف و اراده‌ای درونی به اینکه باید تغییری انجام شود، افراد تاثیرگذار از خانه‌های خودمان بیرون می‌آیند، کسی از همسایه‌هایمان یا همکاران می‌توانند باشند.

موفقیت

چرا بعضی از افراد از دیگران موفق‌ترند؟ زیرا آن‌ها کار خود را تمام می‌کنند. اگر کسی را می‌شناسید که زندگی‌ خودش را ساخته است و توانسته موفق و پولدار بشود، بدانید که از این قانون استفاده کرده و تمام تمرکز خود را روی موفقیتش گذاشته است. اگر دیدید نویسنده‌ای، پشت سر هم کتاب‌های پرفروشی را منتشر می‌کند بدانید که او، منتظر نشده تا حالِ نوشتن پیدا کند و یا اینکه اتفاق خاصی بیفتد بلکه تمام وقت خود را صرف نوشتن کرده است. داشتن دنبال کننده‌های زیاد در یوتیوب، مستلزم تلاش زیاد برای ساختن فیلم‌های جالب و منحصر به فرد است و این، تعهد به هدف نام دارد.

«سوزی مور»، یک مربی مهارت‌های زندگی و نویسنده‌ی نیویورکی است. کتاب جدید او با نام ِ «اگر این مؤثر بود چه؟» (?What If It Does Work Out) در سایت آمازون برای فروش موجود است. اگر می‌خواهید که روزانه توصیه‌هایی در مورد بهتر کردن زندگی بشنوید، در سایت او ثبت نام کنید.

قسمت قبل را می‌توانید در " قوانین کلیدی که شیوه زندگی من را تغییر داد! [قسمت اول]" ببینید.

 


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر