۳ فاکتور اساسی درتقویت قلب و دوری از عارضه‌های قلبی

طبق اعلام موسسه ملی آمار اسپانیا، هر سال ۱۱۷ هزار نفر در این کشور به علت مشکلات قلبی عروقی از دنیا می‌روند و عوارض قلبی اصلی‌ترین علت مرگ و میر در این کشور به حساب می‌آید. طبق آمار این موسسه، % ۲۹.۶۶ از مرگ‌های سالانه در اسپانیا به دلیل مشکلات قلبی است و ۲۷.۸۶% افراد به علت ابتلا به بیماری سرطان و ۱۱.۰۸% نیز به دلیل بیماری‌های تنفسی فوت می‌کنند.

سلامتی

طبق اعلام موسسه ملی آمار اسپانیا، هر سال 117 هزار نفر در این کشور به علت مشکلات قلبی عروقی از دنیا می‌روند و عوارض قلبی اصلی‌ترین علت مرگ و میر در این کشور به حساب می‌آید. طبق آمار این موسسه، % 29.66 از مرگ‌های سالانه در اسپانیا به دلیل مشکلات قلبی است و 27.86% افراد به علت ابتلا به بیماری سرطان و 11.08% نیز به دلیل بیماری‌های تنفسی فوت می‌کنند.

این آمار در سایر نقاط جهان نیز کم و بیش به همین ترتیب است. از همین رو رسیدگی و مراقبت از قلب یکی از اقدامات ضروری در زندگی روزمره افراد به نظر می‌رسد.

بنا براین آمار تقریبا یک نفر از هر سه نفری که در اسپانیا فوت می‌کنند، به دلیل مشکلات قلبی عروقی جان خود را از دست می‌دهند. طبق اعلام کارلوس ماکایا، رئیس بنیاد قلب اسپانیا این مشکلات قابل اجتناب است. او در این رابطه گفته:«داشتن سبک زندگی سالم تر، انجام حرکات ورزشی و دقت در رژیم غذایی می‌تواند تا 70% از مرگ و میر ناشی از مشکلات قلبی و80% از حملات قلبی جلوگیری کند.»

از همین رو باید مراقب قلب هایمان باشیم و به تقویت قلبمان بپردازیم. دراین راستا توجه به چند فاکتور اساسی، یکی داشتن تغذیه سالم، دیگری انجام حرکات ورزشی و درنهایت ترک سیگار ضروری به نظر می‌رسد. در این گزارش قصد داریم تا در این رابطه نکاتی را به شما یادآوری نمائیم:

قلب

غذارسانی به قلب:

تغذیه یکی از رکن‌های اساسی در رساندن انرژی لازم به بدن و البته قلب است و بدین ترتیب و با اتکا به یک رژیم غذایی سالم می‌توانیم زندگی خوبی داشته باشیم و از زندگی مان لذت ببریم.

از همین رو باید به این نکات توجه اساسی داشته باشیم:

*باید مصرف موادغذایی چرب را کنترل کنیم. تا جای ممکن باید از خوردن مواد غذایی با چربی اشباع شده، مواد حاوی چربی ترانس، شیرینی‌ها و نمک اجتناب کنیم.

*سعی کنید تا میوه را جایگزین غذاهای چرب و مواد غذایی شیرین کنید تا تغذیه سالم تری داشته باشید.

*تلاش کنید تا در رژیم غذایی‌تان، 5 وعده میوه و سبزیجات بگنجانید.شما می‌توانید میوه و سبزیجات را به صورت تازه مصرف کرده و یا از میوه‌ها و سبزیجات یخ زده، کنسرو شده و یا میوه‌های خشک استفاده کنید.

*تا جایی که برایتان ممکن است از غذاهای خانگی استفاده کرده و از غذاهای خانگی برای مدرسه، دانشگاه یا محل کارتان غذا ببرید و تا حد امکان از غذاهای فست‌فودی دوری کنید.

حرکات ورزشی

محققان براین باورند که فعالیت‌های ورزشی می‌تواند ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. به علاوه افراد با ورزش کردن احساس بهتری در زندگی خواهند داشت. برای این کار، بهتر است که نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

*سعی کنید دست کم 5 بار در هفته، هر بار حداقل برای 30 دقیقه فعالیت فیزیکی داشته باشید.

*انجام مسابقات ورزشی، راه رفتن، رقصیدن و انجام حرکات وتمرینات ورزشی... به هر ترتیبی که راحت‌تر هستید؛ همه اینها نوعی فعالیت فیزیکی به حساب می‌آیند.

*سعی کنید هر روز فعال‌تر از روز قبل باشید: به جای استفاده از آسانسور، از پله‌ها بالا بروید و به جای آنکه با اتومبیل به محل کار یا خرید بروید، پیاده‌روی کرده و یا با دوچرخه تردد کنید.

*با دوستان و اعضای خانواده برنامه‌های ورزشی و تفریحی بگذارید. بدین ترتیب انگیزه‌های بیشتری خواهید داشت و ورزش کردن نیز برایتان لذت بخش‌تر می‌شود.

*قبل از شروع یک برنامه ورزشی منظم، با پزشکتان مشورت کنید.

قلب

قلبتان را دوست داشته باشید

بسیاری از متخصصان براین باورند که ترک سیگار، مهمترین تصمیمی است که می‌توانید برای بهبود سلامت قلبتان بگیرید:

*2سال بعد از ترک قطعی سیگار، ریسک ابتلا به بیماری قلبی کم می‌شود. پس هرچه زودتر تصمیم به ترک سیگار بگیرید، بهتر است

*15 سال بعد از ترک سیگار، ریسک ابتلای شما به بیماری قلبی عروقی به سان یک فرد غیرسیگاری خواهد شد.

*البته مشکلات قلبی به خاطر سیگار، تنها در افراد سیگاری بروز نمی‌کند و دود سیگار افراد کناری نیز می‌تواند یکی از عوامل ابتلا به عارضه‌های قلبی در بیماری غیرسیگاری باشد. از همین رو ترک سیگار، نه تنها به سلامتی شما خدمت زیادی می‌کند، بلکه به کسانی که در اطراف شما زندگی می‌کنند نیز لطف بزرگی است.

*اگر ترک سیگار برایتان سخت است، شما می‌توانید از کمک افرادی که دراین زمینه تخصص دارند بهره ببرید.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر